Spółka joint venture Proman Stena Bulk wprowadziła na rynek Stena Pro Patria, pierwszy z trzech dwupaliwowych tankowców MR o nośności 49 900 dwt z napędem na metanol.
Niedawne wodowanie Stena Pro Patria miało miejsce w Guangzhou Shipyard International (GSI), która jest pierwszą chińską stocznią, która zbudowała jednostkę zasilaną metanolem.
Budowa Stena Pro Patria będzie teraz kontynuowana na wodzie, przed próbami na morzu i ostateczną dostawą do Proman Stena Bulk zaplanowaną na pierwszy kwartał 2022 roku.
W ciągu najbliższych dwóch lat dołączy do niej kolejnych pięć nowych statków napędzanych metanolem: Stena Pro Mare i Stena Prosperous, które będą jednostkami Proman Stena Bulk JV, oraz należące do Proman Provident, Progressive i Promise. Wszystkie statki zostaną zbudowane w Guangzhou Shipyard International i dostarczone do końca 2023 roku.
Naszpikowane nowoczesnymi technologiami
Wszystkie statki Proman i Proman Stena JV będą oparte na tej samej konstrukcji i silnikach MAN B&W 6G50ME-C9.6 MW Tier III. Statki będą również wyposażone w najnowsze technologie efektywności energetycznej, w tym stale kontrolowane spalanie, zoptymalizowane strojenie, przeprojektowane i aerodynamiczne linie kadłuba oraz generator wału energetycznego, zmniejszający zużycie paliwa i pomagający spełnić surowe kryteria emisji.
Co więcej, każdy statek będzie zużywał rocznie około 12 500 ton metanolu jako paliwa żeglugowego. Korzystając z powszechnie dostępnego i konkurencyjnego cenowo „szarego” metanolu produkowanego z gazu ziemnego, emisje gazów cieplarnianych (GHG) wynikające z normalnej działalności handlowej statków zostaną znacznie zmniejszone w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami morskimi. Obejmuje to wirtualną eliminację dwutlenku siarki i cząstek stałych, 60-procentową redukcję tlenku azotu i redukcję dwutlenku węgla, co zapewnia natychmiastową poprawę jakości powietrza wokół portów i wybrzeży.
Wspólną wizją Proman i Stena Bulk jest przyspieszenie transformacji energetycznej w żegludze poprzez konkretne zobowiązania i konkretne działania. Wspólnie pracują nad wykorzystaniem ambicji i wiedzy obu firm, aby zwiększyć dostępność metanolu dla właścicieli statków na całym świecie i pomóc im dołączyć do firm Proman i Stena Bulk w przejściu na czystszy przemysł żeglugowy.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich