PMK
Koncern Cargill zmniejszył w zeszłym roku emisję dwutlenku węgla ze wszystkich swoich czarterowanych statków.
Cargill, największy prywatny koncern amerykański, jest jedną z pierwszych firm komercyjnych dążących do bardziej ekologicznej żeglugi. W zeszłym roku ich flota przetransportowała 226 mln ton towarów. Przy tym jej emisje CO2 zmniejszyły się o 12,1 procent. Ogółem do atmosfery trafiło 7,382 mln ton dwutlenku węgla, w porównaniu do 7,732 mln ton w 2017 roku.
- Chociaż jesteśmy zadowoleni z postępu, wiemy, że to wciąż za mało - powiedział Jan Dieleman, prezes firmy Cargill zajmującej się transportem oceanicznym. - Skutki zmian klimatycznych widać jak na dłoni, więc musimy starać się bardziej - dodał.
Cargill ma w swojej flocie ponad 600 czarterowanych statków, z czego ponad 90 procent to jednostki do przewozu suchych ładunków masowych, takich jak zboże, cukier i ruda żelaza. Koncern czarteruje także tankowce do przewożenia olei jadalnych i biodiesla.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) uzgodniła w zeszłym miesiącu bardziej rygorystyczne cele w zakresie efektywności energetycznej dla niektórych typów statków, aby przyspieszyć działania mające na celu ograniczenie emisji w tym sektorze. Długofalowym celem IMO jest ograniczenie do 2050 roku emisji gazów cieplarnianych o 50% w stosunku do poziomu z 2008 roku.
Branża żeglugowa odpowiada za 2 procent globalnych emisji CO2, głównego gazu cieplarnianego obwinianego za globalne ocieplenie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny