10-letnia zielona obligacja o wartości 500 mln euro otrzymała zlecenia o wartości około 3,7 mld euro. Zielona obligacja to pierwsze pozyskiwanie funduszy w ramach nowo uruchomionego przez firmę Maersk programu Green Finance Framework, w ramach którego armator planuje wyemitować szereg zrównoważonych instrumentów finansowych, takich jak obligacje, pożyczki i finansowanie projektów.
Pierwsze emisje zielonych obligacji mają na celu sfinansowanie budowy statku dostawczego firmy Maersk zasilanego metanolem oraz przełomowej serii ośmiu kontenerowców napędzanych metanolem o ładowności 16 000 teu.
– Wydawanie zielonych instrumentów finansowych to kolejny krok w kierunku zintegrowania zrównoważonego rozwoju z naszymi operacjami finansowymi, ponieważ jest to skuteczne narzędzie do kierowania inwestycji do projektów o pozytywnym wpływie na środowisko, a tym samym przyczyniania się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju ONZ (SDGs) i porozumienia paryskiego - powiedział Patrick Jany, dyrektor finansowy firmy Maersk.
– Dzięki tej zielonej obligacji dążymy do dywersyfikacji naszej bazy inwestorów poprzez docieranie do nowych inwestorów i jeszcze większe zwiększanie przejrzystości naszych ambicji i wyników ESG wobec naszych interesariuszy – dodał.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek