• <

Wynik wyszukiwania - "cargill" - Wiadomości

Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji

Posidonia 2024, najbardziej prestiżowa wystawa żeglugi na świecie, rozpocznie się 3 czerwca i potrwa do 7 czerwca w Ateńskim Expo Metropolitan. To tydzień pełen seminariów i konferencji, na których liderzy branży omówią spektrum kluczowych tematów kształtujących przyszłość żeglugi. Nie zabraknie tam również polskiego akcentu.
08.05.2024

EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza

Kotug International B.V. wybrał kontenerowe rozwiązanie magazynowania energii EST-Floattech z serii Octopus dla E-Pusher 1 (typ M). Na pokładzie pierwszego na świecie w pełni elektrycznego pchacza znajduje się kontener z systemem akumulatorów EST-Floattech, który ma zaspokoić wszelkie potrzeby energetyczne statku. E-pusher Type M to innowacyjny, bezemisyjny pchacz, który transportuje ładunki na śródlądowych drogach wodnych, a jego konstrukcja rewolucjonizuje sposób magazynowania i dystrybucji energii w przemyśle morskim.
22.04.2024

Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi

Cztery lata po utworzeniu Sea Cargo Charter (SCC), inaczej Karta Ładunków Morskich ma określać globalne ramy umożliwiające dostosowanie działalności czarterowej do odpowiedzialnych zachowań środowiskowych w celu promowania dekarbonizacji międzynarodowej żeglugi. Inicjatywę wspiera 37 sygnatariuszy by wpłynąć na postęp dekarbonizacji żeglugi w całej branży morskiej, umożliwiając podmiotom czarterującym i armatorom monitorowanie i raportowanie swoich emisji w ramach wspólnych ram.
02.04.2024

Nawet trzy tony paliwa oszczędzonego dziennie. Cargill chwali się efektem wykorzystania wiatru na Pyxis Ocean

Firma Cargill dzieli się wynikami pierwszego na świecie rejsu oceanicznego napędzanego energią wiatrową. Analiza rejsu ujawnia znaczne oszczędności paliwa, podkreślając potencjał napędu wspomaganego wiatrem we wspieraniu wysiłków branży morskiej na rzecz dekarbonizacji. Statek Pyxis Ocean został sprawdzony po pół roku użytkowania, a działalność rozpoczął od zawinięcia do Gdyni.
13.03.2024

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
13.02.2024

Czarter na czas – „off-hire”

W naszych opracowaniach „Czarter na czas – klauzula „Off-hire” (Czarter na czas - klauzula "off-hire" Część I, Czarter na czas - klauzula Off-hire. Część II, Czarter na czas - klauzula "off-hire". Część III) dokonaliśmy szczegółowej analizy klauzul wyłączających czasowo obowiązek zapłaty przez czarterujących opłaty czarterowej („hire”). Wobec wielu pytań i komentarzy, które wywołały przedmiotowe opracowania, pozwolimy sobie na zbiorcze podsumowanie tego niezwykle istotnego zagadnienia kontraktowego.
01.12.2023

Niemiecki rząd dofinansowuje dekarbonizację żeglugi przybrzeżnej

Gerdes Green, spółka joint-verture Reederei Gerdes i Over-C. Reederei Gerdes współpracująca z Damen, otrzymała od niemieckiego rządu dotację na inwestycję w związku z zamówionymi statkami Damen Combi Freighter (CF) 3850, które mają zostać w wyposażone w nowoczesne, nisko- i zeroemisyjne rozwiązania dla żeglugi. Wpisuje się to w politykę władz Niemiec odnośnie wspierania dekarbonizacji branży morskiej i związanych z tym przedsięwzięć.
23.11.2023

Masowiec zasilany żaglami wpłynął do Portu Gdynia

Przy nabrzeżu terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia cumuje wyjątkowy statek. Masowiec Pyxis Ocean to jedna z niewielu jednostek na świecie, które za pomocą dwóch stalowo-kompozytowych żagli wykorzystują energię wiatru do wspomagania konwencjonalnego napędu. Dzięki temu wyraźnie spada zużycie paliwa, a co za tym idzie – emisje CO2.
01.11.2023

Biznes morski stawia na panie. All Aboard Alliance wspiera panie na pokładach statków

Statek Synergy Southern Reverence wypłynie z Singapuru 30 października br. pod dowództwem kapitan Radhiki Menon, pierwszej kobiety, która została kapitanem indyjskiej marynarki handlowej. Tak rozpocznie się projekt pod hasłem Diversity@Sea.
29.10.2023

MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem

Wedle dyrektywy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) odnośnie dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2 największe firmy branży morskiej dążą do stania się liderem ekologicznych przemian. Chcąc również zabezpieczyć swoje inwestycje poszukują alternatyw od konwencjonalnych paliw kopalnych, wykorzystując przy tym technologię dwupaliwową. Zainteresowaniem cieszą się napędy na LNG, wodór, czy też metanol.
21.09.2023

Czarter na podróż – „Supersession clauses”

W umowach czarteru na podróż, spotyka się nieraz klauzule umowne, o następującym brzmieniu: „This contract shall be completed and superseded by the signing of bills of lading in the form customary for such voyages for (…) cargos, which bills of lading shall contain the following clauses (…)”.
04.08.2023

Cargill chce zrewolucjonizować żeglugę śródlądową czarterując jednostki z napędem elektrycznym

Firma będzie korzystać z zeroemisyjnych pchaczy i barek Kotug International do transportu ziaren kakaowych z portu w Amsterdamie do fabryki kakao w Zaandam. W pełni zelektryfikowane jednostki nawodne mają nie tylko eliminować emisję CO2, jak i hałas w transporcie rzecznym.
12.06.2023

Nowa Zelandia. Trzęsienie ziemi o magnitudzie 6,2

Trzęsienie ziemi o magnitudzie 6,2 zostało zarejestrowane w środę na Oceanie Spokojnym u południowych wybrzeży Nowej Zelandii, poinformował US Geological Survey (USGS).
31.05.2023

J. Lauritzen zamawia dwupaliwowe masowce w ramach dekarbonizacji branży morskiej

Duńska firma żeglugowa J. Lauritzen poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie budowy minimum dwóch masowców Kamsarmax o ładowności 81 200 dwt, które zostaną zbudowane przez japońską stocznię Tsuneishi Shipbuilding. Mają być wzorem działan na rzecz ograniczenia emisji CO2, stosując zasilanie zielonym metanolem i biodieslem.
06.04.2023

Cargill zamawia masowce na metanol

Szwajcarski koncern Cargill, zajmujący się produktami i usługami dla przemysłu rolno-spożywczego, zamówił w Japonii dwa statki na metanol.
16.01.2023

Kiedyś ruda żelaza, dziś zboże do Azji. Masowce zmieniają ładunki

Masowce, które jeszcze niedawno przewoziły rudy żelaza czy węgiel, są myte, by móc załadować zboże przeznaczone na rynek azjatycki. Zmianę spowodowało pogorszenie się koniunktury na chińskim rynku budowlanym.
03.12.2022

Bio-LNG nową ścieżką do dekarbonizacji żeglugi. LNG drożeje. Tradycyjne paliwa trzymają się mocno

Na około 110 tys. statków handlowych w połowie 2022 r. w eksploatacji było ponad 300 statków z silnikami zasilanymi gazem i systemami LNG. Rynek zbiornikowców LNG wzrósł w ciągu 20 lat do 600 statków. Większość z nich również wykorzystuje gaz do napędu głównego. Ponad 400 statków z silnikami głównymi zasilanymi gazem znajduje się w portfelach zamówień, głownie stoczni Republiki Korei i ChRL.
16.10.2022

Uniwersytet Vaasa opracowuje wodorowy napęd dla statków

Fińscy naukowcy pracują nad elastycznym systemem paliwowym dla statków, w szczególności napędzanych wodorem.
23.07.2022

Czarter na czas – Inter-Club Agreement

Kl. 8 NYPE 93 form przewiduje w szczególności, iż „The Master shall perform the voyages with due dispatch and shall render all customary assistance with the Vessel’s crew. The Master (…) (although appointed by the Owners) shall be under the orders and directions of the Charters as regards employment and agency and The Charters shall perform all cargo handling, including but not limited to loading, stowing, trimming, lashing, securing, dunnaging, unleashing, discharging and tallying at their risk and expense, under the supervision
24.06.2022

Rosyjskie ataki na statki handlowe na Morzu Czarnym

Wraz z wybuchem wojny ukraińsko – rosyjskiej sytuacja na Morzu Czarnym i Morzu Azowskim bardzo szybko zmieniła się. Stało się tam bardzo niebezpiecznie.
14.03.2022

Powstaną zielone szlaki żeglugowe

Koalicja 19 krajów, w tym Wielka Brytania i Stany Zjednoczone, zgodziła się stworzyć bezemisyjne szlaki handlowe między portami, aby przyspieszyć dekarbonizację światowego przemysłu morskiego. Wśród nich zabrakło Polski.
18.11.2021

Umowa o budowę statku – „on demand guarantee” (prawo angielskie)

Angielski Sąd Apelacyjny w bardzo reprezentatywnym składzie (Lord Geoffrey Vos (MR), Lord Baker (J), Lord Popplewell (J)) przyniósł długo oczekiwane rozstrzygnięcie w sprawie „Shanghai Shipyard Co. Ltd v Reignwood International Investment (Group) Company Limited” [2021] EWCA Civ 1147.
14.10.2021

Żegluga skazana na innowacje. Szansa dla polskich inżynierów

Innowacje w transporcie morskim są faktem – wynika z poglądów zaprezentowanych w czasie webinaru zorganizowanego przez Lloyd’s List, który prowadził Richard Meade, redaktor naczelny Lloyd’s List.
15.07.2021

Sektor żeglugi utworzył fundusz pomocy o wartości miliona dolarów. Marynarze nie zostaną sami w walce z skutkami Covid-19

Marynarskie organizacje charytatywne oraz czołowi członkowie sektora transportu morskiego uruchomili fundusz pomocy w nagłych wypadkach, aby wesprzeć marynarzy i ich rodziny cierpiące przez szalejącą pandemię Covid-19 w Indiach i innych krajach.
06.05.2021

Stawki frachtowe masowców z mocnym wzrostem. A to jeszcze nie koniec

Żeby zobaczyć, jak szybko i nierówno światowe gospodarki podnoszą się po pandemii, wystarczy spojrzeć na rynek masowców.Rosnący popyt na dosłownie wszystkie ładunki masowe, od soi do stali, podwyższył ceny transportu tych surowców o ponad 50 procent w tym roku. Produkcja rośnie już nie tylko w Chinach, ale wszędzie na świecie. Kraje stale zwiększają zakup towarów, by odbudować zapasy zużyte w czasie lockdownów.
09.04.2021

Eagle Bulk dołącza do Sea Cargo Charter

Eagle Bulk Shipping, jeden z największych armatorów masowców supramax i ultramax, dołączył do Sea Cargo Charter (Karty Ładunków Morskich).
23.12.2020

Damen przebudowuje jednostkę PSV w statek do przewozu karmy dla ryb (wideo)

Holenderska Damen Shipyards Group zakończyła projekt konwersji statku dla norweskiej firmy Eidsvaag.
27.11.2020

Wykryto ognisko infekcji koronawirusa na polskim statku w Argentynie

Z Argentyny napłynęła wiadomość o zarażonych koronawirusem na pokładzie polskiego statku Regalica.
24.11.2020

Cargill montuje żagle na swoich statkach w celu zmniejszenia emisji CO2

Cargill, jeden z największych na świecie czarterujących statki, współpracuje z partnerami technologicznymi, aby zamontować żagle na statkach należących do swojej floty, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla poprzez wykorzystanie energii wiatrowej - poinformowała w środę amerykańska grupa agrobiznesu.
29.10.2020

Najwięksi światowi handlowcy dążą do ograniczenia emisji w żegludze

W środę niektórzy z największych światowych koncernów surowcowych i energetycznych podjęli inicjatywę ograniczenia i śledzenia emisji ze statków, które czarterują.
11.10.2020

Światowy łańcuch dostaw zagrożony. Przepracowani marynarzy odmawiają pracy na statkach

Pojawiło się nowe zagrożenie dla światowego łańcucha dostaw, po tym jak przepracowani marynarze uwięzieni przez długi czas na morzu zaczęli odmawiać pracy.
11.08.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w ostatnim tygodniu lipca 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
10.08.2020

Maersk przeznaczy 60 mln dolarów na centrum badawcze pracujące nad napędem bezwęglowym

Największy na świecie armator kontenerowy, A.P. Moller-Maersk, połączy siły z głównymi firmami przemysłowymi, aby utworzyć centrum badawcze w Danii pracujące nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla w przemyśle żeglugowym.
25.06.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu czerwca 2020 roku

Obserwując aktualny stan gospodarki morskiej w ujęciu globalnym często wskazuje się na zauważalne skutki epidemii. Mimo, że na pełne opisanie rozmiaru zniszczeń i dokładnego obrazu gospodarki morskiej w momencie zakończenia epidemii jest za wcześnie, przedstawiane są dane obrazujące zmiany w wolumenie transportu morskiego, ilości i wartości produkcji i remontów, czy wreszcie opisujące dynamikę zmian w odniesieniu do portfela zamówień. Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych.
18.06.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w trzecim tygodniu maja 2020

Obserwując aktualny stan gospodarki morskiej w ujęciu globalnym często wskazuje się na już zauważalne skutki epidemii. Mimo, że na pełne opisanie rozmiaru zniszczeń i dokładnego obrazu gospodarki morskiej w momencie zakończenia epidemii jest za wcześnie, przedstawiane są dane obrazujące zmiany w wolumenie transportu morskiego, ilości i wartości produkcji i remontów, czy wreszcie opisujące dynamikę zmian w odniesieniu do portfela zamówień.
28.05.2020

Zasady Posejdona – IMO 2050

W ostatnich latach Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) podjęła wiele istotnych działań w celu zapobieżenia zanieczyszczaniu środowiska przez przemysł morski. Począwszy od strategii IMO 2020, która dotyczy ograniczenia emisji siarki, po strategię znaną jako IMO 2050, mającą na celu zmniejszenie całkowitej rocznej emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 50% do 2050 r., dążąc do całkowitego jej wyeliminowania do 2100 r.
20.03.2020

Maersk Tankers podpisało umowę zarządzania flotą z armatorem Team Tankers

Duński Maersk Tankers zawarł umowę z właścicielem i operatorem chemikaliowców Team Tankers International, aby przejąć zarządzanie handlowe nad 27 tankowcami.
17.03.2020

Cargill, Maersk Tankers i Mitsui & Co. nawiązują współpracę w celu obniżenia globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych w żegludze

Dzięki współpracy firmy czarterujące, armatorzy i operatorzy statków będą mogli podjąć działania związane z wyzwaniami gospodarczymi i środowiskowymi, przed którymi stoi ich sektor.
09.10.2019

Cargill w zeszłym roku znacząco zmniejszył emisję CO2 ze swojej floty

Koncern Cargill zmniejszył w zeszłym roku emisję dwutlenku węgla ze wszystkich swoich czarterowanych statków.
12.06.2019

Amerykanie zbudują terminal zbożowy na Ukrainie

Amerykański koncern Cargill zamierza przeznaczyć 100 milionów dolarów na budowę terminala zbżowego w ukraińskim porcie Jużny nad Morzem Czarnym. Już doszło do podpisania umowa przez przedstawicieli amerykańskiego giganta rolno-spożywczego z rządem w Kijowie – donosi Polska Agencja Prasowa.
02.03.2016

W Buttimer Polska postawiono na rozwój i niezależność

- Kupiliśmy zakład produkcji i konstrukcji stalowych i chcemy stać się zupełnie niezleżni - rozmawiamy z Mateuszem Olejniczakiem, General Director Buttimer Polska.
14.12.2015

Panamaksy z węglem coraz częściej obsługiwane przez Gdyński Terminal Masowy

Gdyński terminal masowy coraz częściej przyjmuje statki typu Panamax. Podjęcie większej liczby tych specjalistycznych jednostek stanie się możliwe dzięki inwestycji w sprzęt usprawniający procesy przeładunkowe oraz pozwalający na dywersyfikację ładunków. Taki plan postawił sobie Morski Terminal Masowy Gdynia.
24.08.2012

m/s Lubie w rękach PŻM

W chińskiej stoczni Mingde w Nantongu odbyło się przekazanie Polskiej Żegludze Morskiej statku m/s "Lubie". Jest to już szósty z serii ośmiu jeziorowców o nośności 30 tys. DWT, jakie stocznia Mingde zbuduje do PŻM. Matka chrzestną jednostki została Żaneta Przybyłowska - główna księgowa spółki z Grupy PŻM - Żeglugi Polskiej.
04.11.2011

Nowy frachtowiec PŻM

Polska Żegluga Morska odebrała z chińskiej stoczni w Nantongu kolejny statek. Jest to jednostka przystosowana do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich - poinformował doradca dyrektora naczelnego firmy Krzysztof Gogol.
04.11.2011

Jesienne Wielkie Jeziora

Chociaż do zimowego zamknięcia Wielkich Jezior Amerykańskich dla statków oceanicznych mamy jeszcze dwa miesiące, już dziś można powiedzieć, że tegoroczny sezon na tych akwenach był udany.
19.10.2011

Cała prawda o Pandze....

Jesteśmy międzynarodową grupą firm www.intermarine.pl której działalność oparta jest w dużej części na handlu mrożonymi rybami i owocami morza na całym świecie. Satysfakcja klienta jest dla nas rzeczą fundamentalną , zależy nam na pełnej i rzetelnej informacji handlowej , którą kieruje się rynek dokonując swoich wyborów zakupowych.
08.02.2011

Proces prywatyzacji MTMG

ATIC SERVICES Paryż przedstawił najkorzystniejszą ofertę nabycia udziałów MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia Sp. z o.o. (MTMG) i temu oferentowi Zarząd ZMPG-a S.A. udzielił wyłączności do przeprowadzenia due diligence w toczącym się procesie prywatyzacji Spółki.
28.07.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.