Deltamarin i Socatra podpisały umowę na podstawowy pakiet projektowy dotyczący konwersji w celu zainstalowania dwóch żagli rotorowych Norsepower na pokładzie statku dostarczającego chemikalia o nośności 50 000 dwt.
Chemikaliowiec typu Medium Range zbudowany w 2022 roku zostanie doposażony w dwa żagle wirnikowe Norsepower o wymiarach 35 x 5 m. Deltamarin wykona pełny pakiet projektowy zatwierdzenia klasy dla konwersji, w tym morskie prace architektoniczne, konstrukcyjne, analizę strukturalną, wyposażenie pokładu, prace maszynowe i elektryczne. Wszystkie niezbędne modyfikacje istniejącego statku zostaną przeprowadzone w celu uzyskania zatwierdzenia klasy przez wybrane towarzystwo klasyfikacyjne.
Deltamarin and #Socatra have signed a contract for a conversion basic design package for installing two #Norsepower rotor sails onboard the 50,000 dwt chemical tanker Alcyone.https://t.co/hJTd7a7di5#Decarbonization #RotorSails #WindPower #RenewableEnergy
— Deltamarin Ltd (@Deltamarin) January 31, 2023
- Cieszymy się, że możemy realizować ten projekt wspólnie z Socatra i Norsepower. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć statek z zainstalowanymi żaglami w eksploatacji na początku przyszłego roku. Wiatr jest zdecydowanie dobrą technologią dla dekarbonizacji w obu segmentach, w istniejących statkach i nowych konstrukcjach. Podpisany kontrakt jest dobrą kontynuacją poprzednich, podobnych projektów, które Deltamarin wykonał zarówno dla istniejących statków, jak i nowych konstrukcji. Wzrost znaczenia dekarbonizacji i rozwiązań z zakresu zielonych technologii wskazuje na wyraźne przesunięcie w kierunku wydajnych i przyjaznych dla środowiska operacji. Umożliwia postęp w kierunku celów związanych z redukcją emisji, takich jak minimalizacja kosztów paliwa, umożliwienie zgodności z przepisami dotyczącymi emisji CO2 i poprawa klasyfikacji IMO Carbon Intensity Indicator (CII) - podkreślił kierownik sprzedaży w Deltamarin Kristian Knaapi.
Przedsięwzięcie związane z konwersją statków celem użycia siły wiatru na morzu wskazuje na pewną formę renesansu ożaglowania na dużych statkach po tym, jak zostało w drugiej połowie XIX wieku wyparte przez różnorakie napędy, najpierw węglowe, potem spalinowe. Wraz z potrzebą ograniczenia emisji CO2 są wprowadzane rozwiązania z użyciem zielonych paliw, takich jak wodór czy metanol. Użycie żagli, wraz z stosowaniem silników dwupaliwowych, może okazać się jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań, dających dostęp do niemal nieograniczonej i w dodatku zeroemisyjnej energii, pozwalającej coraz większym jednostkom morskim pokonywanie odległości na morzach i ocenach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów