Spółka joint venture Proman Stena Bulk wprowadziła na rynek Stena Pro Patria, pierwszy z trzech dwupaliwowych tankowców MR o nośności 49 900 dwt z napędem na metanol.
Niedawne wodowanie Stena Pro Patria miało miejsce w Guangzhou Shipyard International (GSI), która jest pierwszą chińską stocznią, która zbudowała jednostkę zasilaną metanolem.
Budowa Stena Pro Patria będzie teraz kontynuowana na wodzie, przed próbami na morzu i ostateczną dostawą do Proman Stena Bulk zaplanowaną na pierwszy kwartał 2022 roku.
W ciągu najbliższych dwóch lat dołączy do niej kolejnych pięć nowych statków napędzanych metanolem: Stena Pro Mare i Stena Prosperous, które będą jednostkami Proman Stena Bulk JV, oraz należące do Proman Provident, Progressive i Promise. Wszystkie statki zostaną zbudowane w Guangzhou Shipyard International i dostarczone do końca 2023 roku.
Naszpikowane nowoczesnymi technologiami
Wszystkie statki Proman i Proman Stena JV będą oparte na tej samej konstrukcji i silnikach MAN B&W 6G50ME-C9.6 MW Tier III. Statki będą również wyposażone w najnowsze technologie efektywności energetycznej, w tym stale kontrolowane spalanie, zoptymalizowane strojenie, przeprojektowane i aerodynamiczne linie kadłuba oraz generator wału energetycznego, zmniejszający zużycie paliwa i pomagający spełnić surowe kryteria emisji.
Co więcej, każdy statek będzie zużywał rocznie około 12 500 ton metanolu jako paliwa żeglugowego. Korzystając z powszechnie dostępnego i konkurencyjnego cenowo „szarego” metanolu produkowanego z gazu ziemnego, emisje gazów cieplarnianych (GHG) wynikające z normalnej działalności handlowej statków zostaną znacznie zmniejszone w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami morskimi. Obejmuje to wirtualną eliminację dwutlenku siarki i cząstek stałych, 60-procentową redukcję tlenku azotu i redukcję dwutlenku węgla, co zapewnia natychmiastową poprawę jakości powietrza wokół portów i wybrzeży.
Wspólną wizją Proman i Stena Bulk jest przyspieszenie transformacji energetycznej w żegludze poprzez konkretne zobowiązania i konkretne działania. Wspólnie pracują nad wykorzystaniem ambicji i wiedzy obu firm, aby zwiększyć dostępność metanolu dla właścicieli statków na całym świecie i pomóc im dołączyć do firm Proman i Stena Bulk w przejściu na czystszy przemysł żeglugowy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów