PMK
Drydocks World z siedzibą w Dubaju zorganizował ceremonię cięcia stali z okazji rozpoczęcia projektu konwersji jednostki Bokalift 2 dla Boskalis B.V.
Drydocks World przekształci statek wiertniczy YAN w morski statek instalacyjny Bokalift 2. Ten statek jest przeznaczony do prowadzenia operacji morskich dla instalacji farm wiatrowych na Tajwanie.
Boskalis poinformował, że zakres konwersji obejmuje wykonanie i instalację 9 000 ton bloków stalowych po obu stronach statku w celu zwiększenia stabilności statku oraz instalację nowego pokładu roboczego.
W 2021 roku na statku zostanie zainstalowany dźwig o masie 4000 ton. Ten obrotowy żuraw będzie w stanie unieść konstrukcje o wysokości ponad 100 metrów.
Peter Berdowski, prezes Boskalis, powiedział: - Ceremonia cięcia stali stanowi ważny krok dla Boskalis i przebudowy Bokalift 2. Ogromna przestrzeń pokładu w połączeniu z dużym dźwigiem sprawiają, że Bokalift 2 stanie niezwykle wszechstronnym i cennym dodatkiem do floty Boskalis. Z niecierpliwością oczekujemy na uruchomienie tego wyjątkowego statku dźwigowego na jego dziewiczym morskim projekcie wiatrowym na Tajwanie.
Drydocks World przeprowadzi konwersję zgodnie z zasadami klasy BV. Obejmie to szczegółową inżynierię, dostawy stali, rurociągów i elektrycznych materiałów sypkich, a także budowę i instalację sprzętu wydanego przez klienta.
- Podobnie jak w przypadku wszystkich projektów realizowanych w obecnych okolicznościach, wszystkie prace produkcyjne będą zgodne ze ścisłymi środkami bezpieczeństwa Covid-19 - powiedział kapitan Rado Antolovic, dyrektor generalny Drydocks World. - Drydocks World jest specjalistą w dziedzinie konwersji offshore i cieszymy się, że możemy poszerzyć naszą wiedzę specjalistyczną o projekt, który przyczyni się do rozwoju energii odnawialnej na Tajwanie.
Bokalift 2 będzie obsługiwany przez BoWei Offshore, spółkę joint venture między Boskalis i Hwa Chi. Statek zostanie po raz pierwszy wdrożony w projekcie morskiej farmy wiatrowej Changfang i Xidao o mocy 589 MW (CFXD OWF) na Tajwanie, której właścicielem jest Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) i dwie tajwańskie firmy ubezpieczeniowe.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek