PMK
Duński Maersk Tankers zawarł umowę z właścicielem i operatorem chemikaliowców Team Tankers International, aby przejąć zarządzanie handlowe nad 27 tankowcami.
W przypadku Maersk Tankers umowa zwiększy zarządzaną flotę do ponad 225 statków w różnych segmentach, umacniając swoją pozycję w segmencie średniego zasięgu (MR), gdzie zarządza pulą jednostek wspólnie z Cargill.
Spośród 27 tankowców dziewięć ma nośność 13 000 dwt, cztery to jednostki typu Flexis (25 000 dwt), a 14 to tankowce MR (46-49,000 dwt).
Z drugiej strony Team Tankers zyska dostęp do cyfrowych technologii Maersk Tankers, kładąc silny nacisk na redukcję emisji CO2. Pracownicy działu operacyjnego, czarterowania i zarządzania bunkrami planują przenieść się z Team Tankers do biur Maersk Tankers w Kopenhadze, Houston i Singapurze.
- Współpraca jest kolejnym krokiem w kierunku budowania skali dla naszej floty tankowców - powiedział Hans Feringa, prezes i dyrektor generalny Team Tankers International. - Uważamy, że to dobra pora na rozpoczęcie współpracy, ponieważ średnio- i długoterminowe perspektywy rynku produktów i chemikaliowców są pozytywne, a portfel zamówień jest na historycznie niskim poziomie.
Współpraca rozpocznie się 1 kwietnia 2020 roku, a statki mają wejść do puli w kolejnych miesiącach. Team Tankers niedawno ogłosił nowe wspólne przedsięwzięcie ze specjalistą do spraw zarządzania statkami – V.Group. Firma zarządza już 21 jednostkami z tej grupy.
Wcześniej w tym roku Maersk Tankers ogłosiło uruchomienie nowej niezależnej firmy cyfrowej, która pomoże zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i zwiększyć zarobki dla klientów w branży transportu trampowego.
Wciąż nienazwana firma opracuje i sprzeda oprogramowanie SimBunker właścicielom i menedżerom statków w branży transportu trampowego, aby pomóc im w bardziej efektywnym korzystaniu ze swoich statków. Transport trampowy charakteryzuje się statkami, które działają na rynku bez ustalonego harmonogramu lub trasy.
Maersk Tankers twierdzi, że nowe przedsięwzięcie, które zostało uruchomione 7 stycznia, pomoże zmniejszyć emisję CO2, wspierając ciągłe wysiłki branży żeglugowej na rzecz zrównoważonego rozwoju i zwiększenia zysków.
Według Maerska SimBunker optymalizuje wydatki na bunkry statków, które mogą stanowić do 60 procent całkowitych kosztów podróży, poprzez określenie optymalnych rozwiązań dla czynników takich jak prędkość, zakup bunkra i trasa. Maersk powiedział, że oprogramowanie zostało opracowane w ramach Maersk Tankers i teraz zostanie przeniesione do nowego biznesu cyfrowego wraz z powiązaną bazą klientów.
Maersk Tankers pracuje nad rozszerzeniem swojej strategii cyfrowej od 2016 roku poprzez tworzenie strategicznych partnerstw cyfrowych i sojuszy.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody