• <

Wynik wyszukiwania - "konwersja" - Wiadomości

Seaspan i Hapag-Lloyd modernizują statki do metanolu

Seaspan Corporation, właściciel statków kontenerowych, będzie modernizował pięć z nich, by były zasilane metanolem. Następnie zostaną wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd.
17.04.2024

Odpady rybne to mit. Przetwórstwa dostarczają jakościowy surowiec w procesie tworzenia kolagenu

Skóra ryb, często traktowana jako odpad uboczny przemysłu rybnego, skrywa w sobie ogromny potencjał i staje się coraz bardziej cennym surowcem w wielu branżach. Przetwarzanie skór z ryb to ciekawy proces, który przekształca pozornie bezużyteczny materiał w wartościowe produkty o szerokim zastosowaniu.
10.04.2024

Konieczność zastosowania paliw alternatywnych jest faktem. Seatech Engineering z odpowiedzią na rosnące potrzeby budowy floty jednostek LNG

W dynamicznym świecie inżynierii morskiej i w obliczu rosnącego znaczenia zielonej energetyki rola biur projektujących statki jest nie do przecenienia. Służą one zmaterializowaniu wymogów armatora oraz poszukiwaniu skutecznych i ekonomicznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku, zgodnych z rosnącymi wymogami środowiskowymi oraz wspierających zrównoważony rozwój transportu morskiego.
14.03.2024

Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG. Na jakim etapie jesteśmy?

Polska Platforma LNG i bioLNG po raz kolejny stanęła na wysokości zadania, oferując tym, którzy wybrali się na jej tegoroczną konferencję, dwa dni konkretnych, niezwykle merytorycznych prezentacji i dyskusji.
05.12.2023

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
28.10.2023

Concordia Damen przekształca barkę rzeczną w pogłębiarkę na potrzeby klienta

Do Lagos w Nigerii dotarła specjalna jednostka rzeczna o nazwie Sayonara, którą firma należąca do koncernu Damen przebudowała w związku ze specjalnym projektem. Dotychczasowa barka pływająca po holenderskich rzekach stała się pogłębiarką nasiębierną ssącą ze smokiem wleczonym (Trailing suction hopper dredger, TSHD).
19.09.2023

PGE przyspiesza transformację polskiej energetyki – zeroemisyjność już w 2040 r.

- Polska gospodarka, aby pozostać konkurencyjną potrzebuje czystej, bezpiecznej, zielonej i taniej energii. Zaktualizowana strategia PGE to przemyślana, racjonalna i odpowiedzialna ścieżka rozwoju polskiej energetyki w oparciu o nowoczesne rozwiązania - powiedział prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej Wojciech Dąbrowski. Grupa PGE do 2030 r. zakończy wykorzystywanie węgla do produkcji energii elektrycznej i ciepła.
29.08.2023

Energetyczna zagadka Polski: dlaczego bardziej przypominamy Azję niż Europę?

Przynajmniej pod jednym względem polskiej energetyce bliżej do Azji i takich państw jak Filipiny czy Wietnam niż Zachodu. Z raportu Statistical Review of World Energy wynika, że aż 42% naszej energii pierwotnej (czyli nieprzetworzonej) pochodzi z węgla. Nic odkrywczego, ale w Europie to rzadkość. To mogłoby ulec zmianie, ale zamiast stanąć na dwóch nogach, stoimy na jednej, i to tej słabszej, ignorując naszą mocną stronę, czyli wiatr. Dlaczego Polacy chcą płynąć pod prąd?
24.08.2023

Rynek pływających terminali LNG. FSRU w Gdańsku na inwestycyjnym kursie

Flota FSRU podwoi się do 2025 roku – przewidywali około 10 lat temu analitycy z Oxford Institute of Energy Studies. Po napaści Rosji na Ukrainę widać, że wiele krajów europejskich poszukuje sposobów na zwiększenie możliwości przeładunkowych skroplonego gazu. W Polsce zdecydowano, że statek FSRU zacumuje w Zatoce Gdańskiej.
10.07.2023

Hapag-Lloyd i Seaspan zamawiają 60 silników na metanol

Wprowadzanie zielonego metanolu w przemyśle morskim nabiera rozpędu. Firma Hapag-Lloyd i właściciel statku Seaspan Corporation podpisują umowę dotyczącą zobowiązania do konwersji z MAN PrimeServ, oddziałem posprzedażowym MAN Energy Solutions. W zeszłym miesiącu Maersk ogłosił również plany przetestowania konwersji metanolu z MAN dla niektórych swoich kontenerowców, podczas gdy Stena ogłosiła, że będzie współpracować z Wartsila przy konwersji niektórych swoich promów.
07.07.2023

Stena Line i Wärtsilä współpracują nad przystosowaniem statków do zasilania metanolem

Stena Line, szwedzki operator promowy, ogłosił zawarcie współpracy z firmą technologiczną Wärtsilä w celu konwersji niektórych swoich statków na zasilanie metanolem. Ta innowacyjna inicjatywa ma na celu zwiększenie zrównoważoności operacji żeglugowych i przyczynienie się do dekarbonizacji sektora morskiego.
30.06.2023

Otwarcie przystani miejskiej w Górkach Zachodnich

Zakończył się pierwszy etap rozbudowy portu jachtowego w Górkach Zachodnich w Gdańsku. Z tej okazji w sobotę odbył się piknik żeglarski, a przystani nadano imię kpt. Krystyny Chojnowskiej-Liskiewicz.
20.05.2023

Port jachtowy w Górkach Zachodnich po remoncie może przyjąć 180 jednostek

Zakończył się I etap rozbudowy portu jachtowego w Górkach Zachodnich w Gdańsku. Zbudowano żelbetowe pomosty, nabrzeża oraz falochrony. W porcie będzie mogło cumować ponad 180 jednostek. W sobotę odbył się piknik i uroczystość nadania przystani imienia kpt. Krystyny Chojnowskiej-Liskiewicz.
20.05.2023

Fjord Line przekształca statki napędzane LNG na dwupaliwowe z powodu rosnących kosztów

Ze względu na wzrost kosztów paliwa w postaci skroplonego gazu ziemnego (LNG) i "niezrównoważoną sytuację finansową", norweski przewoźnik promowy Fjord Line zdecydował się na przebudowę swoich dwóch statków z silników zasilanych wyłącznie LNG na silniki dwupaliwowe, wykorzystujące skroplony gaz ziemny i paliwo żeglugowe MGO.
28.12.2022

Jedna trzecia z 209 statków dostarczonych przez chiński konglomerat jest zasilana dwupaliwowo

Zarząd spółki China State Shipbuilding Corporation (CSSC) przekazał, że pomimo wyzwań spowodowanych pandemią i ekstremalnymi warunkami pogodowymi zdołała zrealizować rekordową ilość zamówień na budowę statków, znajdując się w światowej czołówce przedsiębiorstw z branży stoczniowej.
27.12.2022

PKN Orlen: 30 proc. udziałów Rafinerii Gdańskiej trafi do Saudi Aramco do 20 grudnia

30 proc. udziałów Rafinerii Gdańskiej trafi do Saudi Aramco nie później niż do 20 grudnia br. - poinformował we wtorek PKN Orlen.
29.11.2022

Statek nazwany imieniem matki Bezosa idzie na złom

Statek-lądowisko dla rakiety kosmicznej nazwany imieniem matki Jeffa Bezosa został przekazany do rozbiórki.
17.08.2022

Arendals Fossekompani, Kongsberg i Moreld połączą podstację morską z fabryką wodoru

Projekt Hydepoint przyczyni się do rozwiązania kilku wyzwań związanych z rozwojem i zwiększaniem skali morskiej energetyki wiatrowej oraz gospodarki wodorowej. Hydepoint zainstalowany na terenie oceanu lub morza, w pobliżu farm wiatrowych, może przetwarzać całość lub część energii w zielony wodór.
05.05.2022

Kiedy wodorowe barki na Renie, Odrze i Wiśle z polskich stoczni?

Holenderski operator zainteresował się statkiem śródlądowym, który będzie napędzany wodorem.
11.02.2022

Czy tankowce będą transportować kontenery?

Concordia Maritime zleciła analizę projektu technicznego dotyczącego wykonalności przekształcenia tankowców w kontenerowce.
09.02.2022

Litwini kupują FSRU

Litewski operator terminala LNG Klaipedos Nafta zakupi FSRU Independence, z którego korzysta w tej chwili na zasadzie wynajmu.
07.02.2022

Mitsubishi Shipbuilding otrzymuje pierwsze zamówienie na LNG FGSS

Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd., część grupy Mitsubishi Heavy Industries (MHI), otrzymała pierwsze zamówienie na systemy zasilania LNG dla wysokociśnieniowych silników okrętowych zasilanych podwójnym paliwem. Firma dostarczy FGSS do zainstalowania na sześciu samochodowcach zasilanych LNG, które zostaną zbudowane przez spółkę z grupy Imabari Shipbuilding Co., Ltd.
26.12.2021

Pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem już w 2023 roku?

Maritime Partners razem z Elliott Bay Design Group, e1 Marine i ABB ogłosili plany dotyczące budowy pierwszego na świecie zestawu holowniczego napędzanego metanolem już w 2023 roku.
02.12.2021

MSC i Wärtsilä przetestują konwersję paliw alternatywnych do silników dwusuwowych

Fińska firma Wärtsilä zajmująca się technologiami morskimi ma zamiar wprowadzić platformę konwersji dwusuwowych paliw przyszłości w pierwszym kwartale 2022 roku. Program rozwoju we współpracy z MSC Shipmanagement został niedawno zakończony pomyślnymi wstępnymi testami silników w laboratorium silników dwusuwowych Wärtsilä w Trieście.
22.11.2021

Wyspa Sobieszewska. Nowa przystań jachtowa już dostępna dla żeglarzy

Po zakończonej procedurze odbiorowej przystań trafiła pod zarząd Gdańskiego Ośrodka Sportu. Może tu już zacumować ponad 70 jednostek pływających.
27.09.2021

GasLog zakończyl konwersję gazowca LNG do FSU

Grecki właściciel i operator zbiornikowców LNG GasLog zakończył swój pierwszy projekt konwersji z gazowca LNG na pływającą jednostkę magazynową (FSU).
02.09.2021

Budkon zwycięzcą przetargu na mur oporowy Twierdzy Wisłoujście

Muzeum Gdańska podpisało umowę z firmą Budkon na remont północnego muru oporowego Twierdzy Wisłoujście. W przetargu wzięły udział cztery firmy, których oferty wahały się od 922 tys. zł do 1,3 mln zł. Prace budowlano-konserwatorskie są finansowane w ramach pożyczki rewitalizacyjnej z Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
31.05.2021

Gdańsk: Osiem ofert w przetargu na rozbudowę portu jachtowego w Górkach Zachodnich

Osiem ofert wpłynęło w przetargu na rozbudowę portu jachtowego w Górkach Zachodnich w Gdańsku ogłoszonym przed Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska (DRMG). Po zakończeniu prac, w porcie będzie mogło cumować ponad 180 jednostek.
14.05.2021

Francja: Z dwóch niesprawnych okrętów podwodnych konstruowany jest jeden sprawny

We Francji trwają innowacyjne prace nad „uratowaniem” okrętu podwodnego o napędzie atomowym Perle. Tylna część okrętu, który został uszkodzony w pożarze, zostanie połączona z częścią dziobową innego okrętu, przeznaczonej do utylizacji jednostki Saphir – informuje CNN.
19.04.2021

Stocznie remontowe szybko wyszły z kryzysu COVID-19 i mają powody do optymizmu

Pomimo negatywnego wpływu pandemii koronawirusa w zeszłym roku, rynek naprawy statków szybko powrócił do równowagi. Wpływ na ten segment odegrało też wprowadzenie konwencji Ballast Water Management Convention i IMO 2020 oraz zielona transformacja energetyczna.
07.03.2021

Koalicja na rzecz Energii Przyszłości przedstawia konkretne plany działania

Rok 2021 to czas konkretnych działań w ramach Koalicji na rzecz Energii Przyszłości. Organizacja przedstawiła właśnie siedem ambitnych projektów i powitała w swoich szeregach trzech nowych członków.
23.02.2021

MS Finnmarken przejdzie konwersję na napęd hybrydowy w stoczni Kleven

Stocznia Green Yard Kleven w norweskim Ulsteinvik zdobyła kontrakt na szeroką konwersję jednostki MS Finnmarken w statek ekspedycyjny z hybrydowym napędem.
17.02.2021

Sobieszewo. Budowa przystani żeglarskiej rozpoczęta. Zobacz, gdzie zacumują łodzie

Trzy pomosty pływające, slip, budynek bosmanatu, hangar na sprzęt pływający - to obiekty, które powstaną w ramach budowy przystani na 73 jednostki pływające na Wyspie Sobieszewskiej. Realizacja inwestycji powinna zakończyć się w połowie bieżącego roku.
29.01.2021

HHLA kontynuuje elektryfikację swojego terminala neutralnego dla klimatu

Container Terminal Altenwerder (CTA), należący do niemieckiej firmy logistycznej HHLA, pozyskał w tym roku 16 zautomatyzowanych pojazdów sterowanych (AGV) zasilanych bateriami.
07.01.2021

Rynek liczy na rok 2021. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 48-50)

Trudne i skomplikowane wydarzenia roku 2020 skłaniają do podsumowań, ale również i prognoz na 2021. Wielu analityków różnorodnych rynków uważa, że powstały podstawy do odbudowy światowej gospodarki i to ma mieć właśnie miejsce w przyszłym roku. Równocześnie zintensyfikuje się transformacja gospodarki, co ma miejsce już w zasadzie teraz.
14.12.2020

Damen przebudowuje jednostkę PSV w statek do przewozu karmy dla ryb (wideo)

Holenderska Damen Shipyards Group zakończyła projekt konwersji statku dla norweskiej firmy Eidsvaag.
27.11.2020

Ekspert: tarcza 4.0 daje możliwość uproszczonej restrukturyzacji zamiast upadłości

Tarcza 4.0 daje możliwość przeprowadzenia uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego, które może uratować firmy przed upadłością m.in. w związku z epidemią koronawirusa - zwraca uwagę Magdalena Jadczyszyn-Skitek z kancelarii Chałas i Wspólnicy.
20.11.2020

Podpisano umowę na budowę przystani żeglarskiej przy ul. Nadwiślańskiej w Gdańsku

Wkrótce ruszy budowa przystani żeglarskiej na Wyspie Sobieszewskiej. Obiekt zostanie wybudowany przy ul. Nadwiślańskiej do lata przyszłego roku.
10.11.2020

Integracja regionu południowego Bałtyku (projekt Intermare) - zapraszamy na spotkanie ze śniadaniem biznesowym

Zapraszamy na spotkanie informacyjne projektu InterMarE South Baltic, które odbędzie się w dniu 27 października 2020 roku w godzinach 8:30 – 12:00 w Centrum Konferencyjnym AmberExpo sala 1C - ul. Żaglowa 11, Gdańsk siedziba Międzynarodowych Targów Gdańskich.
13.10.2020

Przegląd promowy: Podsumowanie tygodnia, a w nim m.in. o ważnej zmianie w firmie P&O Ferries

W cotygodniowym przeglądzie, portal PromySKAT w telegraficznym skrócie informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o zmianie na stanowisku dyrektora operacyjnego w P&O Ferries, a także o szansach na dokończenie budowy nowoczesnego promu Caledonian MacBrayne.
18.08.2020

14,5 mln zł dla Twierdzy Wisłoujście w ramach pożyczki rewitalizacyjnej

Muzeum Gdańska podpisało w piątek, 31 lipca umowę na wykorzystanie środków z mechanizmu pożyczki rewitalizacyjnej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Najstarsza fortyfikacja morska dawnej Rzeczpospolitej i Pomnik Historii RP doczeka się kompleksowych prac budowlano-konserwatorskich. Potrwają one do 2022 r
31.07.2020

Bosmanat w Rewie oficjalnie otwarty

W sobotę 4 czerwca odbyło się oficjalne otwarcie bosmanatu w Rewie. Miejsce będzie stanowić nowe zaplecze organizacyjne i sanitarne dla Yacht Clubu Rewa oraz innych żeglarzy.
07.07.2020

Prom Steny Roro wyposażony w hybrydowe skrubery

Stena RoRo przekształciła dawny prom dzienny Stena Superfast X w prom nocny, zwiększając pojemność statku i wyposażając go w płuczki hybrydowe.
23.06.2020

Wodór zmieni oblicze transportu

Napęd wodorowy może być zieloną alternatywą dla silników Diesla stosowanych w transporcie kolejowym. Już teraz po Europie jeżdżą pociągi pasażerskie zasilane właśnie tym paliwem. Firmy specjalizujące się w budowie pociągów i infrastruktury wodorowej podpisały właśnie porozumienie, którego efektem będzie konwersja włoskiej kolei na wodór. – Już za kilka lat pochodzący ze źródeł odnawialnych wodór będzie filarem Nowego Zielonego Ładu i inwestycji w rzeczywistości post-COVID – mówi Marco Alverà, prezes spółki Snam. Tymczasem
16.06.2020

KE: Wkład źródeł morskich w produkcję energii może wynieść 35% do 2050 r.

Unia Europejska ma szansę, aby do 2050 r. wkład źródeł morskich w produkcję energii elektrycznej osiągnął poziom nawet 35%, wynika ze raportu "Niebieska Gospodarka UE 2020", opublikowanego przez Komisję Europejską (KE). Zaznaczono, że UE jest liderem w zakresie opatentowanych wynalazków dotyczących energii oceanicznej.
15.06.2020

Postępowanie restrukturyzacyjne jako ostatnia deska ratunku?

Wydarzenia ostatnich miesięcy znacząco wpłynęły na sytuację finansową wielu przedsiębiorców branży morskiej. Coraz więcej osób – czy to prowadzących działalność gospodarczą, czy też spółek prawa handlowego napotyka na problem niewypłacalności, pomimo podejmowanych przez państwo działań mających na celu zapobieżenie skutkom epidemii. Niekiedy ostatnią deską ratunku może okazać się postępowanie restrukturyzacyjne, które z założenia ma na celu utrzymanie bytu prawnego przedsiębiorstwa przy jednoczesnej restrukturyzacji zadłuż
02.06.2020

W Dubaju ruszyła konwersja jednostki Bokalift 2

Drydocks World z siedzibą w Dubaju zorganizował ceremonię cięcia stali z okazji rozpoczęcia projektu konwersji jednostki Bokalift 2 dla Boskalis B.V.
18.05.2020

Hapag-Lloyd zmniejszył emisje zanieczyszczeń o połowę w ciągu 12 lat

Hapag-Lloyd, niemiecki przewoźnik kontenerowy, obniżył emisję CO2 o 50 procent w porównaniu z rokiem referencyjnym 2008.
22.04.2020

Pierwszy na świecie statek napędzany metanolem obchodzi piąte urodziny

Fińska firma technologiczna Wärtsilä, szwedzka firma promowa Stena Line i kanadyjski dostawca metanolu Methanex Corporation świętowały pięć lat udanej eksploatacji napędzanego metanolem promu Stena Germanica.
14.04.2020

W Sobieszewie powstanie przystań żeglarska

W tym tygodniu ogłoszony zostanie przetarg na budowę przystani żeglarskiej z bosmanatem przy ul. Nadwiślańskiej. Budowa ma zakończyć się wiosną przyszłego roku.
07.04.2020

PGE Baltica rozpoczęła nowatorski projekt badawczy nt. produktywności morskich farm wiatrowych

Celem badania jest oszacowanie wpływu spowolnienia przepływu wiatru, jakie w swoim otoczeniu powodują duże morskie farmy wiatrowe [tzw. blockage effect]. Zjawisko to będzie symulowane metodami numerycznej mechaniki płynów. Na tej podstawie możliwe jest dokładne oszacowanie przyszłej rentowności inwestycji w farmy Baltica 3 i Baltica 2. Badania potrwają około roku, pierwszych efektów analiz należy spodziewać się na początku 2021 roku.
17.12.2019

Samsung Heavy zdobył warty 1,5 mld dolarów kontrakt na gazowce LNG

Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) zdobyła kolejny kontrakt na budowę gazowców do przewozu LNG.
26.11.2019

Położono stępkę pod nowy gazowiec LNG dla GasLogu

W południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries położono stępkę pod pierwszy z dwóch gazowców LNG dla armatora GasLog. Ceremonia odbyło się pół roku po starcie budowy tej jednostki o pojemności 174 tys. m3.
03.11.2019

Armatorzy inwestują miliony w ekologiczne promy, ale wciąż brakuje infrastruktury

Coraz więcej armatorów stawia na ekologiczne rozwiązania. Niektórzy z nich coraz częściej zwracają jednak uwagę na fakt, że niezbędna do osiągnięcia pełnego sukcesu infrastruktura nie zawsze nadąża za rozbudową nowoczesnej i przyjaznej środowisku floty.
12.09.2019

GasLog wykona konwersję gazowca LNG na potrzeby czarteru

Armator gazowców LNG, GasLog, podpisał 10-letnią umowę czarteru pływającej jednostki magazynowania LNG (FSU) z terminalem Sinolam. W ramach umowy jednostka zostanie przeznaczona do pracy przy projekcie energetycznym w pobliżu Colón w Panamie.
04.09.2019

Gibdock zakończył konwersję LNG promu dla Balearii

Stocznia Gibdock z Gibraltaru zakończyła konwersję promu Napoles należącego do Balearii. Od teraz jednostka może pływać na paliwie LNG.
12.05.2019

Stocznia Poltramp Yard przebudowała drobnicowiec na barkę do karmienia łososi (foto)

Hellutangi już gotowy. Stocznia Poltramp Yard zakończyła w Świnoujściu przebudowę drobnicowca na barkę do karmienia łososi. Jednostka została przekazana klientowi w środę. Będzie pracowała w okolicach Wysp Owczych.
18.04.2019

Konwersja promów ForSea. Duże korzyści dla środowiska i pasażerów

Działania firmy ForSea (dawniej HH-Ferries), która w ostatnim czasie zainwestowała znaczące środki w modernizację swojej floty, przyniosły efekty. Przewoźnik pochwalił się, że poziom emisji w rejonie cieśniny Sund udało mu się zmniejszyć o połowę.
16.04.2019

Napoles po konwersji. Zasilany paliwem LNG prom już na trasie

Należący do Balearia prom Napoles przeszedł udaną konwersję. Po trwających trzy miesiące pracach statek został przygotowany do zasilania paliwem LNG i służy już pasażerom oraz klientom na trasie pomiędzy portem Huelva a Wyspami Kanaryjskimi.
26.03.2019

Hapag-Lloyd przerobi duży kontenerowiec na napęd LNG. To będzie pierwsza taka konwersja w historii

Niemiecki armator Hapag-Lloyd ujawnił, że planuje zmodernizować kontenerowiec Sajir o ładowności 15 tys. TEU na napęd LNG.
19.03.2019

Szwedzkie promy bezemisyjne na czele zielonej rewolucji

Na Cieśninie Sund doszło niedawno do małej rewolucji, po tym jak zakończyła się konwersja dwóch promów dieslowych na napęd w pełni elektryczny.
14.03.2019

Pierwsza w Europie pogłębiarka z napędem na LNG zwodowana w stoczni Damen Shiprepair Dunkerque

Półtora roku po podpisaniu kontraktu zakończyła się pierwsza w Europie konwersja pogłębiarki na silnik dual-fual zasilany po części LNG. Chodzi o jednostkę Samuel de Champlain należącą do Dragages-Ports.
27.02.2019

Hapag-Lloyd jako pierwszy przerobi duży kontenerowiec na napęd LNG

Niemiecki armator Hapag-Lloyd ujawnił, że planuje zmodernizować kontenerowiec Sajir o ładowności 15 tys. TEU na napęd LNG.
05.02.2019

LOTOS uruchomił trzecią instalację do produkcji wodoru

W gdańskiej rafinerii Grupy LOTOS S.A. o blisko 20% wzrosły możliwości produkcji wodoru. Dostarcza go wybudowana w ramach Projektu EFRA instalacja produkcji wodoru HGU (ang. Hydrogen Generator Unit). Gaz ten jest niezbędny w procesach przerobu ciężkich pozostałości ropy naftowej na wysokomarżowe produkty oraz odsiarczania paliw.
11.01.2019

Samskip połączy polskie, szwedzkie i norweskie porty zero-emisyjnymi kontenerowcami

Samskip, globalna firma logistyczna z główną siedzibą w Rotterdamie poinformował w oficjalnym komunikacie, że objął przewodnictwo w ambitnej inicjatywnie zaprojektowania i zbudowania autonomicznych kontenerowców zero-emisyjnych, które planowo mają zostać zatrudnione w regularnym połączeniu portów polskich, szwedzkich i norweskich. Krok ten ma znacząco obniżyć koszty żeglugi bliskiego zasięgu.
02.01.2019

Rozpoczyna się wielka konwersja promów Baleària. Zostaną dostosowane do zasilania paliwem LNG

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, firma Baleària rozpoczyna realizację zakrojonego na szeroką skalę projektu, związanego z dostosowaniem swojej floty do zasilania paliwem LNG. Pierwszym promem, który zostanie zmodernizowany w ramach tej inicjatywy, będzie Napoles.
19.11.2018

Trwają prace nad projektem ustawy o Morskim Funduszu Rozwoju

Rada Ministrów pracuje nad projektem ustawy o Morskim Funduszu Rozwoju. Opracowało go Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Planowany termin przyjęcia projektu uastawy to I kwartał przyszłego roku.
23.10.2018

Hiszpański armator przerobi pierwsze swoje jednostki na LNG

Hiszpański operator promowy Balearia Eurolinas Maritimas zdecydował się przerobić dwa swoje statki RoPax na spalanie ekologicznego paliwa LNG.
29.08.2018

Hurtigruten zmodernizuje sześć promów. Wielka inwestycja norweskiego armatora

Firma Hurtigruten, które specjalizuje się w przewozach promowych oraz rejsach wycieczkowych, poinformowała o podpisaniu ważnej umowy. Dzięki temu sześć jednostek należących do armatora przejdzie wkrótce wielką zmianę.
23.04.2018

Konferencja ECO-ON Technologie Ekoefektywne w energetyce i budownictwie

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz Agencja Rozwoju Przemysłu zapraszają na Konferencję ECO-ON Technologie Ekoefektywne w energetyce i budownictwie. Wydarzenie, które odbędzie się za tydzień w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym, będzie poświęcone tematyce prac B + R w dziedzinie Inteligentnej Specjalizacji Pomorza 3 - technologiom ekoefektywnym w produkcji, przesyle, budownictwie, dystrybucji i zużyciu energii oraz paliw. Początek o godzinie 9:00.
18.04.2018

Ministerstwo przejmie fundusz Mars?

Jak poinformowało Radio Szczecin, szykują się istotne zmiany w polskiej branży stoczniowej. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej chce bowiem przejąć fundusz Mars, do którego należą wszystkie państwowe stocznie m.in. Gryfia, Stocznia Szczecińska i producent podstaw do morskich elektrowni wiatrowych ST 3 - Offshore.
06.04.2018

Konwersja uszczelnień olejowych na masowcach PŻM

W Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni trwa remont klasowy dwóch masowców Polskiej Żeglugi Morskiej. Obecnie prace trwają na statkach Karpaty i Sudety. Przechodzą one m.in. konwersję uszczelnień olejowych.
30.03.2018

HPR France podsumowuje ostatnie pół roku współpracy ze stocznią STX w Saint-Nazaire

Firma HPR France SARL została założona w maju 2017 r. po podpisaniu umowy ze stocznią STX France na wykonanie prac elektrycznych na czterech wycieczkowcach budowanych dla armatora Celebrity Cruises, spółki zależnej Royal Caribbean Cruises.
24.01.2018

Damen wykona pierwszą konwersję europejskiej pogłębiarki na paliwo LNG

Damen Shiprepair & Conversion zdobył kontrakt na konwersję silnika pogłębiarki na dual-fuel z użyciem paliwa LNG. To pierwsza taka konwersja, która odbędzie się w Europie.
14.12.2017

Grupa MARS i Grupa LOTOS wspólnie dla rozwoju przemysłu morskiego

Grupa MARS Shipyards & Offshore oraz Grupa LOTOS S.A. podpisały list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie recyklingu platform używanych w górnictwie morskim. Podpisany dokument otwiera nowe możliwości dla rozwoju obu stron.
04.12.2017

Fundusz MARS stabilizuje sytuację spółek stoczniowych na Pomorzu Zachodnim

Na Zachodnim Pomorzu Fundusz MARS jest większościowym udziałowcem Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, Szczecińskiego Parku Przemysłowego, a od niedawna również ST3 Offshore. Przejęcie pełnej kontroli operacyjnej nad fabryką fundamentów do wież wiatrowych pozwoliło na ustabilizowanie sytuacji firmy, a także na zadbanie o interesy sąsiadujących spółek – MSR Gryfia i SPP, a przez to także wielu lokalnych dostawców i podwykonawców.
13.11.2017

Wessels Reederei podpisał list intencyjny w sprawie dalszych konwersji LNG

Podczas europejskich targów morskich Europort 2017 w Rotterdamie niemiecka firma żeglugowa Wessels Reederei podpisała list intencyjny z MAN Diesel & Turbo w sprawie konwersji LNG na trzech kolejnych statkach. To siostrzane jednostki kontenerowca Wes Amelie – pierwszego na świecie statku z napędem diesla przebudowanym na LNG.
13.11.2017

Zobacz, jak wygląda pierwsza na świecie konwersja kontenerowca na napęd LNG (wideo)

W niemieckiej stoczni Bremerhaven trwa pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG. Nad całym procesem czuwa towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas.
05.10.2017

Trwa pierwsza na świecie konwersja kontenerowca na napęd LNG

W niemieckiej stoczni Bremerhaven trwa pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG. Nad całym procesem czuwa towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas.
26.08.2017

Firma z Gdańska wykona prace elektryczne na luksusowych wycieczkowcach

Ok. 9 mln euro. Tyle wart jest kontrakt podpisany przez Havyard Production & Service (HPR) – spółkę z norweskiej grupy Hawyard – oraz francuską stocznie STX. Obejmuje on wykonanie prac elektrycznych na czterech wycieczkowcach budowanych dla armatora Celebrity Cruises. Umowa zapewni zatrudnienie na kilka najbliższych lat pracownikom firmy HPR, której główna siedziba mieści się w Gdańsku.
06.04.2017

Zmiany związane z konwersją promów HH-Ferries widoczne już gołym okiem

Dwa promy HH-Ferries mają za sobą kolejny krótki postój w doku, związany z przygotowaniem jednostek do konwersji, po której staną się największymi na świecie promami zasilanymi energią elektryczną.
21.02.2017

Lokalne partnerstwo szansą dla Pomorza Zachodniego

MSR Gryfia, Szczeciński Park Przemysłowy i Polska Żegluga Morska to kluczowi przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego. O współpracy pomiędzy istotnymi podmiotami gospodarki morskiej w regionie rozmawiali uczestnicy Debaty z cyklu Safety Forum, która odbyła się 19 grudnia w Szczecinie.
22.12.2016

Do Nauty po skruber

Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny będzie montować skruber do odsiarczania spalin na promie typu Ro-Pax. Dziś (20.12) w suchym doku SDI została zadokowana jednostka Peter Pan, należąca do niemieckiego armatora – firmy TT-Line.
20.12.2016

Pierwsza konwersja kontenerowca na napęd LNG już w przyszłym roku

Pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG odbędzie się już w 2017 roku - potwierdziło towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas, które będzie czuwać nad procesem.
08.09.2016

Norwegia chce się przesiąść na promy elektryczne

O tym, że Norwegia może się stać już niedługo prawdziwym potentatem, jeśli chodzi o flotę promów elektrycznych, mówi się coraz więcej i coraz głośniej. Plany Norwegów nabierają zresztą coraz bardziej konkretnych kształtów.
28.07.2016

Konwersja wierzytelności na udziały z podatkiem u źródła

Zdaniem Naczelnego Sądu Administracyjnego, wyrażonym w wyroku z dnia 08 marca 2016 r. w sprawie o sygn. II FSK 3928/13, wniesienie przez nierezydenta do polskiej spółki kapitałowej aportu w postaci wierzytelności własnej, podlega opodatkowaniu w Polsce podatkiem u źródła.
14.03.2016

Tak powstał projekt EFRA

Technolodzy LOTOSU już przed kilkunastu laty rozpoczęli prace nad wyeliminowaniem produkcji ciężkiego oleju opałowego (COO) przez gdańską rafinerię. To produkt mało opłacalny, obarczony tzw. ujemną marżą, czyli mający cenę niższą od ceny ropy.
03.12.2015

Stena Germanica szykuje się na kolejną konwersję

Już wkrótce rozpocznie się konwersja kolejnego silnika na promie Stena Germanica. Jednostka napędowa zostanie dostosowana do zasilania metanolem. To nie koniec zmian.
20.11.2015

RIP: Stworzenie specjalizacji morskiej to dobra decyzja

Rada Interesantów Portu Gdynia zdecydowanie popiera decyzję Ministerstwa Gospodarki o włączeniu gospodarki i technologii morskich do systemu Krajowych Inteligentnych Specjalizacji. Zdaniem Rady pozwoli to na skuteczne wsparcie wielu innowacyjnych projektów oraz na wzmocnienie i rozwój polskiej gospodarki morskiej.
06.11.2015

Konwersja wierzytelności na udziały – ujemne konsekwencje podatkowe

Konwersja wierzytelności na udziały stanowi prosty instrument dokapitalizowania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. W uproszczeniu czynność ta polega na objęciu przez wspólników takiej spółki nowych udziałów w jej kapitale zakładowym, w zamian za wygaśnięcie zobowiązania spółki względem wspólników obejmujących udziały. Jednakże skutki podatkowe takiej transakcji przez lata były przedmiotem rozważań sądów administracyjnych oraz sporów pomiędzy podatnikami, a organami podatkowymi.
03.10.2015

Konwersja wierzytelności wspólnika na podwyższenie kapitału zakładowego w spółce kapitałowej

Z uwagi na fakt, iż w sektorze gospodarki morskiej funkcjonuje wiele spółek kapitałowych, które na różnych etapach swojej działalności wymagają dofinansowania ze strony wspólników, a nie zawsze to dofinansowanie może być zwrócone przez spółkę formie pieniężnej, poniżej zostanie opisanie zagadnienie konwersji wierzytelności wspólnika na podwyższenie kapitału zakładowego w spółce kapitałowej.
17.09.2015

ARP przejmie 50 procent udziałów w GSG Towers za długi Stoczni Gdańsk

Agencja Rozwoju Przemysłu w wyniku konwersji wierzytelności wobec Stoczni Gdańsk i GSG stanie się 50% udziałowcem GSG Towers. Konwersja odbędzie się w dwóch etapach. ARP wspólnie ze spółką Gdańsk Shipyard Group będzie sprawowała wspólną kontrolę nad GSG Towers.
26.02.2015

Nauta, Crist i Energomontaż zmodernizują platformę wiertniczą PETROBALTIC

30 października spółka LOTOS Petrobaltic S.A. podpisała umowę na przebudowę platformy wiertniczej na eksploatacyjną. W skład konsorcjum wykonawców przebudowy wchodzą spółki należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. tj. Energomontaż-Północ Gdynia, Stocznia Remontowa NAUTA oraz stocznia Crist.
31.10.2014

Częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego Torbas opuścił Stocznię Nauta w Gdyni

3 sierpnia 2014 roku holownik Amon szczecińskiego ZUŻ wyholował z portu w Gdyni zbudowany przez stocznię Nauta SA częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego Torbas. Jest to drugi statek rybacki, którego budowę zakończyła w ubiegłym tygodniu stocznia.
04.08.2014

Fundusz MARS: celem inwestor dla całej grupy

Plan na ten rok zakłada, że zarówno cała grupa MARS Shipyards & Offshore, jak i wszystkie podmioty wchodzące w skład grupy, mają być rentowne na poziomie operacyjnym - mówi w rozmowie z wnp.pl Piotr Słupski, prezes funduszu MARS TFI.
26.03.2014

Polimex sprzedaje Sefako i Energomontaż-Północ Gdynia

Polimex-Mostostal podpisał z Mars FIZ, pośrednio zależnym od Agencji Rozwoju Przemysłu, warunkowe umowy sprzedaży Fabryki Kotłów Sefako oraz Energomontażu-Północ Gdynia. Polimex podpisał też warunkową umowę sprzedaży nieruchomości w Gdyni ze spółką Mars Finance 1, również zależną od ARP. Łączną wartość umów wynosi blisko 162 mln zł.
26.10.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.