• <

Wynik wyszukiwania - "moller" - Wiadomości

Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.

Wyniki Maerska za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami w obliczu trwających zakłóceń na Morzu Czerwonym — informuje zarząd duńskiego armatora z białą gwiazdą. Grupa żeglugowa Maersk (MAERSKb.CO) podniosła swoje prognozy zysków za cały rok po opublikowaniu na początku maja informacji o zyskach za pierwszy kwartał. Wyższe zyski armator i operator logistyczny ma zamiar uzyskać, wykorzystując duży popyt na przewozy kontenerowe oraz wyższe stawki frachtowe w związku z wydłużonymi rejsami statków wokół Afryki.
06.05.2024

Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk

Duński gigant A.P. Moller-Maersk ogłosił, że zamierza zainwestować 600 mln dolarów w infrastrukturę portową w Nigerii. Zbiega się to z informacją, że Zarząd Portów Nigerii planuje szeroko zakrojony program modernizacyjny.
30.04.2024

MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni

W poprzednich swoich artykułach autorzy zwracali uwagę przede wszystkim na obowiązujące akty prawne, mające na celu zapewnienie gruntu prawnego dla aktywności związanej z bezpieczeństwem m.in. infrastruktury krytycznej, ze strony ataków w cyber przestrzeni. W niniejszym artykule autorzy chcą przybliżyć realne działania, mające na celu ochronę infrastruktury krytycznej przed atakiem w cyberprzestrzeni.
19.04.2024

Chrzest Astrid Maersk w Jokohamie. To drugi, duży kontenerowiec duńskiego giganta napędzany metanolem

W Japonii nazwano kolejny, wyjątkowy statek we flocie Maersk, który wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi poprzez użycie zielonego paliwa. Astrid Maersk to drugi z 18 zaplanowanych dużych kontenerowców zasilanych metanolem, dostarczanych zamawiającemu w latach 2024-2025. Firma oczekuje, że nowa seria przyczyni się do osiągnięcia celu związanego z dążeniem do zerowej emisji CO2 i stania się przyjazną środowisku.
04.04.2024

Nowy, duży statek napędzany metanolem dla Maersk otrzymał nazwę. Trwa budowa "zielonej floty"

Podczas ceremonii w stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) w Ulsan w Korei Południowej pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał nazwę Ane Maersk. Statek należy do serii 18 jednostek napędzanych zielonym paliwem, które zostaną dostarczone w latach 2024–2025. Na początku lutego rozpocznie działalność na trasie AE7 łączącej Azję i Europę, co ma stanowić kamień milowy dla zaangażowania firmy w zakresie transportu niskoemisyjnego.
26.01.2024

Znana sieć sklepów będzie korzystać z ekologicznego serwisu Maerska

A.P. Moller-Maersk ogłosił, że do grona klientów korzystających z rozwiązania ECO Delivery w transporcie morskim dołącza duńska sieć sklepów Flying Tiger Copenhagen.
22.01.2024

Kontenerowce płyną na stratach. Będą szorować po dnie do 2028 roku?

Czy operatorzy kontenerowców będą oglądać dno w budżetach do 2028 r.? A z nimi gestorzy ładunków, spedytorzy, logistycy i terminale? 2023 r. nie był dobry dla operatorów statków kontenerowych. 2024 r. ma być nie lepszy, nie tylko dla armatorów liniowych.
25.12.2023

Pierwszy duży kontenerowiec na metanol bliski ukończenia. Będzie pływać z Azji do Europy

Maersk ogłosił, że pierwszy duży kontenerowiec napędzany metanolem zostanie zwodowany jeszcze tej zimy i obsługiwać będzie trasę między Azją a Europą.
08.12.2023

Maersk z przełomową umową na dostawy metanolu w związku z dekarbonizacją swojej floty

A.P. Moller – Maersk podpisał z chińskim dewelopetem Goldwind kluczowy dokument dotyczący odbioru ekologicznego metanolu, zapewniając sobie paliwo wpisane w ograniczanie emisji CO2 i szukanie alternatyw od paliw konwencjonalnych. Umowa ma obowiązywać przez ponad dekadę i stanowi pierwszą na dużą skalę umowę dotyczącą odbioru ekologicznego metanolu dla światowej żeglugi.
22.11.2023

Kontenerowiec Maersk z rekordowym zanurzeniem

Należący do A.P. Moller – Maersk statek o nazwie Mumbai Maersk ustanowił nowy rekord jednostki o najgłębszym zanurzeniu, jaka zawinęła do portu Felixstowe w Wielkiej Brytanii. Wpisuje się to w modernizację portów morskich celem przystosowania ich do przyjmowania coraz większych statków transportujących kontenery. Rekord został ustanowiony zaledwie cztery tygodnie po ogłoszeniu zakończenia wartego 130 milionów funtów projektu mającego na celu pogłębienie podejść do portu i jego głównych stanowisk dla kontenerów.
16.11.2023

A.P. Moller – Maersk ratuje finanse i morski transport kontenerów zwalniając pracowników

Maersk odnotował stratę w wysokości 27 mln dolarów na poziomie EBIT w swojej działalności związanej z transportem morskim w trzecim kwartale 2023 r. W tym samym okresie ubr. armator mógł pochwalić się zyskiem w wysokości 8,34 mld dolarów.
09.11.2023

Maersk będzie zatrudniać poniżej 100 tysięcy pracowników

A.P. Moller - Maersk, lider w branży przewozu kontenerów na skalę światową, planuje dokonać redukcji zatrudnienia o 10 tysięcy pracowników w odpowiedzi na obecne spowolnienie gospodarcze i zmniejszone wydatki konsumentów, które wpłynęły na spadek obrotów handlowych. Spółka prognozuje również niższe przychody i zyski w roku 2023.
07.11.2023

Tonące akcje w żegludze kontenerowej. Sztormowa reakcja giełd po decyzji DG COMP KE o cofnięciu ochrony konsorcjów

Ceny akcji głównych europejskich przewoźników oceanicznych spadły bezpośrednio po tym, jak DG COMP Komisji Europejskiej zapowiedział zniesie w przyszłym roku wyłączeń grupowych dla połączeń liniowych – informuje Aditi Niranjan, analityczka z Department of Busines Economics, Uniwersity of Delhi.
29.10.2023

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
28.10.2023

Pierwszy na świecie kontenerowiec na metanol w GCT

W terminalu kontenerowym GCT w Porcie Gdynia dziś w nocy pojawił się statek Laura Maersk – nowy feeder linii Maersk. To pierwszy na świecie kontenerowiec napędzany metanolem, który w dodatku ma prowadzić regularną żeglugę na Bałtyku.
05.10.2023

Historyczny moment. Chrzest pierwszego kontenerowca napędzanego metanolem od Maersk

W Kopenhadze odbyła się wyjątkowa uroczystość. Pierwszy na świecie kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał imię Laura Maersk, co ogłosiła jego matka chrzestna, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen. Wydarzenie ma rozpocząć nowy etap na drodze ku dekarbonizacji żeglugi.
14.09.2023

Equinor dostarczy metanol jako paliwo dla wyjątkowego kontenerowca Maerska

A.P. Moller-Maersk (Maersk) podpisał umowę z potentatem branży energetycznej Equinor, zabezpieczając w ten sposób dostawy ekologicznego metanolu dla swojego przełomowego statku zasilanego właśnie tym "zielonym paliwem" przez pierwsze miesiące jego eksploatacji, począwszy od września br, aż do I poł. przyszłego roku.
08.09.2023

Maersk finalizuje z Amazonem umowę na niskoemisyjne dostawy kontenerów

A.P. Moller - Maersk (Maersk) i Amazon sfinalizowały umowę na lata 2023-2024 na transport 20 000 kontenerów FFE (Forty Foot Equipment) przy użyciu "zielonego" biopaliwa w ramach oferty produktów oceanicznych Maersk "ECO Delivery". Maersk szacuje, że przyczyni się to do redukcji 44 600 ton CO2 w porównaniu z wykorzystaniem paliw kopalnych. Jest to również czwarty rok z rzędu, w którym Amazon i Maersk zorganizowały transport kontenerowy z wykorzystaniem opcji paliwowych o niskiej emisji gazów cieplarnianych.
06.09.2023

Svitzer projektuje pierwszy na świecie holownik z hybrydowym ogniwem paliwowym na metanol

Będąca dostawcą usług holowniczych i częścią A.P. Moller-Maersk firma Svitzer ogłasza dziś rozpoczęcie drugiej fazy projektu mającego na celu zaprojektowanie pierwszego na świecie holownika z hybrydowym ogniwem paliwowym zasilanym metanolem (MHFC). Wiąże się to z pionierskim przedsięwzięciem budowy jednostek pomocniczych przyjaznych środowisku, w związku z programem dekarbonizacji żeglugi.
17.08.2023

Festiwal Gdynia Sailing Days zakończony. To była pod każdym względem rekordowa edycja

Blisko 2 tysiące zawodników z ponad 50 krajów wzięło udział w zakończonym dzisiaj festiwalu Gdynia Sailing Days. To rekord frekwencji w 24-letniej historii festiwalu, który w tym roku trwał aż 27 dni. Rekordowa była też liczba regat najwyższej rangi – o medale mistrzostw Europy i świata rywalizowali żeglarze w czterech klasach żeglarskich.
31.07.2023

Gdynia Sailing Days na ostatniej prostej. Rozpoczął się Polboat Yachting Festival

Gdynia Sailing Days na ostatniej prostej. W Gdyni zakończyły się najbardziej radosne regaty w Polsce, czyli Kinder Joy of moving Puchar Trenerów z udziałem ponad 250 dzieci. Trwają jeszcze mistrzostwa świata w dawnej, olimpijskiej klasie Flying Dutchman, a w sąsiedniej marinie Yacht Park rozpoczął się Polboat Yachting Festival – największe w Polsce targi jachtowe na wodzie.
27.07.2023

Pierwszy, napędzany metanolem kontenerowiec Maersk wyrusza w dziewiczy rejs

Mając do przebycia 21 500 mil morskich z południowokoreańskiego Ulsan do duńskiej Kopenhagi najnowszy nabytek giganta żeglugowego jest pierwszym w jego flocie napędzanym metanolem. Po przybyciu do Danii zostanie oficjalnie nazwany i rozpocznie swoją działalność.
21.07.2023

Kosztowna emisja CO2 dla zbiornikowców i kontenerowców. 8,4 mld EUR do 2026 r. wydadzą operatorzy flot handlowych

W 2024 r. rachunek za regulacje EU ETS będzie kosztował operatorów transportu morskiego ze statkami powyżej 500 tys. GT około 3 mld EUR. Do 2026 r. operatorzy zajmujący się transportem morskim będą musieli wydać 8,4 mld EUR na unijną opłatę uprawnień do emisji CO2 – informuje portal Trade Winds Benjamin Gibson z Hecla Emissions Management. Szczególnie kosztowna będzie emisja CO2 dla operatorów zbiornikowców i kontenerowców.
07.07.2023

Maersk zamawia sześć statków napędzanych metanolem

A.P. Moller - Maersk (Maersk) złożył zamówienie na sześć średniej wielkości kontenerowców - wszystkie z silnikami dwupaliwowymi zdolnymi do pracy na zielonym metanolu 1. Yangzijiang Shipbuilding Group zbuduje sześć statków o pojemności 9 000 TEU, które zostaną dostarczone w 2026 i 2027 roku.
26.06.2023

Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk

Przewodnicząca Komisji Europejskiej oficjalnie nada nazwę transportowcowi podczas ceremonii w Kopenhadze 14 września, gdzie statek wyruszy w swój dziewiczy rejs, a następnie uda się na swoją regularną trasę operacyjną na Morzu Bałtyckim. 172-metrowa jednostka pływająca pod duńską banderą ma się stać kamieniem milowym w planach Maersk dotyczących osiągnięcia przez firmę zerowej emisji CO2 do 2040 roku.
07.06.2023

Maersk wchodzi z nowym statkiem dla offshore wind na rynek europejski

Spółka Maersk Supply Service poinformowała, że nawiązała współpracę z GustoMSC w celu zaprojektowania nowej generacji statku do instalowania morskich farm wiatrowych.
18.04.2023

Duża inwestycja w Porcie Rotterdam

Zarząd Portu Rotterdam oraz APM Terminals zawarli porozumienie ws. rozbudowy terminalu Maasvlakte II. Realizacja projektu o wartości 1 mld euro zwiększy roczne możliwości przeładunkowe tego portu o 2 mln TEU.
05.04.2023

Maersk kończy etap strategicznej zmiany, wyprzedając swoje usługi offshore za 685 mln dolarów

Duński gigant żeglugowy z jedną z największych flot transportowych na świecie poinformował w oświadczeniu, że zgodził się sprzedać swojego dostawcę morskich usług offshore Maersk Supply Service rodzimemu. Nabywcą został A.P. Moller Holding za cenę 685 mln dolarów.
21.03.2023

Maersk bliski całkowitego wyjścia z Rosji po sprzedaży swoich aktywów

Duński konglomerat znany na rynku transportowym i żeglugowym A.P. Moller-Maersk zgodził się sprzedać swoje dwa zakłady logistyczne w Rosji firmie IG Finance Development Limited. Oznacza to właściwie koniec działalności tego morskiego potentata w tym kraju.
21.02.2023

Maersk ostrzega przed zmniejszeniem dochodów na rynku kontenerowców. Spadek może być nawet czterokrotny

Grupa żeglugowa A.P. Moller-Maersk ostrzegła w środę, że niższy wolumen kontenerów i stawki frachtowe spowodują czterokrotny spadek zysków w tym roku, nawet pomimo ogłoszenia rekordowych zysków za rok 2022.
09.02.2023

Ceremonia cięcia blach na transportowiec Maersk napędzany metanolem

Stocznia Hyundai Heavy Industries była gospodarzem ceremonii rozpoczęcia budowy nowej jednostki dalekomorskiej dla Maersk. Ma to być kontenerowiec o pojemności 16 200 TEU, zasilany ekologicznym metanolem.
28.12.2022

Przemysł morski chce się dekarbonizować, ale musi działać natychmiast

Przemysł morski musi podjąć natychmiastowe działania na bezprecedensową skalę, aby przybliżyć się do realizacji dekarbonizacji sektora zgodnie ze ścieżką wskazaną w porozumieniu paryskim – wynika z wniosków płynących z raportu Maritime Decarbonization Strategy, opublikowanego przez Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping.
21.12.2022

Maersk ma nowego szefa

Żeglugowy gigant A.P. Moller-Maersk podał, że dotychczasowy dyrektor generalny Soren Skou zostanie zastąpiony na stanowisku przez Vincenta Clerca.
15.12.2022

Maersk: Dekarbonizacja wymaga inwestycji w zielone paliwa o wartości 2 bilionów dolarów

Jeden z liderów transportu morskiego A.P. Moller Maersk podkreśla, że dekarbonizacja branży morskiej wymaga przede wszystkim dostępu do zielonych paliw. Kluczowe są zakłady produkcyjne, na które będzie trzeba przeznaczyć 2 biliony dolarów w perspektywie 2050 roku.
06.12.2022

„Midshipman X” – ugoda w sprawie o molestowanie na statku

Maersk Line, spółka zależna AP Moller-Maersk, zawarła ugodę z Hope Hicks, byłą kadetką służącą na statku linii w ramach umowy z Akademią Marynarki Handlowej USA. Hicks ujawniła anonimowo, pod pseudonimem „Midshipman X”, szczegóły dotyczące napaści seksualnej i nękania, którego stała się ofiarą w 2019.
18.11.2022

Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego zostanie rozbudowany

W ramach wartej 500 mln USD inwestycji Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego zostanie rozbudowany o nowe, dodatkowe nabrzeże o długości 955 metrów oraz dodatkowy plac kontenerowy o powierzchni 510 tys. metrów kwadratowych.
17.11.2022

Maersk: Potrzebujemy daty końcowej dla żeglugi z użyciem paliw kopalnych

Zdaniem duńskiego konglomeratu działającego również w sektorze energetycznym i morskim jedynym pewnym sposobem na obniżenie emisji gazów cieplarnianych w żegludze i zachętą do polityki zeroemisyjności jest wyznaczenie końca użycia paliw kopalnych za pomocą globalnych przepisów.
11.11.2022

Bio-LNG nową ścieżką do dekarbonizacji żeglugi. LNG drożeje. Tradycyjne paliwa trzymają się mocno

Na około 110 tys. statków handlowych w połowie 2022 r. w eksploatacji było ponad 300 statków z silnikami zasilanymi gazem i systemami LNG. Rynek zbiornikowców LNG wzrósł w ciągu 20 lat do 600 statków. Większość z nich również wykorzystuje gaz do napędu głównego. Ponad 400 statków z silnikami głównymi zasilanymi gazem znajduje się w portfelach zamówień, głownie stoczni Republiki Korei i ChRL.
16.10.2022

„Eternal Bliss” – „demurrage” jako maksymalna kwota odszkodowania

18 listopada 2021 roku Sąd Apelacyjny (Court of Appeal (Civil Division)), w składzie Lord Geoffrey Vos (Master of Rolls), Lord Justice Newey oraz Lord Justice Males, wydali bardzo oczekiwane przez środowisko morskie orzeczenie w sprawie „K Line Pte Limited and Priminds Shipping (HK) Co. Limited” [2021] EWCA Civ 1712 (zwane dalej „ETERNAL BLISS”).
14.10.2022

Europejscy armatorzy i firmy logistyczne zyski inwestują w Afryce i Azji. CME CGM oraz AP Maersk nie zwalniają ekspansji

CEVA Logistics poinformowało, że zacieśni relacje z HMM. Bazą jest wieloletnia umowa na wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w serwisach oceanicznych. A.P. Moller Capital zapowiedział, że zainwestuje w infrastrukturę portową i logistyczną w Afryce Zachodniej. To tylko dwa przykłady kolejnych aktywności linii żeglugowych na rynku logistycznym i odwrotnie.
22.09.2022

MŚ w klasie 49er – Staniul i Sztorch na trzeciej pozycji po pierwszym wyścigu

Mikołaj Staniul i Jakub Sztorch zajmują trzecie miejsce po pierwszym wyścigu odbywających się w kanadyjskim Halifaxie mistrzostw świata w olimpijskiej żeglarskiej klasie 49er. Piąta lokata przypada Łukaszowi Przybytkowi i Jackowi Piaseckiemu (wszyscy AZS AWFiS Gdańsk).
01.09.2022

Transport wodny staje się coraz bardziej ekologiczny. To nie tylko kwestia napędów i zielonych paliw

Gdyńska Stocznia Crist, która za swój pierwszy w Unii Europejskiej hybrydowy prom Elektra zdobyła w 2018 roku nagrodę Ship of the Year, niedawno zwodowała drugi tego typu statek. Spodziewa się więcej zamówień na niskoemisyjne jednostki, ponieważ regulacje związane z ograniczeniem emisyjności transportu morskiego zmuszają operatorów żeglugi do inwestowania w takie rozwiązania. Na rynku od lat sprawdza się gaz LNG, ale inną niskoemisyjną alternatywą jest też metanol. Rośnie także zainteresowanie wodorem.
18.08.2022

Cztery koła napędowe dekarbonizacji. Porty muszą wesprzeć żeglugę

Obszar techniczny, handlowy, regulacyjny i tzw. czwarta rewolucja spalania (alternatywne paliwa ekologiczne) to cztery grupy działań, które należy zrealizować, by osiągnąć postępy w dekarbonizacji żeglugi morskiej wymienił Philippos Phillis, prezes European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
24.07.2022

Stany Zjednoczone. Kadetki napastowane na pokładach Maersk pozywają linie

Od kilku miesięcy w Stanach Zjednoczonych trwa gorąca dyskusja na temat bezpieczeństwa kobiet wchodzących w skład załóg statków po tym, jak ukrywająca się pod pseudonimem „Midshipman-X” studentka służąca jako kadet maszynowy na pokładzie frachtowca Maersk opisała napaść seksualną, jakiej dopuścił się jej przełożony. W ostatnich dniach kobieta ujawniła swoją tożsamość i złożyła oficjalną skargę w sądzie.
17.06.2022

Były bankier, który stał się magnatem żeglugowym, zbija fortunę 19 miliardów dolarów dzięki pandemii

Gianluigi Aponte porzucił pracę w finansach, aby skupić się na żegludze. Teraz, kilkadziesiąt lat później, jest właścicielem jednej z największych morskich fortun na świecie.
22.05.2022

Konosament imienny – straight bill of lading

W tradycyjnym ujęciu common law, konosamentami sensu stricte (tj. papierami wartościowymi – „negotiable document of title”) jest tylko konosament na zlecenie („order B/L”) oraz konosament na okaziciela („bearer B/L”).
20.04.2022

Fit for 55 w opakowaniu. Informatyczne narzędzia w dekarbonizacji żeglugi. Polska ma potencjał

Marine Digital oraz ClassNK udostępniły niedawno armatorom bezpłatny próbny dostęp oprogramowania do wykorzystania przez operatora żeglugowego systemu zapewniającego optymalizację rejsów i minimalizację emisji szkodliwych substancji. Informatyzacja flot nabrała tempa i nie zatrzyma jej nawet zagrożenie cyberatakami.
18.04.2022

Ørsted i Esvagt : Hornsea 2 będzie obsługiwana przez pierwszy na świecie statek na zielone paliwo

Duńskie firmy Ørsted i Esvagt postanowiły zainwestować w pierwszy na świecie statek serwisowy (SOV), który może być zasilany ekologicznymi paliwami.
10.04.2022

Maersk planuje sprzedaż udziałów w spółce obsługujące terminale w Rosji

Jak donoszą morskie media branżowe, A.P. Moller - Maersk dołącza do długiej listy zachodnich firm, które chcą zrezygnować z inwestycji w Rosji. W krótkim oświadczeniu Global Ports Group poinformowano, że Maersk chce zbyć swój mniejszościowy udział w największym operatorze terminali w Rosji.
15.03.2022

Maersk protestuje przeciw agresji Putina. Zawiesza wysyłki kontenerów do i z Rosji

W odpowiedzi na zachodnie sankcje przeciw Rosji, która zaatakowała Ukrainę, Maersk czasowo zawiesza wszystkie wysyłki kontenerów do i z Rosji - poinformowało we wtorek duńskie przedsiębiorstwo, światowy potentat żeglugi kontenerowej.
01.03.2022

Ørsted przyśpiesza rozwój Green Fuels for Denmark i dekarbonizację lotnictwa

Ørsted wraz z partnerami chcą przyspieszyć realizację projektu wodorowego Power-to-X ,,Green Fuels for Denmark" o dwa lata. Nowy plan zakłada uruchomienie elektrolizera o mocy 100 MW, a także rozpoczęcie zrównoważonego wychwytywania dwutlenku węgla (CO2) w 2025 roku.
09.02.2022

Maersk wyznacza cel neutralności klimatycznej. Celem rozwój zielonych paliw

Jeden z liderów żeglugi kontenerowej A.P. Moller-Maersk, główny konsument produktów naftowych, zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całej swojej działalności do 2040 roku, czyli dekadę wcześniej niż zakładał pierwotnie.
16.01.2022

Wyniki Maersk przebijają prognozy

Choć prognozowane przez żeglugowego giganta Maersk wyniki w czwartym kwartale roku były bardzo optymistyczne, faktyczne dane okazały się być jeszcze wyższe.
14.01.2022

Maersk kontynuuje swoją ekspansję. Przejęcie LF Logistics za 3,6 mld USD

A.P. Moller-Maersk kontynuuje ekspansję w realizacji swojej strategii rozwoju globalnej logistyki kontenerowej, ogłaszając jedną z największych transakcji przejęcia, która sprawi, że firma znajdzie się w gronie największych globalnych gigantów logistycznych.
27.12.2021

AP Moller - Maersk przeprowadził emisję obligacji ekologicznych o wartości 500 mln euro. Sfinansują one nowe metanolowce

10-letnia zielona obligacja o wartości 500 mln euro otrzymała zlecenia o wartości około 3,7 mld euro. Zielona obligacja to pierwsze pozyskiwanie funduszy w ramach nowo uruchomionego przez firmę Maersk programu Green Finance Framework, w ramach którego armator planuje wyemitować szereg zrównoważonych instrumentów finansowych, takich jak obligacje, pożyczki i finansowanie projektów.
25.11.2021

Wiodący producent turbin nawiązał współpracę z żeglugowym gigantem

Firma Vestas, jeden ze światowych liderów produkcji turbin wiatrowych, wszedł w strategiczne partnerstwo z żeglugowym gigantem Maersk.
10.11.2021

Maersk notuje rekordowe zarobki, przejmuje niemieckiego spedytora

Duński gigant spedycyjny i logistyczny A.P. Moller – Maersk zamknął trzeci kwartał 2021 roku rekordowymi zyskami.
04.11.2021

Gaz to wciąż świetlana przyszłość żeglugi

Gaz płynny ma przed sobą silną przyszłość jako paliwo okrętowe, nawet jeśli globalny regulator żeglugi przyjmie bardziej rygorystyczne cele dotyczące emisji – twierdzi DNV AS, która wyznacza standardy bezpieczeństwa statków.
27.10.2021

Maersk inwestuje w holenderski start-up w celu opracowania paliw żeglugowych z zieloną ligniną

Duński armator A.P. Moller – Maersk, poprzez swoje ramię korporacyjne Maersk Growth, zdecydował się zainwestować w holenderski start-up Vertoro, firmę skoncentrowaną na rozwoju technologii płynnej ligniny, która może być wykorzystywana jako paliwo okrętowe.
18.10.2021

Maersk sprzedał spółkę produkującą kontenery

AP Moller – Maersk sprzedał swoją produkującą kontenery chłodnicze spółkę China International Marine Containers (CIMC) za ponad 987 milionów dolarów.
29.09.2021

Maersk przyspieszy rozwój eFuel dzięki najnowszym inwestycjom w amerykański start-up

Duński gigant żeglugowy A.P. Moller–Maersk zainwestował w amerykańską firmę startową Prometheus Fuels, która koncentruje się na opracowywaniu opłacalnych, neutralnych pod względem emisji e-paliw dla żeglugi.
27.09.2021

Maersk zmierza ku największemu zyskowi w historii Danii

A.P. Moller-Maersk zmierza obecnie do osiągnięcia całorocznego zysku, który będzie odpowiadał łącznym wynikom z ostatnich dziewięciu lat i zapisze się w historii biznesu w swoim rodzinnym kraju – Danii.
22.09.2021

Prezes Maersk nie widzi końca hossy na rynku przewozów towarowych

Duński gigant żeglugowy A.P. Møller-Maersk nie widzi żadnych oznak, by obecnie rozgrzany do czerwoności rynek żeglugowy stracił w tym roku rozpęd.
18.09.2021

Maersk inwestuje w amerykański start-up, aby zabezpieczyć produkcję ekologicznego biometanolu

Duński armator A.P. Moller – Maersk zdecydował się zainwestować w kalifornijski WasteFuel, start-up skupiający się na przekształcaniu odpadów w zrównoważone paliwo lotnicze, zielony biometanol i odnawialny gaz ziemny.
10.09.2021

Zeroemisjyne kontenerowce Maersk dekarbonizują łańcuchy dostaw światowych gigantów

Żeglugowy gigant Maersk złożył zamówienie na osiem dużych kontenerowców, które mogą być napędzane neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla metanolem, jak również tradycyjnym paliwem. Zastąpią one starsze statki i oczekuje się, że przyniosą redukcję emisji dwutlenku węgla rzędu miliona ton rocznie.
02.09.2021

Maersk podpisuje pierwszą umowę na dostawę zielonego metanolu w celu osiągnięcia zerowych emisji netto

A.P. Moller-Maersk podał w środę, że podpisał umowę zabezpieczającą zielony metanol, ponieważ przygotowuje się do eksploatacji swojego pierwszego neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla statku w 2023 roku.
20.08.2021

Maersk. Potrzeba więcej biopaliwa, jedzcie więcej frytek

Maersk zobowiązał się do osiągnięcia zeroemisyjności do 2050 roku, jednak pojawił się problem – do biopaliwa używanego na statkach potrzebny jest zużyty olej spożywczy, a tego może zabraknąć.
16.08.2021

Stawki frachtowe na rynku kontenerowym wzrosły o 333 procent w 2021 roku

Koszt wysyłki ładunku do USA z Chin zbliżył się do 10 000 USD, ponieważ największa gospodarka świata wciąż odkurza import w obliczu wolniejszego ożywienia po pandemii z Europy do Azji.
11.07.2021

Port Yantian zostaje ponownie otwarty po kryzysie koronawirusowym

Międzynarodowe terminale kontenerowe Yantian, które obsługują ładunki w jednym z najbardziej ruchliwych portów kontenerowych na świecie, powróciły do normalnego funkcjonowania po wybuchu kryzysu Covid-19. Masowe infekcje koronawirusem spowodowały miesięczne zakłócenia, które plątały globalne łańcuchy dostaw i doprowadziły do wzrostu stawek frachtowych.
25.06.2021

Nigeria użyje dronów i śmigłowców do zwalczania piractwa na morzu

Nigeria przedstawiła warte 195 mln dolarów łodzie, pojazdy i jednostki powietrzne, które mają stanąć na czele walki tamtejszego rządu z piractwem w Zatoce Gwinejskiej.
11.06.2021

Maersk: Rządy wciąż za sektorem prywatnym w staraniach o dekarbonizację żeglugi

Szef największej na świecie firmy zajmującej się transportem kontenerów uważa, że światowi przywódcy powinny szybciej wprowadzić ustawy i regulacje, które przyspieszyłyby dekarbonizację w sektorze żeglugi.
31.05.2021

Pierwsze statki zawinęły do nowego kenijskiego portu głębokowodnego

Dwa statki A.P. Moller-Maersk A/S po raz pierwszy zawinęły do nowego portu na Oceanie Indyjskim. Kenijski obiekt, który rozpoczął działalność w czwartek, ma przybliżyć kraj do spełnienia ambicji zostania głównym węzłem żeglugowym na wybrzeżu Afryki Wschodniej.
21.05.2021

Globalna żegluga w końcu zamierza podjąć kroki w celu walki z piractwem w Zatoce Gwinejskiej

Do ponad 95 porwań marynarzy w zeszłym roku doszło w Zatoce Gwinejskiej. Nie powinien więc dziwić fakt, że prawie 100 firm i organizacji żeglugowych oraz państw bandery podpisało nową deklarację nawołującą do walki z piractwem w tym regionie.
19.05.2021

Liderzy żeglugi chcą przerabiać istniejące statki na spalanie paliw bezwęglowych

A.P. Moller – Maersk, ABS, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Seaspan Corporation oraz Total łączą siły za pośrednictwem Centrum Żeglugi Zeroemisyjnej Mærsk Mc-Kinney Møllera, aby ocenić techniczny, finansowy i środowiskowy potencjał konwersji istniejących statków na paliwa i technologie o zerowej emisji dwutlenku węgla.
17.05.2021

Maersk z rekordowymi zyskami dzięki wysokim stawkom frachtu

Duński koncern żeglugowy, A.P. Moller – Maersk, zanotował świetny wynik finansowy w 1 kwartale 2021 roku. W tym okresie firma zanotował zysk EBITDA w wysokości 4 mld dolarów, o 2,5 mld dolarów więcej niż rok temu. Przychody natomiast wzrosły o 30 proc., do 12,4 mld dolarów.
06.05.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Liderzy żeglugi pracują nad opracowaniem wytycznych bezpieczeństwa dla paliwa amoniakowego

Czołowi członkowie żeglugi: Lloyd’s Register’s Decarbonization Hub, Maersk, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Total oraz Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping rozpoczęły nowy projekt mający na celu stworzenie wytycznych bezpiecznego użytkowania amoniaku jako paliwa morskiego.
21.04.2021

A.P. Moller - Maersk wprowadza produkt kolejowy dla firmy Amica

Maersk uruchomił pierwszy dedykowany pociąg z Chin do Polski dla firmy Amica, skracając z 43 do 10 dni czas tranzytu na tej trasie.
09.04.2021

Ekonomiści biją na alarm! Zablokowany Kanał Sueski zaczyna poważnie wpływać na rynki finansowe

Zablokowany Kanał Sueski jest krytyczną arterią żeglugową. Od wtorku upływa już 6 doba, kiedy tranzyt przez kanał jest wstrzymany. Po obu jego stronach oczekuje kilkaset jednostek. Kanał stanowi około 12% globalnego łańcucha dostaw, i jest jednym z największych szlaków handlowych świata.
28.03.2021

Czy usunięcie 20 000 metrów sześciennych piasku uwolni kontenerowiec w Kanale Sueskim i uratuje globalny łańcuch dostaw?

Według władz kanału trzeba usunąć nawet 20 000 metrów sześciennych piasku z Kanału Sueskiego, aby uwolnić gigantyczny kontenerowiec, który utknął we wtorek i blokuje jeden z najważniejszych torów wodnych na świecie.
26.03.2021

Zablokowany Kanał Sueski destabilizuje globalny łańcuch dostaw i jest powodem wzrostu cen ropy

Kanał Sueski, jest nadal zablokowany po tym, jak jeden z największych kontenerowców na świecie Ever Given, osiadł na mieliźnie, pod kątem 45 stopni, zatrzymując statki na jednej z najbardziej ruchliwych arterii handlowych. Egipski Urząd obwinia o ten incydent słabą widoczność spowodowaną burzą piaskową. Od dwóch dni trwa akcja odblokowania kanału.
25.03.2021

A.P. Møller-Mærsk chce zatrudniać więcej kobiet na kierowniczych stanowiskach, ale headhunterzy rozkładają ręce

Prezes A.P. Moller-Maersk A/S, Jim Hagemann Snabe, mówi, że trudno jest przekonać wystarczającą liczbę kobiet do ubiegania się o stanowiska wysokiego szczebla, w największej na świecie firmie zajmującej się żeglugą kontenerową.
24.03.2021

Rząd Danii będzie negocjował w sprawie piractwa w Zatoce Gwinejskiej

Duńczycy podejmują kolejne działania w następstwie decyzji o wysłaniu okrętu wojennego do Zatoki Gwinejskiej. Aby wspomóc walkę z piractwem rząd duński będzie negocjował warunki porozumienia z administracją państwową Afryki Zachodniej.
22.03.2021

Maersk pracuje nad projektem bunkrowania amoniaku w Porcie Singapur

Garstka czołowych firm żeglugowych z Maerskiem i Keppelem na czele połączyły siły, by stworzyć łańcuch dostaw na potrzeby bunkrowania amoniaku metodą ze statku na statek (STS) w Porcie Singapur.
11.03.2021

Maersk kończy rok z rekordowym wynikiem kwartalnym

A.P. Moller – Maersk, największy przewoźnik kontenerów na świecie, z przytupem zakończył 2020 rok, pomimo pandemii COVID-19.
10.02.2021

Charter na podróż – demurrage („The Eternal Bliss”)

Rok 2020, przy wszystkich swoich turbulencjach i wyzwaniach rzuconych międzynarodowemu obrotowi portowo-morskiemu, przyniósł też orzeczenie, którego możliwe implikacje, środowisko armatorów „all over the world” przyjęło z wielkimi nadziejami.
18.01.2021

Maersk przedłuża współpracę z The Ocean Cleanup na kolejne trzy lata

Holenderska organizacja ekologiczna The Ocean Cleanup i duński A.P. Moller-Maersk przedłużyli swoje partnerstwo o kolejne 3 lata.
14.01.2021

Piraci weszli na pokład kontenerowca Maerska

Kontenerowiec Maersk Cadiz o ładowności 4,5 tys. TEU został zaatakowany przez piratów na drodze z Tema w Ghanie do Kiribi w Kamerunie.
24.12.2020

Maersk będzie transportował leki Novo Nordisk przy użycia zrównoważonego biopaliwa

Maersk będzie transportował leki Novo Nordisk przy użycia zrównoważonego biopaliwa.
18.12.2020

Dwa kontenerowce zderzyły się u wybrzeży Indonezji (wideo)

22 listopada kontenerowiec Tina I wszedł na mieliznę w Cieśninie Singapurskiej po zderzeniu z irańskim statkiem, który od maja był uwięziony w tym samym miejscu.
25.11.2020

400 tysięcy marynarzy uwięzionych na morzu w miarę pogłębiania się kryzysu zw. z wymianą załóg

Aktualnie liczba marynarzy z całego świata uwięzionych na statkach wynosi około 400 tysięcy. Kontynuują oni pracę bez szans na zwolnienie ze służby, w pogłębiającym się kryzysie związanym z wymianą załóg, który zagraża handlowi i bezpieczeństwu na morzu.
02.11.2020

Giganci żeglugowi dołączają do platformy TradeLens

Dwóch wiodących na świecie globalnych przewoźników kontenerowych: MSC Mediterranean Shipping Company i CMA CGM jest teraz w pełni zintegrowanych z platformą opartą na technologii blockchain - TradeLens.
18.10.2020

Maersk Supply Service będzie testował prototyp boi ładującej na morskiej farmie wiatrowej (wideo)

Firma Maersk Supply Service ogłosiła plany przetestowania prototypowej boi do ładowania statków o napędzie bateryjnym.
29.09.2020

Maersk wzywa do działania w sprawie 400 tysięcy marynarzy uwięzionych na morzu

Według nowych szacunków Międzynarodowej Izby Żeglugi, największe na świecie firmy zajmujące się przewozem kontenerów oraz Sekretarz Generalny ONZ apelują do rządów o rozwiązanie kryzysu pracowniczego, który spowodował uwięzienie 400 000 pracowników na morzu.
28.09.2020

Maersk zanotował dobre wyniki w drugim kwartale pomimo pandemii korowirusa

Maersk zanotował dobre wyniki w drugim kwartale pomimo pandemii korowirusa
20.08.2020

Turecki operator i rosyjski port dołączył do platformy blockchain TradeLens

TradeLens, cyfrowa platforma logistyczna kontenerów oparta na technologii blockchain, opracowanej wspólnie przez A.P. Moller - Maersk i IBM, powitała dwóch nowych członków – rosyjski Port Władywostok i turecki operator portowy Yilport.
19.08.2020

DB Cargo Polska partnerem A.P. Moller - Maersk - rozwój towarowego transportu kolejowego na osi północ-południe

DB Cargo Polska we współpracy z A.P. Moller - Maersk, jednym z największych armatorów kontenerowych na świecie, łączy polskie porty z południem kraju. Kolejowy serwis kontenerowy realizowany jest na trasie DCT Gdańsk – terminal Schavemaker w Kątach Wrocławskich.
04.08.2020

Platforma TradeLens powitała dwóch nowych partnerów z Azji

Na początku tego miesiąca cyfrowy spedytor Shipwaves i SAGT, pierwszy terminal kontenerowy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) na Sri Lance, dołączył do TradeLens, cyfrowej platformy logistycznej kontenerów opartej na technologii blockchain, opracowanej wspólnie przez A.P. Moller - Maersk i IBM.
03.08.2020

Maersk uruchomił platformę cyfrowego zarządzania łańcuchem dostaw

Maersk uruchamił platformę cyfrową, która ma pomóc małym i średnim przedsiębiorstwom w zarządzaniu i upraszczaniu ich łańcuchów dostaw.
29.07.2020

Maersk przestanie transportować stałe odpady do Chin i Hong Kongu

Duński A.P. Moller-Maersk, czołowy przewoźnik kontenerów, poinformował w środę, że od września przestanie przyjmować dostawy odpadów stałych kierowanych do Chin i Hongkongu.
23.07.2020

Branża morska zdaje test odporności w dobie kryzysu

Chociaż światowa gospodarka stoi w obliczu największej recesji od czasu Wielkiego Kryzysu lat 30-tych zeszłego stulecia, a handel międzynarodowy i morski notują bezprecedensowe dla ery globalizacji spadki, branża morska – zahartowana przez szok nadpodaży po światowym kryzysie finansowym 2008 r. – wykazała się wysokim stopniem odporności. Stawia to ją w dogodnej pozycji wobec wyzwań nadchodzącego wielowymiarowego przejścia technologicznego w transporcie morskim.
27.06.2020

Maersk przeznaczy 60 mln dolarów na centrum badawcze pracujące nad napędem bezwęglowym

Największy na świecie armator kontenerowy, A.P. Moller-Maersk, połączy siły z głównymi firmami przemysłowymi, aby utworzyć centrum badawcze w Danii pracujące nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla w przemyśle żeglugowym.
25.06.2020

Maersk zanotował lepsze wyniki finansowe niż oczekiwano

A.P. Moller-Maersk, wiodący armator na świecie, powiedział w środę, że popyt na rynku rozwijał się „korzystniej niż pierwotnie oczekiwano” w drugim kwartale, zwiększając jego udziały o 7%.
17.06.2020

Handel morski w dobie pandemii: perspektywa branży morskiej

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 wywołała bezprecedensowy szok popytowo-podażowy w światowej gospodarce. Światowa Organizacja Handlu szacuje, że w 2020 r. wartość handlu międzynarodowego spadnie o między 13% a 32%. Sektor transportu morskiego, będący nośnikiem blisko 90% wolumenu handlu międzynarodowego, stawia w sytuacji szczególnie trudnej, ale nie beznadziejnej.
03.06.2020

Wpływ dekoniunktury w handlu międzynarodowym na branżę morską – zagadnienia węzłowe

Pandemia COVID-19 wywołała bezprecedensowy szok popytowo – podażowy w światowej gospodarce. Obecny kryzys porównywalny jest tylko z Wielkim Kryzysem lat 30-tych ubiegłego stulecia. Na płaszczyźnie podaży, wprowadzone przez Chiny i utrzymywane przez ponad miesiąc restrykcje – w tym zamknięcie fabryk i zawieszenie ruchu pomiędzy regionami – czasowo zakłóciły funkcjonowanie globalnych łańcuchów produkcji. W łańcuchach tych powstaje 64% światowego PKB, zaś Chiny zasilają je wytwarzając 1/5 globalnej produkcji komponentów. UNCTAD ocen
29.05.2020

ICS: Sytuacja marynarzy uwięzionych na morzu to już kryzys humanitarny

W momencie, gdy kraje próbują powrócić do normalności przed pandemią, bieżące ograniczenia są wciąż ciężkie dla kluczowego ogniwa globalnego łańcucha dostaw.
29.05.2020

Duńskie firmy transportowe rozpoczęły ambitny projekt ekologiczny

Grupa wiodących firm transportowych w Danii połączyła siły w ramach ambitnego projektu budowy zakładu produkcyjnego. Powstawałyby tam zrównoważone paliwa do transportu drogowego, morskiego i lotniczego na obszarze Kopenhagi.
26.05.2020

Maersk: duży spadek zapotrzebowania na transport kontenerów w tym roku

Grupa żeglugowa A.P. Moller-Maersk ostrzegła przed gwałtownym spadkiem transportu kontenerów z powodu pandemii koronawirusa, z powodu słabszej sprzedaży detalicznej i zmniejszonemu popytowi na produkcję samochodów.
14.05.2020

Pierwszy międzykontynentalny pociąg Maerska z Europy do Azji

Pierwszy pociąg w kierunku wschodnim w ramach serwisu Maersk AE19 został wysłany z portu w Sankt Petersburgu. Całkowity czas nowego połączenia z portów w Europie Północnej do portów w Korei i Japonii wyniesie od 23 do 32 dni, w porównaniu z tradycyjną przeprawą morską, trwającą 52-57 dni.
30.03.2020

Maersk zawiesza zmiany załóg na swoich statkach do połowy kwietnia

Największa na świecie linia kontenerowa zawiesiła zmiany załogi dla wszystkich obsługiwanych statków w związku z pandemią koronawirusa. W oświadczeniu wysłanym pocztą elektroniczną A.P. Moller - Maersk powiedział, że zmiany załogi Maerska zostaną zawieszone na cztery tygodnie, do 14 kwietnia, ze skutkiem natychmiastowym.
17.03.2020

Plan spłaty długów CMA CGM zagrożony z powodu epidemii koronawirusa

Wybuch koronawirusa zagraża operacji refinansowania długu trzeciemu co do wielkości armatorowi kontenerowemu na świecie.
24.02.2020

Prezes Maerska przewiduje ostry wzrost po zakończeniu epidemii koronawirusa

A.P. Moller-Maersk, największy armator kontenerowy na świecie, przygotowuje się odwrócenie sytuacji rynkowej w ciągu dwóch miesięcy. W tym czasie bowiem prawdopodobnie zakończy się epidemia koronawirusa.
20.02.2020

Maersk wchodzi mocniej na rynek logistyczny z zakupem amerykańskiej firmie magazynowej

Duńska grupa żeglugowa A.P. Moller-Maersk poinformowała w środę, że zgodziła się zakupić amerykański firmę magazynowania i dystrybucji Performance Team w ramach planów dostarczania bardziej spersonalizowanych rozwiązań logistycznych.
20.02.2020

Efekty epidemii koronawirusa widoczne w polskich portach

DCT Gdańsk poinformowało w komunikacie prasowym o zmianach w zawinięciach statków oceanicznych z Chin w okresie 10 - 24 marca. Zmiany spowodowane są rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Chinach i w konsekwencji wydłużeniem dni wolnych związanych z obchodami chińskiego Nowego Roku.
17.02.2020

Koronawirus, czyli bolączka dla globalnego łańcucha dostaw (analiza)

Pod koniec stycznia 2020 roku świat obiegła informacja o wybuchu epidemii nieznanego dotąd wirusa nazwanego SARS-CoV-2. Śmiertelna choroba, obecnie znana jako COVID-19 swoimi objawami przypomina grypę, atakując przede wszystkim płuca. Przejawia się gorączką, kaszlem, spłyconym oddechem i trudnościami w oddychaniu. Za epicentrum wirusa uznaje się 11-milionowe miasto Wuhan w prowincji Hubei - ogromne krajowego centrum przemysłowe, realizujące globalne zamówienia dla największych firm z branży automotove i elektronicznej. Pos
13.02.2020

Maersk podnosi dopłatę za paliwo

Największy na świecie armator kontenerowców podnosi opłatę paliwową, nałożoną po tym, jak nowe przepisy środowiskowe spowodowały, że koszty bunkra mocno wzrosły.
23.01.2020

Linie kontenerowe podnoszą stawki, aby pokryć rosnące koszty paliwa

Armatorom kontenerowym udało się przerzucić na klientów wyższe koszty ekologicznego paliwa, które mają pomóc spełnić nowe przepisy dotyczące ochrony środowiska.
22.01.2020

APM Terminals planuje sprzedać holenderski terminal Hutchison Ports

Holenderskie operator terminalowy APM Terminals, podpisał umowę w sprawie sprzedaży terminalu kontenerowego w Porcie Rotterdam.
19.12.2019

Maersk inwestuje w duński startup Onomondo

Maersk Growth, podspółka giganta żeglugowego Maersk, zainwestował w rodzimy startup Onomondo. Założona w 2012 roku firma jest globalnym operatorem komórkowym Internetu rzeczy (IoT), pracującym nad łączeniem i upraszczaniem połączonych usług klasy korporacyjnej na całym świecie.
28.11.2019

Maersk podniósł prognozę zysków na 2019 rok

Akcje koncernu A.P. Moller-Maersk wzrosły w poniedziałek o ponad 7 procent, po tym, jak duński konglomerat żeglugowy podniósł swoją prognozę zysków na 2019 rok.
21.10.2019

DFDS odebrał trzeci statek ro-ro wybudowany w Chinach

Duńska grupa żeglugowa DFDS odebrała trzeci z sześciu promów ro-ro budowanych w chińskiej stoczni Jinling Shipyard. Jednostka została oficjalnie przekazana armatorowi 9 października, nieco mniej niż rok po rozpoczęciu jej budowy.
13.10.2019

DFDS w globalnej koalicji na rzecz rozwoju statków zero emission

DFDS przystąpiło do koalicji „Getting to Zero”. Strategicznym celem tej grupy jest systematyczne zwiększanie znaczenia na rynku jednostek, które nie emitują szkodliwych dla środowiska związków.
02.10.2019

DFDS sięga po bezzałogowe pojazdy Volvo. Pomogą armatorowi w Göteborgu

Firma DFDS nie od dziś sięga po innowacje, które mają poprawić efektywność działań realizowanych przez operatora na wielu polach. Grupa pochwaliła się właśnie zawarciem umowy z koncernem Volvo. Dzięki tej współpracy operacje logistyczne, wykonywane przez DFDS w porcie w Göteborgu, będą wspierane przez nowoczesne, bezzałogowe pojazdy dostarczone przez szwedzki koncern motoryzacyjny.
30.08.2019

Sea Machines testują autonomiczną jednostkę do usuwania plam ropy

Sea Machines zakończyło z sukcesem test autonomicznej jednostki w operacji usuwania wycieku ropy (skimmer). Test został przeprowadzony w porozumieniu z Administracji Morskiej (MARAD).
28.08.2019

Port Rotterdam będzie oferował nową aplikację Pronto portom z całego świata

Port w Rotterdamie uruchomił nową firmę, za której pośrednictwem oferowałaby portom z całego świata Pronto - aplikację do standardowej wymiany danych w czasie zawinięć do przystani.
12.08.2019

Maersk przejmie dostawcę części turbin wiatrowych

A.P. Moller Holding, spółka zarządzająca A.P. Moller-Maersk, przejmie duńskiego dostawcę części turbin wiatrowych - KK Group. To pierwszy krok grupy na rynku odnawialnej energii.
10.07.2019

Maersk: Napięcia w handlu międzynarodowym spowalniają wzrost gospodarki morskiej

A.P. Moller-Maersk, właściciel największej linii kontenerowej na świecie, przestrzega, że napięcia w handlu międzynarodowym będą dalej hamować wzrost w żegludze.
26.05.2019

Wartość udziałów Maersk spada wraz z niepewną sytuacją na rynku kontenerowym

Największy na świecie przewoźnik kontenerowy, A.P. Moller-Maersk, przewiduje wolniejszy wzrost w tym roku z powodu globalnych problemów handlowych. Udziały spółki zmniejszyły się o 10 proc. z tego powodu w tym roku. W tym samym czasie Maersk odłączył spółkę Maersk Drilling, która od 4 kwietnia stała się w pełni samodzielna.
17.04.2019

Nowe stowarzyszenie armatorów kontenerowych będzie pracować nad standaryzacją cyfryzacji w żegludze

Niektórzy z największych armatorów kontenerowych na świecie połączyli siły w celu utworzenia stowarzyszenia mającego na celu wprowadzenie nowych standardów technologii cyfrowej w żegludze.
16.04.2019

Maersk z nietypowym zakupem na amerykańskim rynku

A.P. Moller-Maersk pozyskał amerykańskiego agenta celnego, Vandergrift Inc.. Ma to podkreślić cel duńskiego koncernu na ten rok: inwestycje w rynek logistyczny. To pierwszy przejęcie Maerska w tym roku.
27.03.2019

Maersk rozpoczął testy biopaliw. To początek drogi koncernu ku osiągnięciu neutralności węglowej

A.P. Moller-Maersk A/S planuje przeprowadzić największy w historii test biopaliw. Ma to pomóc w obniżeniu emisji koncernu oraz osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku.
24.03.2019

Maersk zmienia strategię. Mniej fuzji i przejęć, więcej inwestycji w innowacje ekologiczne

Duński koncern żeglugowy, Maersk, nie zamierza poszukiwać okazji do przejęć i fuzji przez długi czas – stwierdził prezes spółki, Soren Skou.
19.03.2019

Udziały Maerska maleją z powodu trwającej wojny handlowej

Największy na świecie przewoźnik kontenerowy, A.P. Moller-Maersk, przewiduje wolniejszy wzrost w tym roku z powodu globalnych problemów handlowych. Udziały spółki zmniejszyły się o 10 proc. z tego powodu w czwartku. W tym samym czasie Maersk odłączył spółkę Maersk Drilling, któa od 4 kwietnia będzie w pełni samodzielna.
24.02.2019

Maersk pozyskał amerykańskiego agenta celnego

A.P. Moller-Maersk pozyskał amerykańskiego agenta celnego, Vandergrift Inc.. Ma to podkreślić cel duńskiego koncernu na ten rok: inwestycje w rynek logistyczny. To pierwszy przejęcie Maerska w tym roku.
12.02.2019

Maersk nie będzie nabywał nowych udziałów w rynku

Duński koncern żeglugowy, Maersk, nie zamierza poszukiwać okazji do przejęć i fuzji w obecnym roku – stwierdził prezes spółki, Soren Skou.
07.02.2019

Maersk zamierza całkowicie zrezygnować z użycia węgla do 2050 roku

Duński koncern A.P. Moller-Maersk, właściciel największego armatora na świecie, ujawnił we wtorek swój ambitny plan uzyskania neutralności węglowej do 2050 roku.
05.12.2018

Maersk będzie współpracował nad stworzeniem nowego obiektu do bunkrowania w Rotterdamie

A.P. Moller – Maersk nawiązał współpracę z niezależnym operatorem zbiorników na bunkier Royal Vopak w celu stworzenia nowego obiektu bunkrującego na paliwa niskosiarkowe w Rotterdamie.
24.11.2018

Duńscy, szwedzcy, niemieccy i estońscy rybacy przystąpili do certyfikacji bałtyckiego śledzia i szprota

Duńskie, szwedzkie, niemieckie i estońskie rybołówstwa śledzia i szprota bałtyckiego przystąpiły do oceny według Standardu Zrównoważonego Rybołówstwa MSC. Proces oceny potrwa około 12 miesięcy i zakończy się do końca listopada 2019 roku. Za przeprowadzenie oceny odpowiedzialna jest niezależna jednostka certyfikująca Lloyd's Register (Acoura).
30.10.2018

Interpretacja pojęcia „package or unit” w świetle Reguł Hague-Visby

Przedmiotem niniejszego opracowania jest wydane w dniu 17.04.2018 r. przez Sąd Apelacyjny (Court of Appeal) orzeczenie w sprawie „Kyokuyo Co. Ltd. v AP Moller – Maersk A/S trading as „Maersk Line” ‘[2018] EWCA Civ 778-17 (Sędziowie Gloster i Floux LJJ].
21.10.2018

Armatorzy kontenerowi obniżają swoje prognozy zysków. Kryzys na rynku wciąż trwa

A.P. Moller-Maersk obniżył swoją prognozę zysku za 2018 roku z powodu trudnych warunków rynkowych: niskich stawek frachtu, wysokich cen bunkra i zagrożeń geopolitycznych.
01.09.2018

Szef Maerska: Cła uderzą mocniej w USA niż w resztę świata

Gospodarka Stanów Zjednoczonych mocniej odczuje efekty eskalującej wojny handlowej niż inne kraje na świecie – twierdzi Soren Skou, prezes A.P. Moller-Maersk A/S.
20.08.2018

Maersk będzie współpracował nad stworzeniem nowego obiektu do bunkrowania niskosiarkowych paliw

A.P. Moller – Maersk nawiązał współpracę z niezależnym operatorem zbiorników na bunkier Royal Vopak w celu stworzenia nowego obiektu bunkrującego na paliwa niskosiarkowe w Rotterdamie.
20.08.2018

Maersk z nową spółką na rynku offshore

A.P. Moller – Maersk zaprezentował swoją nową spółkę do rozbiórki platform wiertniczych – Maersk Decom.
16.08.2018

Maersk obniża prognozę zysku ze względu na trudne warunki rynkowe

A.P. Moller-Maersk obniżył swoją prognozę zysku za 2018 roku z powodu trudnych warunków rynkowych: niskich stawek frachtu, wysokich cen bunkra i zagrożeń geopolitycznych.
07.08.2018

Maersk stawia na innowacje i będzie współpracował z IBM

Największy na świecie przewoźnik kontenerów, A.P. Moller-Maersk, pracuje razem z IBM nad stworzeniem platformy handlowej o globalnym zasięgu, która miałaby przyspieszyć handel i zaoszczędzić miliardy dolarów.
02.08.2018

Maersk zaprezentował nową jednostkę do rozbiórki platform wiertniczych

A.P. Moller – Maersk zaprezentował swoją nową spółkę do rozbiórki platform wiertniczych – Maersk Decom.
02.07.2018

Warunki dochodzenia roszczeń z tytułu uszkodzenia lub utraty ładunku przewożonego drogą morską – wybrane zagadnienia. Część II

W pierwszej części artykułu zakończyliśmy na przedstawieniu sekwencji zdarzeń związanych z procesem dochodzenia roszczeń odszkodowawczych dotyczących uszkodzenia lub utraty ładunku, wypracowanej przez precedens „The Glendarroch”. W dalszej części przedstawimy kilka kolejnych orzeczeń, które ugruntowały to stanowisko.
11.06.2018

Maersk niezadowolony ze swoich wyników w 1 kwartale

Wyniki duńskiego koncernu A.P. Moller – Maersk był niezadowalające, zwłaszcza w żegludze oceanicznej – powiedział Soren Skou, prezes firmy.
17.05.2018

Maersk rozważa zatrudnienia pierwszej kobiety jako dyrektora finansowego

A.P. Moller-Maersk rozważa zatrudnienie pierwszy raz kobiety na stanowiska dyrektora finansowego. Ma to zaradzić coraz większej nierówności płac kobiet i mężczyzn w kadrze zarządzającej tego stuletniego konglomeratu.
10.04.2018

Duża zmiana w zarządzie globalnej firmy żeglugowej

Duński A.P. Moller-Maersk oznajmił we wtorek 20 marca, że ze swojej funkcji zrezygnował dotychczasowy dyrektor finansowy. Jakob Strausholm pracował w spółce tylko przez 16 miesięcy.
20.03.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.