• <

Pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem już w 2023 roku?

Strona główna Pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem już w 2023 roku?
Pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem już w 2023 roku? - GospodarkaMorska.pl
Fot. Elliott Bay Design Group

Maritime Partners razem z Elliott Bay Design Group, e1 Marine i ABB ogłosili plany dotyczące budowy pierwszego na świecie zestawu holowniczego napędzanego metanolem już w 2023 roku.

Znany pod nazwą Hydrogen One statek będzie zgodny z IMO 2030 i spełni wszystkie wymagania przepisów amerykańskiej straży przybrzeżnej. Autorem projektu jest Elliott Bay Design Group. Z kolei ABB dostarczy system dystrybucji energii elektrycznej i automatykę do ogniwa paliwowego e1 Marine przekształcającego metanol na wodór.

Dekarbonizacja sektora holowników stanowi poważne wyzwanie, w szczególności ze względu na ograniczenia związane z rozmiarem, przestrzenią i wagą tych jednostek. Baterie najlepiej sprawdzają się na stałych trasach i można je ładować codziennie, podczas gdy ograniczona pojemność magazynowa ogranicza wykorzystanie jako paliwa gazów pod ciśnieniem lub przechowywanych kriogenicznie. Istnieje również bardzo niewiele miejsc do załadunku tego paliwa żeglugowego, co poważnie ogranicza zasięg i funkcjonalność statku.

Ponieważ jednak metanol jest powszechnym ładunkiem na holownikach i jest dostępny w 88 ze 100 najlepszych portów na świecie, pozwoli to na bezpieczne tankowanie statku niemal w dowolnym miejscu bez konieczności objazdów. Zastosowanie przez M/V Hydrogen One technologii e1 Marine pozwoli na generowanie wodoru z metanolu, co również czyni go znacznie bezpieczniejszym niż bezpośrednie przenoszenie i przechowywanie wodoru. Dodatkowo załoga statku będzie wymagała minimalnego przeszkolenia, aby korzystać z tej technologii.

- Konwersja metanolu na wodór zmniejsza emisję CO2, a nasza technologia el Marine eliminuje złożoność bezpośredniego tankowania i magazynowania gazowych paliw okrętowych - powiedział Robert Schluter, dyrektor zarządzający el Marine. - Wytwarzając wodór w miejscu zużycia z mieszaniny metanolu i wody, system e1 Marine umożliwia bezpieczne, wydajne i ekonomiczne wykorzystanie wodoru jako paliwa żeglugowego. Technologia jest idealna do wszystkiego, co wymaga ciągłego zasilania przez dłuższy czas, w tym łodzi roboczych i statków pasażerskich średniego zasięgu, lub do zapewnienia zasilania awaryjnego w portach.

Model dla przyszłych jednostek

Oczekuje się, że Hydrogen One będzie w stanie działać przy standardowych prędkościach operacyjnych do 550 mil przed koniecznością uzupełnienia paliwa. Zgodnie z planem, Hydrogen One dołączy do floty Maritime Partners i będzie dostępny do czarteru w 2023 roku, aby sprostać palącemu zapotrzebowaniu na zrównoważone operacje holownicze.

Austin Sperry, współzałożyciel i dyrektor operacyjny w Maritime Partners, skomentował: - Właściciele statków byli ze zrozumiałych względów niechętni zobowiązaniu się do stosowania paliw niskoemisyjnych, dopóki nie będzie dostępna infrastruktura do tankowania. M/V Hydrogen One rozwiązuje ten problem, używając metanolu, który jest bezpieczny i łatwo dostępny na całym świecie. Gdy M/V Hydrogen One dołączy do naszej floty 1600 statków, zapewni nie tylko doskonałe możliwości redukcji emisji, ale także wysoce funkcjonalne, niezawodne i opłacalne operacje.

Mike Complita, wiceprezes ds. ekspansji strategicznej w Elliott Bay Design Group, mówi, że Hydrogen One będzie służyć jako model dla prawdopodobnie jedynej praktycznej i dostępnej na rynku technologii, która umożliwi mniejszym statkom pływanie przez wiele dni na jednym baku paliwa.

Dziękujemy za wysłane grafiki.