PMK
Drydocks World z siedzibą w Dubaju zorganizował ceremonię cięcia stali z okazji rozpoczęcia projektu konwersji jednostki Bokalift 2 dla Boskalis B.V.
Drydocks World przekształci statek wiertniczy YAN w morski statek instalacyjny Bokalift 2. Ten statek jest przeznaczony do prowadzenia operacji morskich dla instalacji farm wiatrowych na Tajwanie.
Boskalis poinformował, że zakres konwersji obejmuje wykonanie i instalację 9 000 ton bloków stalowych po obu stronach statku w celu zwiększenia stabilności statku oraz instalację nowego pokładu roboczego.
W 2021 roku na statku zostanie zainstalowany dźwig o masie 4000 ton. Ten obrotowy żuraw będzie w stanie unieść konstrukcje o wysokości ponad 100 metrów.
Peter Berdowski, prezes Boskalis, powiedział: - Ceremonia cięcia stali stanowi ważny krok dla Boskalis i przebudowy Bokalift 2. Ogromna przestrzeń pokładu w połączeniu z dużym dźwigiem sprawiają, że Bokalift 2 stanie niezwykle wszechstronnym i cennym dodatkiem do floty Boskalis. Z niecierpliwością oczekujemy na uruchomienie tego wyjątkowego statku dźwigowego na jego dziewiczym morskim projekcie wiatrowym na Tajwanie.
Drydocks World przeprowadzi konwersję zgodnie z zasadami klasy BV. Obejmie to szczegółową inżynierię, dostawy stali, rurociągów i elektrycznych materiałów sypkich, a także budowę i instalację sprzętu wydanego przez klienta.
- Podobnie jak w przypadku wszystkich projektów realizowanych w obecnych okolicznościach, wszystkie prace produkcyjne będą zgodne ze ścisłymi środkami bezpieczeństwa Covid-19 - powiedział kapitan Rado Antolovic, dyrektor generalny Drydocks World. - Drydocks World jest specjalistą w dziedzinie konwersji offshore i cieszymy się, że możemy poszerzyć naszą wiedzę specjalistyczną o projekt, który przyczyni się do rozwoju energii odnawialnej na Tajwanie.
Bokalift 2 będzie obsługiwany przez BoWei Offshore, spółkę joint venture między Boskalis i Hwa Chi. Statek zostanie po raz pierwszy wdrożony w projekcie morskiej farmy wiatrowej Changfang i Xidao o mocy 589 MW (CFXD OWF) na Tajwanie, której właścicielem jest Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) i dwie tajwańskie firmy ubezpieczeniowe.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich