Szwajcarski koncern Cargill, zajmujący się produktami i usługami dla przemysłu rolno-spożywczego, zamówił w Japonii dwa statki na metanol.
Japońska Tsuinesihi Shipbuilding otrzymała od koncernu Cargill zlecenie na dwa masowce na metanol. Statki mają być gotowe z końcem 2025 i na początku 2026 roku. Jednostki mają być klasyfikowane jako Kamsarmax, czyli mogą mierzyć maksymalnie 229 metrów długości i około 82 tys. DWT.
Cargill posiada swój oddział frachtu oceanicznego. Firma prowadzi operacje przy użyciu około 650 jednostek i jest jedną z największych linii oferujących transport ładunków masowych suchych, co oczywiście wzięło się z transportu pasz i nawozów. Początkowo nowe zamówienie miało opiewać na łącznie sześć statków. Rosnące koszta oraz malejąca dostępność stoczni sprawiły, że Szwajcarzy zostali przy budowie dwóch masowców.
Fot. Depositphotos
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza