• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Światowy łańcuch dostaw zagrożony. Przepracowani marynarzy odmawiają pracy na statkach

PMK

11.08.2020 09:25
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Światowy łańcuch dostaw zagrożony. Przepracowani marynarzy odmawiają pracy na statkach

Partnerzy portalu

Światowy łańcuch dostaw zagrożony. Przepracowani marynarzy odmawiają pracy na statkach - GospodarkaMorska.pl

Pojawiło się nowe zagrożenie dla światowego łańcucha dostaw, po tym jak przepracowani marynarze uwięzieni przez długi czas na morzu zaczęli odmawiać pracy.

Trzy statki stoją bezczynnie na australijskich wodach po tym jak ich załogi zażądały repatriacji – donosi Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF).  Jednostki Conti Stockholm, Ben Rinnes oraz Unison Jasper stoją bezczynnie w portach Fremantle, Geelong i Newcastle. A to może być dopiero początek fali takich zdarzeń.

- Pandemia Covid-19 bardzo utrudniła zmiany załogi i zaczynamy dostrzegać problemy z wydajnością floty - powiedział Braemar ACM Shipbroking Ltd. w raporcie datowanym na 6 sierpnia. - Ogromna liczba marynarzy na statkach handlowych nie mogła zejść na ląd po wygaśnięciu ich umów.

Według Międzynarodowej Izby Żeglugi około 250 000 marynarzy utknęło na morzu w związku z rosnącym ryzykiem wyczerpania fizycznego i psychicznego. Może to mieć wpływ na bezpieczeństwo, ponieważ zmęczenie zwiększa ryzyko błędu ludzkiego i wypadków - powiedział Ralph Leszczyński, szef badań w maklerze statków Banchero Costa & Co.

Z wymienionych wyżej statków Unison Jasper przewoził tlenek glinu, a Ben Rinnes został wyczarterowany przez firmę Cargill Inc. w celu transportu soi. Z kolei Conti Stockholm to kontenerowiec.

Wielu marynarzy z Ben Rinnes przebywało na pokładzie dłużej niż dozwolone prawem maksimum, w tym jeden członek załogi przebywa na statku już od ponad 17 miesięcy. Załoga podpisała pięciomiesięczne przedłużenia po tym, jak właściciel statku obiecał ich repatriację.

Unison Jasper znajduje się w porcie w Newcastle, jednak jego status zależy od AMSA, powiedział rzecznik portu. Agencja nie odpowiedziała od razu na przesłane e-mailem pytania z prośbą o komentarz.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.