• <

Maersk kontynuuje swoją ekspansję. Przejęcie LF Logistics za 3,6 mld USD

27.12.2021 17:15 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk kontynuuje swoją ekspansję. Przejęcie LF Logistics za 3,6 mld USD
Maersk kontynuuje swoją ekspansję. Przejęcie LF Logistics za 3,6 mld USD - GospodarkaMorska.pl

A.P. Moller-Maersk kontynuuje ekspansję w realizacji swojej strategii rozwoju globalnej logistyki kontenerowej. Operator ogłosił jedną z największych transakcji przejęcia, która sprawi, że firma znajdzie się w gronie największych globalnych gigantów logistycznych.

W ramach transakcji wycenianej na 3,6 miliarda dolarów Maersk zgodził się przejąć LF Logistics, firmę z Hongkongu zajmującą się logistyką kontraktową, posiadającą możliwości w zakresie omnichannel fulfillment services, e-commerce oraz transportu śródlądowego w regionie Azji i Pacyfiku.

Dzięki rekordowym zyskom z działalności żeglugowej Maersk poczynił szereg inwestycji w celu rozszerzenia działalności logistycznej. Jest to część szerszej wizji strategicznej dla branży żeglugowej, która łączy firmy, aby stać się dostawcą kompleksowych rozwiązań w globalnym łańcuchu dostaw. W zeszłym tygodniu Maersk ogłosił nową, czteroletnią umowę z gigantem rynku dóbr konsumpcyjnych, firmą Unilever, dotyczącą partnerstwa w zakresie zarządzania międzynarodowym łańcuchem dostaw.

Dążenie do logistycznej strony biznesu nie zostało przeoczone przez innych w branży żeglugowej. W ubiegłym tygodniu okazało się, że MSC złożyło ofertę w wysokości 6,4 mld dolarów na przejęcie Bolloré Africa Logistics, zajmującego się transportem i logistyką w Afryce. Uważa się, że CMA CGM, Maersk i Cosco również brały udział w przetargu na Bolloré Africa Logistics. Maersk latem ubiegłego roku ogłosił plany przejęcia działalności logistycznej w Europie i Ameryce Północnej, a także rozszerza swoją działalność APM Terminals, podczas gdy inne firmy żeglugowe również inwestują w operacje terminalowe.

– Przejęcie LF Logistics jest ważnym i prawdziwie strategicznym kamieniem milowym na naszej drodze do stania się globalnym integratorem logistyki kontenerowej – powiedział Soren Skou, prezes Maersk. – Wraz z przejęciem LF Logistics, dodajemy krytyczne możliwości w rejonie Azji i Pacyfiku, aby wspierać długoterminowy wzrost naszych klientów w Azji i Pacyfiku, jak również możliwości i technologię, którą możemy skalować w naszej działalności w zakresie logistyki kontraktowej na całym świecie – skomentował prezes.

Od momentu założenia LF Logistics w 1999 roku, firma szybko się rozwijała. Dziś prowadzi sieć 223 magazynów o pojemności 2,7 mln metrów kwadratowych i zatrudnia około 10 000 pracowników w 14 krajach w regionie Azji i Pacyfiku. Jako kluczowy partner w łańcuchu dostaw dla wielu międzynarodowych marek konsumenckich z branży mody, life style, handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych. Analitycy prognozują w tym roku przychody w wysokości około 1 mld USD i zyski na poziomie powyżej 250 mln USD.

Maersk oznajmił, że spodziewa się kontynuować szybki wzrost działalności, przewidując podwojenie przychodów i zysków z działalności LF Logistics w ciągu najbliższych czterech lat. Integracja operacji zwiększy całkowitą liczbę magazynów firmy do 549 na całym świecie, zwiększając tym samym pojemność o 40 procent.

Analitycy stwierdzili, że Maersk stanie się siódmą co do wielkości firmą logistyki kontraktowej na świecie, konkurującą z liderami branży - UPS i DHL.

– Dzięki temu posunięciu wzmocnimy naszą ofertę magazynowania i dystrybucji oraz odpowiemy na szybko rosnące potrzeby naszych klientów w zakresie logistyki kontraktowej – powiedział Vincent Clerc, CEO Ocean & Logistics w Maersk. – Kierując się kulturą zorientowaną na klienta i dobrze wykonanymi operacjami, LF Logistics zbudował niezrównane osiągnięcia w realizacji doskonałej strategii omnichannel dla klientów, co stanowi unikalną pozycję, którą możemy wykorzystać do budowania i obsługi fulfillmentu dla klientów w całej naszej sieci – dodał.

W ramach umowy nabycia LF Logistics Maersk nawiąże również strategiczne partnerstwo z Li & Fung, obecnymi właścicielami firmy magazynowej, w celu opracowania rozwiązań logistycznych. LF Logistics prowadzi rozległą sieć panazjatycką i jest wiodącym partnerem w zakresie łańcucha dostaw dla firm pragnących rozwijać się w regionie Azji i Pacyfiku.

Przejęcie podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne i oczekuje się, że zostanie zamknięte w 2022 roku. Do czasu uzyskania wszystkich wymaganych zgód regulacyjnych i zamknięcia transakcji, Maersk i LF Logistics pozostają dwiema odrębnymi firmami.

Fot. Depositphotos

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 44192,00 $ tona 2,71% 20 sty
 Cynk 3673,00 $ tona 2,00% 20 sty
 Aluminium 3109,00 $ tona 2,44% 20 sty
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.