A.P. Moller-Maersk kontynuuje ekspansję w realizacji swojej strategii rozwoju globalnej logistyki kontenerowej. Operator ogłosił jedną z największych transakcji przejęcia, która sprawi, że firma znajdzie się w gronie największych globalnych gigantów logistycznych.
W ramach transakcji wycenianej na 3,6 miliarda dolarów Maersk zgodził się przejąć LF Logistics, firmę z Hongkongu zajmującą się logistyką kontraktową, posiadającą możliwości w zakresie omnichannel fulfillment services, e-commerce oraz transportu śródlądowego w regionie Azji i Pacyfiku.
Dzięki rekordowym zyskom z działalności żeglugowej Maersk poczynił szereg inwestycji w celu rozszerzenia działalności logistycznej. Jest to część szerszej wizji strategicznej dla branży żeglugowej, która łączy firmy, aby stać się dostawcą kompleksowych rozwiązań w globalnym łańcuchu dostaw. W zeszłym tygodniu Maersk ogłosił nową, czteroletnią umowę z gigantem rynku dóbr konsumpcyjnych, firmą Unilever, dotyczącą partnerstwa w zakresie zarządzania międzynarodowym łańcuchem dostaw.
Dążenie do logistycznej strony biznesu nie zostało przeoczone przez innych w branży żeglugowej. W ubiegłym tygodniu okazało się, że MSC złożyło ofertę w wysokości 6,4 mld dolarów na przejęcie Bolloré Africa Logistics, zajmującego się transportem i logistyką w Afryce. Uważa się, że CMA CGM, Maersk i Cosco również brały udział w przetargu na Bolloré Africa Logistics. Maersk latem ubiegłego roku ogłosił plany przejęcia działalności logistycznej w Europie i Ameryce Północnej, a także rozszerza swoją działalność APM Terminals, podczas gdy inne firmy żeglugowe również inwestują w operacje terminalowe.
– Przejęcie LF Logistics jest ważnym i prawdziwie strategicznym kamieniem milowym na naszej drodze do stania się globalnym integratorem logistyki kontenerowej – powiedział Soren Skou, prezes Maersk. – Wraz z przejęciem LF Logistics, dodajemy krytyczne możliwości w rejonie Azji i Pacyfiku, aby wspierać długoterminowy wzrost naszych klientów w Azji i Pacyfiku, jak również możliwości i technologię, którą możemy skalować w naszej działalności w zakresie logistyki kontraktowej na całym świecie – skomentował prezes.
Od momentu założenia LF Logistics w 1999 roku, firma szybko się rozwijała. Dziś prowadzi sieć 223 magazynów o pojemności 2,7 mln metrów kwadratowych i zatrudnia około 10 000 pracowników w 14 krajach w regionie Azji i Pacyfiku. Jako kluczowy partner w łańcuchu dostaw dla wielu międzynarodowych marek konsumenckich z branży mody, life style, handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych. Analitycy prognozują w tym roku przychody w wysokości około 1 mld USD i zyski na poziomie powyżej 250 mln USD.
Maersk oznajmił, że spodziewa się kontynuować szybki wzrost działalności, przewidując podwojenie przychodów i zysków z działalności LF Logistics w ciągu najbliższych czterech lat. Integracja operacji zwiększy całkowitą liczbę magazynów firmy do 549 na całym świecie, zwiększając tym samym pojemność o 40 procent.
Analitycy stwierdzili, że Maersk stanie się siódmą co do wielkości firmą logistyki kontraktowej na świecie, konkurującą z liderami branży - UPS i DHL.
– Dzięki temu posunięciu wzmocnimy naszą ofertę magazynowania i dystrybucji oraz odpowiemy na szybko rosnące potrzeby naszych klientów w zakresie logistyki kontraktowej – powiedział Vincent Clerc, CEO Ocean & Logistics w Maersk. – Kierując się kulturą zorientowaną na klienta i dobrze wykonanymi operacjami, LF Logistics zbudował niezrównane osiągnięcia w realizacji doskonałej strategii omnichannel dla klientów, co stanowi unikalną pozycję, którą możemy wykorzystać do budowania i obsługi fulfillmentu dla klientów w całej naszej sieci – dodał.
W ramach umowy nabycia LF Logistics Maersk nawiąże również strategiczne partnerstwo z Li & Fung, obecnymi właścicielami firmy magazynowej, w celu opracowania rozwiązań logistycznych. LF Logistics prowadzi rozległą sieć panazjatycką i jest wiodącym partnerem w zakresie łańcucha dostaw dla firm pragnących rozwijać się w regionie Azji i Pacyfiku.
Przejęcie podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne i oczekuje się, że zostanie zamknięte w 2022 roku. Do czasu uzyskania wszystkich wymaganych zgód regulacyjnych i zamknięcia transakcji, Maersk i LF Logistics pozostają dwiema odrębnymi firmami.
Fot. Depositphotos
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?