ew
Firma Hurtigruten, które specjalizuje się w przewozach promowych oraz rejsach wycieczkowych, poinformowała o podpisaniu ważnej umowy. Dzięki temu sześć jednostek należących do armatora przejdzie wkrótce wielką zmianę.
Norweski przewoźnik osiągnął porozumienie z firmą Rolls-Royce Marine. Słynny koncern przystosuje sześć należących do operatora promów do zasilania paliwem LNG oraz energią elektryczną. Dzięki tej inwestycji Hurtigruten zwiększa swoje szanse na otrzymanie nowej koncesji na obsługę niektórych połączeń.
„To inwestycja w przyszłość, a także historyczny dzień dla nas, dla środowiska i dla całego norweskiego wybrzeża” - powiedział Daniel Skjeldam z Hurtigruten. „Kombinacja pakietów baterii i najbardziej przyjaznych środowisku i efektywnych silników LNG przyniesie olbrzymie środowiskowe korzyści”.
Oprócz konwersji promów, dzięki której staną się one przyjaznymi środowisku jednostkami hybrydowymi, umowa przewiduje montaż nowych śrub napędowych.
„Promy Hurtigruten będą tak efektywne i staną się promami tak zielonymi, jakby były nowymi jednostkami” - zapowiedział Astrid Opsjøen z firmy Rolls-Royce.
Niewykluczone, że konwersja nie ograniczy się do sześciu jednostek. W kontrakcie zawarta została opcja, dzięki której podobnej zmiany mogą doczekać się trzy kolejne statki. Będzie to największa taka modernizacja w historii firmy. To nie koniec inwestycji - w najbliższym czasie do floty przewoźnika dołączą dwa zamówione przed dwoma laty statki.
Nowa koncesja, o jaką stara się Hurtigruten, zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2021 r. Nowe zapisy wymuszają na przewoźnikach dostosowanie floty obsługującej połączenia wzdłuż norweskiego wybrzeża do jeszcze bardziej restrykcyjnych regulacji.
Prace przy pierwszych sześciu promach dla operatora powinny zakończyć się do 21 stycznia 2021 r.
Hurtigruten oferuje połączenia promowe wzdłuż norweskiego wybrzeża. Nazywane są one „esencją doświadczania Norwegii”. Najbardziej niezwykłe jest oferowane każdego dnia połączenie z Bergen do Kirkens na północy kraju. W trakcie tego rejsu odbywają się aż 34 zawinięcia do portów. Podczas podróży pasażerowie mogą podziwiać spektakularne krajobrazy i przyjrzeć się 100 zapierającym dech w piersiach fiordom.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli