Holenderska Damen Shipyards Group zakończyła projekt konwersji statku dla norweskiej firmy Eidsvaag.
Po wygraniu przetargu, zakład Damen Shiprepair Amsterdam (DSAm) rozpoczął przebudowę platformy do obsługi platform offshore (PSV) o nazwie Eidsvaag Opal w statek do przewozu karmy dla ryb.
W ramach przebudowy Damen wydłużył jednostkę o 5 metrów. Wymagało to przecięcia kadłuba na pół i włożenia nowych stalowych sekcji. Damen był również zobowiązany do poszerzenia belki statku - za pomocą szeregu skrzynek bocznych - aby zapewnić dodatkową stabilność i ładowność.
Stocznia zainstalowała 35 nowych silosów i ładownię typu big-bag, umożliwiając firmie Eidsvaag Opal transport do 2800 ton paszy dla ryb. Damen wyposażył również statek w pięć nowych dźwigów.
Projekt wymagał również znacznych prac elektrycznych, wykonanych przez FMJ Marine Automation. Dostawca usunął około 480 kabli – o długości 15 kilometrów. W sumie firma wyciągnęła 51 kilometrów kabli i podłączyła na projekcie 1237 kabli. Przebudowa trwała 346 dni.
W 43 tygodniu budowy przeprowadzono pierwszy próbny załadunek jednostki. Test przebiegł pomyślnie i wymagał tylko niewielkich korekt. Karma została wyładowana na farmę rybną w okolicach Tromso.
Statek będzie działał w ramach współpracy Fjordfrende, obsługiwanej przez Eidsvaag dla Skretting i Cargill. W rezultacie obie firmy zmniejszą emisje CO2 o jedną piątą, czyli około 10-20 milionów kg CO2 rocznie.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO