Szwajcarski koncern Cargill, zajmujący się produktami i usługami dla przemysłu rolno-spożywczego, zamówił w Japonii dwa statki na metanol.
Japońska Tsuinesihi Shipbuilding otrzymała od koncernu Cargill zlecenie na dwa masowce na metanol. Statki mają być gotowe z końcem 2025 i na początku 2026 roku. Jednostki mają być klasyfikowane jako Kamsarmax, czyli mogą mierzyć maksymalnie 229 metrów długości i około 82 tys. DWT.
Cargill posiada swój oddział frachtu oceanicznego. Firma prowadzi operacje przy użyciu około 650 jednostek i jest jedną z największych linii oferujących transport ładunków masowych suchych, co oczywiście wzięło się z transportu pasz i nawozów. Początkowo nowe zamówienie miało opiewać na łącznie sześć statków. Rosnące koszta oraz malejąca dostępność stoczni sprawiły, że Szwajcarzy zostali przy budowie dwóch masowców.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów