Disney Cruise Line potwierdza, że sfinalizowano zakup nieukończonego statku wycieczkowego Global Dream, który był budowany przez MV Werften dla firmy Genting Hong Kong's Dream Cruises, kiedy stocznia, a później jej spółka macierzysta, zbankrutowała w styczniu 2022 r. Gigant rozrywkowy pozyskał statek wycieczkowy po korzystnej cenie i zgodnie z wytycznymi dotyczącymi wydatków kapitałowych korporacji dla inwestorów.
Likwidator stoczni poszukiwał kupca na statek wycieczkowy. Preferowano firmę, która skompletuje statek w Niemczech i zapewni zatrudnienie pracownikom zamkniętej stoczni w Wismarze. Disney stał się faworytem w październiku, po tym kiedy grupa kierowana przez Stenę odpadła. Disney informuje, że w ramach warunków przejęcia zgodził się ukończyć statek, którego nazwa zostanie zmieniona, w stoczni Wismar, a Meyer Werft będzie nadzorować projekt. Pracownikom byłego MV Werften zostanie zaoferowana praca, która zabezpieczy ich zatrudnienie do czasu, gdy Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) rozpocznie działalność w tym miejscu w 2024 r. TKS wcześniej uzgodnił z likwidatorami, że obiekty stoczni mogą zostać wykorzystane do ukończenia statku wycieczkowego.
Disney planuje przeprojektować statek o pojemności 208 000 ton brutto. Kadłub zostanie przemalowany na charakterystyczne dla Disneya czarno-złote barwy i zostanie dodatkowo ozdobiony logo Myszki Miki. Przestrzenie takie jak duże kasyno zostaną zaadaptowane właściwie do potrzeb rejsów rodzinnych. Linia planuje ponadto zredukowanie liczby pasażerów do około 6000 z maksymalnie 9000 ogłoszonych przez Dream Cruises. Załoga na pokładzie statku będzie liczyła około 2300 osób. Jedną z bardziej innowacyjnych zmian projektowych, o których dyskutuje Disney, jest wykorzystanie metanolu jako paliwa statku. W krótkim oświadczeniu linia wycieczkowa mówi, że statek „ma być jednym z pierwszych w branży wycieczkowej, który będzie napędzany zielonym metanolem”.
Ostateczna cena zakupu Global Dream pozostaje poufna. W Niemczech spekuluje się, że Disney zapłacił około 1 miliarda euro. Niemiecki rząd może ponieść stratę rzędu 250 mln euro lub więcej z powodu gwarancji kredytowych dla MV Werften i ewentualnych koncesji na sprzedaż i ukończenie statku wycieczkowego.
Christoph Morgen, prawnik nadzorujący likwidację MV Werften, zaplanował na czwartek 17 listopada konferencję prasową, na której ma przekazać więcej szczegółów dotyczących umowy sprzedaży.
Disney Cruise Line spodziewa się
wprowadzić nowy statek wycieczkowy w 2025 roku i będzie go eksploatował
poza Stanami Zjednoczonymi.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?