Pomimo że pierwszy, siedmiodniowy rejs statkiem Icon of the Seas po Karaibach planowany jest dopiero na styczeń 2024 roku, a stępkę pod budowę położono w kwietniu br., nie brakowało chętnych do zarezerwowania sobie miejsca. Pierwsze bilety na podróż mogły nabyć - 24 października - osoby należące do Crown & Anchor Society, klubu zrzeszającego stałych klientów amerykańskiego armatora Royal Caribbean International. Następnego dnia ruszyła pełna sprzedaż rezerwacji, która zakończyła się w ciągu jednego dnia.
Po ukończeniu budowy jednostka będzie miała wysokość 20 pokładów, mieszczących 179 apartamentów, 276 kabin z widokiem na ocean, 535 kabin bez okien, a także 1815 kabin z balkonami z widokiem na wewnętrzną część statku. Icon of the Seas ma być podzielony na osiem dzielnic: Aquadome, Central Park, Chill Island, Royal Promenade, Surfside, Thrill Island, The Hideaway i Suite Neighborhood, z których każda ma mieć swoją tematykę i specjalną ofertę. Według zapowiedzi armatora, na chętnych ma czekać największy na świecie park wodny na morzu, ulokowany w dzielnicy Thrill Island. W jego wyposażeniu znajdzie się 13 zjeżdżalni wodnych, w tym 6 wyjątkowych, jakich dotąd nie instalowano na statkach. Wśród nich będzie dotąd najwyższa ulokowana na statku, wysoka na ponad 15 metrów „Frightening Bolt”, a także umiejscowiona pod gołym niebem „Pressure Drop”. Ponadto pasażerowie będą mogli wybierać spośród 7 basenów w dzielnicy Chill Island, w tym pierwszym na jednostce morskiej podwieszanym bez krawędzi, a także mającym w ofercie bar typu swim-up. W dzielnicy The Hideaway ulokowana zostanie plaża. Ponadto wśród innych atrakcji na pasażerów czeka wysoki na 16 metrów wodospad, a także kino, teatr, jacuzzi, restauracje, salony gier i wiele innych. Armator obiecuje też przestrzeń skierowaną zarówno do dzieci i młodzieży, rodzin, jak i tylko dla dorosłych.
The wait is finally over ― be the first to experience the all-new #IconoftheSeas, The Icon of Vacations. 🤩
— Royal Caribbean (@RoyalCaribbean) October 25, 2022
Tap the link to book the best family vacation in the world. Sailing from Miami, Florida beginning January 2024. 🔗 https://t.co/8gk4w2ZnC7 pic.twitter.com/iG4370I05Z
Icon of the Seas powstaje w stoczni Meyer
Turku (Finlandia), specjalizującej się w budowie statków oraz promów wycieczkowych. Jego tonaż wynosi 250 800 ton, natomiast długość to
364,8 metrów. Ponadto jest również pierwszym statkiem wycieczkowym klasy
Icon posiadających napęd LNG. Docelowo ma pomieścić 7600 pasażerów oraz
2350 członków załogi. Stanie się tym samym największym statkiem
wycieczkowym świata, odbierając ten tytuł Wonder of the Seas, mającego
362 metrów długości, pozwalającego zabrać na pokład 6988 pasażerów i 2300
członków załogi, a jego tonaż wynosi 228 199 ton. Należy do
amerykańskiego armatora Royal Caribbean International, w którego
wyposażeniu znajdują się wycieczkowce od lat bijące rekordy w kategorii
największych statków pasażerskich na świecie. Obecnie pięć jednostek
należących do marki zajmuje czołowe miejsca na tej liście. Są to kolejno
Wonder of the Seas, Symphony of the Seas, Harmony of the Seas, Allure
of the Seas i Oasis of the Seas. Icon of the Seas sprawi, że będzie ich
na tej liście sześć. Są też jedynymi, których tonaż przekracza 200 000
ton.
Statek będzie brał udział w 1-2 rejsach miesięcznie po Morzu Karaibskim, trwających 7 dni. W ramach czterech ofert będzie zawijał do szeregu portów rozlokowanych nad Oceanem Spokojnym, między innymi Miami (USA), Costa Maya (Meksyk) i Roatan (Honduras).
Nowy zarząd Pomorskiego Związku Żeglarskiego wybrany
Royal Caribbean zawiesza swoje rejsy na Haiti ze względów bezpieczeństwa
Sunreef Yachts inauguruje nową stocznię w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Lech Wałęsa gościem wydarzenia
Mistrzostwa świata z olimpijskim smaczkiem
Eugeniusz Moczydłowski otrzymał tytuł Żeglarza Roku 2023
Norweski wycieczkowiec dostał zgodę na wejście do portu. Istniało podejrzenie epidemii cholery