Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) zdobyła kolejny kontrakt na budowę gazowców do przewozu LNG.
Zamawiającym jest armator Eurasia, ale nie podano dokładnej liczby zakontraktowanych statków. Umowa warta jest 1,5 mld dolarów.
Wcześniej w tym miesiącu w Samsung Heavy Industries położono stępkę pod pierwszy z dwóch gazowców LNG dla armatora GasLog. Ceremonia odbyło się pół roku po starcie budowy tej jednostki o pojemności 174 tys. m3.
Nowy statek o numerze kadłuba 2300 jest częścią szerszego programu rozbudowy floty prowadzonego przez grecką spółkę GasLog.
W 2018 roku armator zamówił w sumie 7 jednostek w Samsung Heavy Industries. Najnowszym gazowcem był GasLog Warsaw o pojemności 180 000 m3, dostarczony w sierpniu tego roku. Pozostałe siedem zamówionych jednostek ma zostać przekazane do 2021 roku.
Po dostarczeniu statek będzie czarterowany w całości przez okres siedmiu lat przez spółkę zależną Cheniere Energy.
GasLog podpisał niedawno także 10-letnią umowę czarteru pływającej jednostki magazynowania LNG (FSU) z terminalem Sinolam. W ramach umowy jednostka zostanie przeznaczona do pracy przy projekcie energetycznym w pobliżu Colón w Panamie.
Czarter ma zostać spełniony poprzez przekształcenie GasLog Singapore trójpaliwowego gazowca LNG z silnikiem wysokoprężnym, zbudowanego w 2010 roku. Mimo konwersji na FSU statek będzie nadal mógł pełnić funkcję gazowca.
Konwersja odbędzie się w powiązaniu z zaplanowanym 5-letnim specjalnym przeglądem statku w trzecim kwartale 2020 roku, umożliwiając synergię czasu i kosztów z regularnym suchym dokowaniem statku.
Czarter rozpocznie się w momencie dostawy FSU w Panamie, co zaplanowano na listopad 2020 roku. Umowa jest zawarta na czas określony, zapewniając w ten sposób 100% wykorzystania na czas trwania czarteru.
GasLog szacuje, że najnowsza umowa wygenerowałaby EBITDA w wysokości około 20 milionów dolarów rocznie przez okres 10 lat.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO