• <
PZT_980x120_gif_2020

Porty z Kanady i Japonii będą wspólnie promować LNG jako paliwo morskie

Strona główna Porty, logistyka Porty z Kanady i Japonii będą wspólnie promować LNG jako paliwo morskie
Porty z Kanady i Japonii będą wspólnie promować LNG jako paliwo morskie - GospodarkaMorska.pl

PMK

17.03.2020 Źródło: własne

Zarządy portów Vancouver Fraser i Tomakomai podpisały list intencyjny w celu promowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa morskiego oraz świadczenia usług bunkrowania LNG w obu portach. Porozumienie zostało podpisane przez przedstawicieli obu władz portowych 5 marca 2020 tego roku.

Port w Vancouver i w Tomakomai będą aktywnie wymieniać informacje i wiedzę specjalistyczną na temat bunkrowania LNG, w tym procedur technicznych i najlepszych praktyk, a tam, gdzie to możliwe, koordynować wymagania dotyczące portów i wytyczne dotyczące bunkrowania LNG w celu ułatwienia wykorzystania paliwa żeglugowego LNG w obu miejsach..

Jak wyjaśniono, dostarczenie paliwa LNG dla statków tranzytujących między portami Vancouver i Tomakomai powinno zmniejszyć emisje zanieczyszczeń, chronić jakość powietrza w społecznościach portowych, a także zmniejszyć wkład w globalną zmianę klimatu.

Ponadto, rozwój usług bunkrowania LNG w portach Vancouver i Port of Tomakomai umożliwi przyjęcie LNG jako paliwa morskiego przez statki zajmujące się handlem na szlakach transpacyficznych - poinformował zarząd Fraser Port w Vancouver.

Od początku roku zarząd Portu Vancouver poszukuje także partnerów inwestycyjnych do sfinansowania rozbudowy i eksploatacji terminala kontenerowego, która opóźniła się o kilka lat.

Władze już od tygodnia zaczęły kontaktować się z inwestorami  w sprawie projektu Roberts Bank w kanadyjskiej Kolumbii Brytyjskiej, który może kosztować nawet 2,7 miliarda dolarów - powiedział dyrektor generalny portu, Robin Silvester.

- Widzimy duże zainteresowanie ze strony rynku - powiedział Silvester. - To duży projekt, pod wieloma względami kosztowny, ale ma on uzasadnienie biznesowe. Tylko zdolność przeładunkowa rozbudowanego portu mogłaby zaspokoić potrzeby Kanady – dodał.

Projekt terminalu 2 Roberts Bank ma przewidywać aż trzy miejsca postojowe dla kontenerowców do obsługi transportu zboża, drewna i żywności z Vancouver.

W 2015 roku terminale w Abu Zabi, Ports America i PSA International, znalazły się na wstępnej liście podmiotów zainteresowanych złożeniem oferty. Proces ten utknął w martwym punkcie przez przegląd federalny rządu.

Silvester powiedział, że organ postanowił wznowić proces zakupu, aby ponownie ocenić koszty i ocenić zainteresowanie połączeniem budowy i eksploatacji terminalu w ramach jednego konsorcjum.

Silvester odmówił ujawnienia inwestorów, z którymi port się skontaktował. - Mogę jedynie powiedzieć, że rozmawiamy z głównymi graczami na arenie międzynarodowej - powiedział.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.