PMK
Duński Maersk Tankers zawarł umowę z właścicielem i operatorem chemikaliowców Team Tankers International, aby przejąć zarządzanie handlowe nad 27 tankowcami.
W przypadku Maersk Tankers umowa zwiększy zarządzaną flotę do ponad 225 statków w różnych segmentach, umacniając swoją pozycję w segmencie średniego zasięgu (MR), gdzie zarządza pulą jednostek wspólnie z Cargill.
Spośród 27 tankowców dziewięć ma nośność 13 000 dwt, cztery to jednostki typu Flexis (25 000 dwt), a 14 to tankowce MR (46-49,000 dwt).
Z drugiej strony Team Tankers zyska dostęp do cyfrowych technologii Maersk Tankers, kładąc silny nacisk na redukcję emisji CO2. Pracownicy działu operacyjnego, czarterowania i zarządzania bunkrami planują przenieść się z Team Tankers do biur Maersk Tankers w Kopenhadze, Houston i Singapurze.
- Współpraca jest kolejnym krokiem w kierunku budowania skali dla naszej floty tankowców - powiedział Hans Feringa, prezes i dyrektor generalny Team Tankers International. - Uważamy, że to dobra pora na rozpoczęcie współpracy, ponieważ średnio- i długoterminowe perspektywy rynku produktów i chemikaliowców są pozytywne, a portfel zamówień jest na historycznie niskim poziomie.
Współpraca rozpocznie się 1 kwietnia 2020 roku, a statki mają wejść do puli w kolejnych miesiącach. Team Tankers niedawno ogłosił nowe wspólne przedsięwzięcie ze specjalistą do spraw zarządzania statkami – V.Group. Firma zarządza już 21 jednostkami z tej grupy.
Wcześniej w tym roku Maersk Tankers ogłosiło uruchomienie nowej niezależnej firmy cyfrowej, która pomoże zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i zwiększyć zarobki dla klientów w branży transportu trampowego.
Wciąż nienazwana firma opracuje i sprzeda oprogramowanie SimBunker właścicielom i menedżerom statków w branży transportu trampowego, aby pomóc im w bardziej efektywnym korzystaniu ze swoich statków. Transport trampowy charakteryzuje się statkami, które działają na rynku bez ustalonego harmonogramu lub trasy.
Maersk Tankers twierdzi, że nowe przedsięwzięcie, które zostało uruchomione 7 stycznia, pomoże zmniejszyć emisję CO2, wspierając ciągłe wysiłki branży żeglugowej na rzecz zrównoważonego rozwoju i zwiększenia zysków.
Według Maerska SimBunker optymalizuje wydatki na bunkry statków, które mogą stanowić do 60 procent całkowitych kosztów podróży, poprzez określenie optymalnych rozwiązań dla czynników takich jak prędkość, zakup bunkra i trasa. Maersk powiedział, że oprogramowanie zostało opracowane w ramach Maersk Tankers i teraz zostanie przeniesione do nowego biznesu cyfrowego wraz z powiązaną bazą klientów.
Maersk Tankers pracuje nad rozszerzeniem swojej strategii cyfrowej od 2016 roku poprzez tworzenie strategicznych partnerstw cyfrowych i sojuszy.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 55,88 $ | baryłka | 2,06% | 22:56 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2366,00 $ | uncja | -0,46% | 22:56 |
Platyna | 1092,00 $ | uncja | -0,13% | 22:56 |
Srebro | 25,26 $ | uncja | 1,00% | 22:56 |
Złoto | 1839,35 $ | uncja | 0,14% | 22:56 |