Tankowiec załadowany prawie 1300 tonami oleju napędowego utknął w niedzielę wieczorem na Renie w pobliżu miejscowości St. Goar (Nadrenia-Palatynat) – informuje w poniedziałek „Der Spiegel”.
Jak poinformowała policja wodna, powodem utknięcia tankowca był błąd w prowadzeniu statku. Tor wodny na lewym brzegu Renu został zamknięty aż do poniedziałku, gdy został odblokowany.
Tankowiec zszedł z kursu w miejscu, gdzie rzeka opływa skałę Loreley. Zdarzenie nie spowodowało wycieku, nikt też nie został ranny – poinformowała policja. Według wstępnych ustaleń, załoga nie wzięła pod uwagę zwężającej się na tym odcinku trasy i występujących silnych prądów wodnych. Jak podkreślił rzecznik policji, akcja ratunkowa mogła się odbywać tylko w dzień, dlatego 5-osobowa załoga musiała spędzić noc na pokładzie.
Źródło: PAP
Tanker mit 13.000 Liter Diesel an Bord fährt sich im #Rhein bei St. Goar fest. https://t.co/1OjIg0op5U
— Frankfurter Allgemeine (@faznet) October 11, 2021
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów