• <
PZT_980x120_gif_2020

Rynek masowców na dnie. Tragiczne zarobki armatorów

Strona główna Porty, logistyka Rynek masowców na dnie. Tragiczne zarobki armatorów
Rynek masowców na dnie. Tragiczne zarobki armatorów - GospodarkaMorska.pl

PMK

18.05.2020 Źródło: własne

Armatorzy masowców walczą o każdego dolara w momencie niższego sezonowego popytu na ładunki i pandemii Covid-19, która rujnuje handel i działalność przemysłową na całym świecie.

- Jesteśmy naprawdę na dnie, jeśli chodzi o przewozy towarów masowców – powiedział William Fairclough, dyrektor zarządzający Wah Kwong Maritime Transport Holdings Ltd., jednego z największych niezależnych właścicieli statków w Hongkongu.

Fairclough dodał, że wysyłki z Brazylii, jednego z głównych dostawców suchych produktów masowych, są nadal niskie, a wirus dalej osłabia globalne łańcuchy dostaw. - Przychody całego sektora suchych ładunków masowych są w zasadzie zerowe.
 
Baltic Exchange Capesize Index, miara stawek frachtu dla ładunków masowych, spadł w tym roku, po niewielkim odbiciu w kwietniu. Baltic Dry Index, szerszy wskaźnik zapotrzebowania na masowce, spadł w ubiegłym tygodniu do najniższego poziomu od 2016 r.

Wirus jest dodatkowym ciosem dla rynku, który już i tak cierpi. Wczesne miesiące roku są sezonowo słabe, a z powodu zakłóceń pogodowych było mniej ładunków rudy żelaza z Brazylii i Australii. W ubiegłym roku katastrofa tamy u producenta rudy żelaza Vale SA obniżyła eksport.

- Jesteśmy teraz na nieznanym terytorium, ponieważ nie można zrozumieć ani zmierzyć, kiedy różne środki blokujące zostaną zniesione w różnych krajach, lub jaki będzie wpływ potencjalnej drugiej fali infekcji - powiedział Fairclough. - Aby zapewnić stałe ożywienie w wysyłkach masowych, rynek indyjski musi powrócić do normy i potrzebna jest również większa niż dotąd wysyłka rudy żelaza z Brazylii do Chin.

Transport towarów masowych stanowi około 40% przychodów firmy, a reszt pochodzi z rynku tankowców, który odnotował duży wzrost. Oba sektory mają tendencję do poruszania się w przeciwnych kierunkach, co zabezpiecza zyski firmy. Wah Kwong posiada obecnie 19 statków z dodatkowymi pięcioma statkami w budowie w sektorach masowców i ropy naftowej.

Fairclough spodziewa się stopniowej poprawy stawek w drugiej połowie roku po wprowadzeniu fali pakietów bodźców rządowych oraz w miarę ożywienia działalności gospodarczej i przemysłowej w Chinach.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.