Szwajcarski koncern Cargill, zajmujący się produktami i usługami dla przemysłu rolno-spożywczego, zamówił w Japonii dwa statki na metanol.
Japońska Tsuinesihi Shipbuilding otrzymała od koncernu Cargill zlecenie na dwa masowce na metanol. Statki mają być gotowe z końcem 2025 i na początku 2026 roku. Jednostki mają być klasyfikowane jako Kamsarmax, czyli mogą mierzyć maksymalnie 229 metrów długości i około 82 tys. DWT.
Cargill posiada swój oddział frachtu oceanicznego. Firma prowadzi operacje przy użyciu około 650 jednostek i jest jedną z największych linii oferujących transport ładunków masowych suchych, co oczywiście wzięło się z transportu pasz i nawozów. Początkowo nowe zamówienie miało opiewać na łącznie sześć statków. Rosnące koszta oraz malejąca dostępność stoczni sprawiły, że Szwajcarzy zostali przy budowie dwóch masowców.
Fot. Depositphotos
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607
Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem
Flint Systems opracowuje symulator spawania w VR dla PSSE
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek
Branża okrętowa poszukuje specjalistów. Saab rektrutuje ekspertów w zakresie budowy okrętów podwodnych