• <
nauta_2024

Napoles po konwersji. Zasilany paliwem LNG prom już na trasie

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Napoles po konwersji. Zasilany paliwem LNG prom już na trasie

Partnerzy portalu

Napoles po konwersji. Zasilany paliwem LNG prom już na trasie - GospodarkaMorska.pl

Należący do Balearia prom Napoles przeszedł udaną konwersję. Po trwających trzy miesiące pracach statek został przygotowany do zasilania paliwem LNG i służy już pasażerom oraz klientom na trasie pomiędzy portem Huelva a Wyspami Kanaryjskimi.

Statek Napoles zakończył niedawno trzymiesięczny proces przebudowy w stoczni Gibdock na Gibraltarze. W jego trakcie prom został wyposażony w napęd LNG - dwa silniki główne MAN 9L48/60A zostały przekształcone w napędy MAN 9L51/60DF. W niedzielę, ku zadowoleniu władz portu Huelva, jednostka ruszyła w pierwszy kurs z pasażerami w ramach serwisu obsługiwanego wspólnie z Fred. Olsen Express.

„Uruchomienie promu Napoles będzie znaczącym udoskonaleniem dla połączenia pomiędzy portem Huelva a Wyspami Kanaryjskimi. Prom ten będzie pierwszą na tej trasie jednostką do przewozu pasażerów oraz ładunków, napędzaną ciekłym gazem ziemnym – bardziej ekologicznym paliwem, którego stosowanie pociąga za sobą redukcję emisji CO2 o 35 procent, związków azotu o 85 procent i całkowicie eliminuje emisję związków siarki, co będzie miało natychmiastowy wpływ na jakość powietrza oraz redukcję efektu cieplarnianego” - poinformował armator w komunikacie.

Kilkumiesięczna modernizacja, w trakcie której przeprowadzono konwersję promu, kosztowała 12,5 milionów euro. Jak wyjaśnił przewoźnik, zakres przeprowadzonych robót inżynieryjnych sprawił, że dziś o jednostce można mówić jak o statku typu smart. O zaletach wprowadzonych rozwiązań będą mogli się przekonać sami pasażerowie – we wszystkich kabinach jest dostęp do rozwiązań smart tv; pasażerowie mogą też korzystać z sieci wi-fi.

Konwersja promu Napoles jest pierwszą z całej serii ekologicznych modernizacji, które w najbliższym czasie zamierza przeprowadzić hiszpański armator. Wkrótce podobne zmiany obejmą statki: Sicilia, Bahama Mama oraz Martin I Soler. Nie jest to pierwszy prom LNG we flocie przewoźnika. Balearia w podobny sposób zmodernizowała wcześniej jednostkę Abel Matutes. Do tego dochodzą jeszcze nowo wybudowane promy Hypatia de Alejandría oraz Marie Curie, która wkrótce wejdzie do służby.

Prom Napoles został w ubiegłym roku odkupiony od Stena RoRo. Wcześniej Balearia eksploatowała ten statek na podstawie umowy czarterowej.

etmal_790x120_gif_2020
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.