• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Hiszpański armator przerobi pierwsze swoje jednostki na LNG

PMK

29.08.2018 18:16 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Hiszpański armator przerobi pierwsze swoje jednostki na LNG

Partnerzy portalu

Hiszpański armator przerobi pierwsze swoje jednostki na LNG - GospodarkaMorska.pl

Hiszpański operator promowy Balearia Eurolinas Maritimas zdecydował się przerobić dwa swoje statki RoPax na spalanie ekologicznego paliwa LNG.

Konwersja dwóch siostrzanych jednostek na silnik dual-fuel będzie pierwszą swojego rodzaju w tym segmencie. Zadanie przerobienia statków otrzymał MAN PrimeServ, część MAN Energy Solutions.

Jednostki Napoles i Sicilia są obecnie zasilane dwoma silnikami MAN 9L48/60A, które zostaną przerobione na silniki 9L51/60DF, umożliwiając spalanie paliwa LNG.

- Dzięki konwersji kontenerowca Wes Amelie pokazaliśmy, że silniki MAN mogą z powodzeniem zostać przekształcone w LNG z olbrzymim wpływem na emisję spalin i środowisko. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Baleària uznała za stosowne wprowadzić te rozwiązania do nowego segmentu żeglugi – powiedział Thomas Spindler z MAN Energy Solutions.

- Przywiązujemy dużą wagę do ekologii, dlatego użycie paliwa LNG jest dla nas strategicznym rozwiązaniem – przyznał Ettore Morace, dyrektor generalny Balearia

Hiszpańska Balearia jest jednym z najbardziej aktywnych graczy na rynku promowym, zwłaszcza w kwestii pozyskiwania promów, zarówno tych nowych, jak i używanych. Armator właśnie poinformował, że włączył do eksploatacji już wszystkie promy z serii Eco Class. Najnowszy z nich – Eco AIRE - rozpoczął już kursowanie pomiędzy Ibizą a Formenterą.

Najnowszy nabytek ma 28 metrów długości oraz 9 metrów szerokości. Osiąga prędkość 28 węzłów (ok. 52 km na godzinę) i służyły do przewozu pasażerów (na pokład może przyjąć 350 pasażerów) oraz ładunków.

Poza wymienionym Eco Aire, Balearia odebrała wcześniej również jednostki: Eco AQUA, Eco TERRA i Eco LUX. Wszystkie zbudowane zostały w stoczni Astilleros Gondán.

Wszystkie cztery promy linii Eco, które ma już do swojej dyspozycji hiszpański armator, wyróżnia przede wszystkim innowacyjne podejście do kwestii środowiska. Zostały one zaplanowane w sposób uwzględniający najnowsze trendy w ekologii. Celem przewoźnika było ograniczenie do minimum wpływu działalności na otoczenie. Na każdym ze statków znalazły się ogniwa fotowoltaiczne. Także konstrukcja ich kadłubów opracowana została w taki sposób, by uzyskać jak największą efektywność realizowanych operacji. Są one przeznaczone do wykonywania kursów na krótkich trasach.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.