• <
nauta_2024

Quinto Shipping zamawia od Concordia Damen tankowiec śródlądowy typu „Parsifal”

sg

13.01.2023 22:00 Źródło: Damen Group
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Quinto Shipping zamawia od Concordia Damen tankowiec śródlądowy typu „Parsifal”

Partnerzy portalu

Quinto Shipping zamawia od Concordia Damen tankowiec śródlądowy typu „Parsifal” - GospodarkaMorska.pl
Tankowiec Parsifal. Fot. Damen

W ubiegłym tygodniu holenderska stocznia żeglugi śródlądowej Concordia Damen otrzymała zlecenie na budowę i wyposażenie tankowca do żeglugi śródlądowej dla Quinto Scheepvaart B.V. z Zwijndrecht. Oznacza to również przejście, po 25 latach, rodzinnej firmy Quinto z transportu kontenerowego na transport tankowcami.

Quinto Scheepvaart zdecydował się na cysternę typu Parsifal, nową generację cystern mineralnych (na ropę naftową i lekkie chemikalia), które Concordia Damen opracowała sama, a kilka z nich jest już używanych. Ten typ jednostki ma wymiary 110 x 11,45 metra i dużą ładowność przy bardzo małym zanurzeniu (2875 ton przy 3,25 metra). Według stoczni efektywny kształt kadłuba tworzy optymalną „krzywą prędkości i mocy”. W efekcie statek osiąga dużą prędkość przy stosunkowo małej mocy: ponad 22 km na godzinę przy silnikach 2 x 500 kW.

Instalacja na rufie zostanie podzielona na dwa „domy”; dom dla rodziny i dom dla załogi. Ponadto projekt jest dostosowywany w wielu punktach do konkretnych życzeń właściciela. CCM3, część Concordia Damen Shipbuilding, została wybrana do instalacji i wykończenia statku.

Luit Nanninga z Quinto, przedsiębiorca zajmujący się żeglugą śródlądową, mówi w komunikacie prasowym Damen: „Od jakiegoś czasu planowaliśmy zająć się żeglugą tankowcami. Przyjechaliśmy do Werkendam na remont i zainteresowały nas tankowce Parsifal. Po rozmowie z dyrektorem zarządzającym Chrisem Kornetem odwiedziliśmy stocznię i obejrzeliśmy statki. Szczególnie spodobało nam się to, że ten typ został zaprojektowany tak, aby łączyć niski opór i małe zanurzenie z dużą ładownością. Dzięki temu statek jest bardziej wydajny, a transport na tonę bardziej przyjazny dla środowiska. Kolejną zaletą jest to, że można zastosować mniejsze śruby napędowe, co jest bardzo przydatne, gdy rzeka jest niska – ostatnio często coś się dzieje. Szybko doszliśmy do wniosku, że ta barka jest dla nas odpowiednia. Obaj moi synowie wyjechali wtedy na jazdę próbną, po której postanowiliśmy zawrzeć umowę na budowę i wykończenie. Oczywiście mamy kilka konkretnych życzeń i dobrze o nich rozmawialiśmy. Concordia Damen ładnie podchwyciła nasze życzenia i odpowiednio dostosowała swój podstawowy projekt. Nie możemy się doczekać, aż nasz nowy statek stanie się rzeczywistością”.

Bert Duijzer, kierownik techniczny w Concordia Damen: „Quinto Scheepvaart jest dla nas nowym klientem i jesteśmy wdzięczni Luitowi Nanninga i jego synom Nickowi i Renko za to zadanie i zaufanie, jakim nas obdarzyli. Jest to również dla nas kolejny dowód na to, że dokonaliśmy właściwego wyboru we właściwym czasie, aby zbudować niektóre z naszych sprawdzonych projektów na magazynie. Oprócz wielu statków do przewozu ładunków suchych, które budujemy na magazyn, ten tankowiec był już w budowie, co oznacza, że możemy skrócić czas dostawy o kilka miesięcy. Ta dostępność odegrała ważną rolę w zakupie, ale dla Quinto chodziło o ogólny obraz. Pomyśl o połączeniu sprawdzonej konstrukcji Parsifal Tanker, czasu realizacji, metody pracy, jakości i wydajności”.

Cysterny śródlądowe Parsifal są zaprojektowane tak, by rodzaj napędu statku można było dostosować do życzeń klienta: diesel-elektryczny, diesel-direct lub LNG-electric. Tak też się stało tutaj. Statek, którego port macierzysty znajduje się w Zwijndrecht niedaleko Rotterdamu, będzie pływał z silnikami Caterpillar i spełnia wymogi Stage V.

Dostawa tankowca ma nastąpić za rok, w grudniu 2023 roku.

Gospodarka Morska
Tankowiec Parsifal. Fot. Damen
etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.