PMK
Hiszpański operator promowy Balearia Eurolinas Maritimas zdecydował się przerobić dwa swoje statki RoPax na spalanie ekologicznego paliwa LNG.
Konwersja dwóch siostrzanych jednostek na silnik dual-fuel będzie pierwszą swojego rodzaju w tym segmencie. Zadanie przerobienia statków otrzymał MAN PrimeServ, część MAN Energy Solutions.
Jednostki Napoles i Sicilia są obecnie zasilane dwoma silnikami MAN 9L48/60A, które zostaną przerobione na silniki 9L51/60DF, umożliwiając spalanie paliwa LNG.
- Dzięki konwersji kontenerowca Wes Amelie pokazaliśmy, że silniki MAN mogą z powodzeniem zostać przekształcone w LNG z olbrzymim wpływem na emisję spalin i środowisko. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Baleària uznała za stosowne wprowadzić te rozwiązania do nowego segmentu żeglugi – powiedział Thomas Spindler z MAN Energy Solutions.
- Przywiązujemy dużą wagę do ekologii, dlatego użycie paliwa LNG jest dla nas strategicznym rozwiązaniem – przyznał Ettore Morace, dyrektor generalny Balearia
Hiszpańska Balearia jest jednym z najbardziej aktywnych graczy na rynku promowym, zwłaszcza w kwestii pozyskiwania promów, zarówno tych nowych, jak i używanych. Armator właśnie poinformował, że włączył do eksploatacji już wszystkie promy z serii Eco Class. Najnowszy z nich – Eco AIRE - rozpoczął już kursowanie pomiędzy Ibizą a Formenterą.
Najnowszy nabytek ma 28 metrów długości oraz 9 metrów szerokości. Osiąga prędkość 28 węzłów (ok. 52 km na godzinę) i służyły do przewozu pasażerów (na pokład może przyjąć 350 pasażerów) oraz ładunków.
Poza wymienionym Eco Aire, Balearia odebrała wcześniej również jednostki: Eco AQUA, Eco TERRA i Eco LUX. Wszystkie zbudowane zostały w stoczni Astilleros Gondán.
Wszystkie cztery promy linii Eco, które ma już do swojej dyspozycji hiszpański armator, wyróżnia przede wszystkim innowacyjne podejście do kwestii środowiska. Zostały one zaplanowane w sposób uwzględniający najnowsze trendy w ekologii. Celem przewoźnika było ograniczenie do minimum wpływu działalności na otoczenie. Na każdym ze statków znalazły się ogniwa fotowoltaiczne. Także konstrukcja ich kadłubów opracowana została w taki sposób, by uzyskać jak największą efektywność realizowanych operacji. Są one przeznaczone do wykonywania kursów na krótkich trasach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny