Deltamarin i Socatra podpisały umowę na podstawowy pakiet projektowy dotyczący konwersji w celu zainstalowania dwóch żagli rotorowych Norsepower na pokładzie statku dostarczającego chemikalia o nośności 50 000 dwt.
Chemikaliowiec typu Medium Range zbudowany w 2022 roku zostanie doposażony w dwa żagle wirnikowe Norsepower o wymiarach 35 x 5 m. Deltamarin wykona pełny pakiet projektowy zatwierdzenia klasy dla konwersji, w tym morskie prace architektoniczne, konstrukcyjne, analizę strukturalną, wyposażenie pokładu, prace maszynowe i elektryczne. Wszystkie niezbędne modyfikacje istniejącego statku zostaną przeprowadzone w celu uzyskania zatwierdzenia klasy przez wybrane towarzystwo klasyfikacyjne.
Deltamarin and #Socatra have signed a contract for a conversion basic design package for installing two #Norsepower rotor sails onboard the 50,000 dwt chemical tanker Alcyone.https://t.co/hJTd7a7di5#Decarbonization #RotorSails #WindPower #RenewableEnergy
— Deltamarin Ltd (@Deltamarin) January 31, 2023
- Cieszymy się, że możemy realizować ten projekt wspólnie z Socatra i Norsepower. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć statek z zainstalowanymi żaglami w eksploatacji na początku przyszłego roku. Wiatr jest zdecydowanie dobrą technologią dla dekarbonizacji w obu segmentach, w istniejących statkach i nowych konstrukcjach. Podpisany kontrakt jest dobrą kontynuacją poprzednich, podobnych projektów, które Deltamarin wykonał zarówno dla istniejących statków, jak i nowych konstrukcji. Wzrost znaczenia dekarbonizacji i rozwiązań z zakresu zielonych technologii wskazuje na wyraźne przesunięcie w kierunku wydajnych i przyjaznych dla środowiska operacji. Umożliwia postęp w kierunku celów związanych z redukcją emisji, takich jak minimalizacja kosztów paliwa, umożliwienie zgodności z przepisami dotyczącymi emisji CO2 i poprawa klasyfikacji IMO Carbon Intensity Indicator (CII) - podkreślił kierownik sprzedaży w Deltamarin Kristian Knaapi.
Przedsięwzięcie związane z konwersją statków celem użycia siły wiatru na morzu wskazuje na pewną formę renesansu ożaglowania na dużych statkach po tym, jak zostało w drugiej połowie XIX wieku wyparte przez różnorakie napędy, najpierw węglowe, potem spalinowe. Wraz z potrzebą ograniczenia emisji CO2 są wprowadzane rozwiązania z użyciem zielonych paliw, takich jak wodór czy metanol. Użycie żagli, wraz z stosowaniem silników dwupaliwowych, może okazać się jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań, dających dostęp do niemal nieograniczonej i w dodatku zeroemisyjnej energii, pozwalającej coraz większym jednostkom morskim pokonywanie odległości na morzach i ocenach.
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607
Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem
Flint Systems opracowuje symulator spawania w VR dla PSSE
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek
Branża okrętowa poszukuje specjalistów. Saab rektrutuje ekspertów w zakresie budowy okrętów podwodnych