PMK
Największa na świecie linia kontenerowa zawiesiła zmiany załogi dla wszystkich obsługiwanych statków w związku z pandemią koronawirusa. W oświadczeniu wysłanym pocztą elektroniczną A.P. Moller - Maersk powiedział, że zmiany załogi Maerska zostaną zawieszone na cztery tygodnie, do 14 kwietnia, ze skutkiem natychmiastowym.
Na koniec 2019 roku flota Maerska składała się z 307 własnych i 401 czarterowanych statków o nominalnej pojemności ponad 4,1 mln TEU.
Pełne oświadczenie Maerska znajduje się poniżej:
“W związku z ciągłym rozprzestrzenianiem się pandemii COVID-19 oraz wyjątkowo szybkim zamykaniem granic i odwoływaniem usług linii lotniczych, dzisiaj (17 marca 2020 r.) postanowiliśmy zawiesić wszystkie zmiany w załodze statków kontenerowych Maersk ze skutkiem natychmiastowym, na cztery tygodnie do 14 kwietnia 2020 r. Decyzja opiera się na potrzebie zapewnienia bezpieczeństwa naszej załodze przy jednoczesnym zachowaniu normalności operacji.
Zapewnienie bezpieczeństwa naszym ludziom jest najważniejsze dla A.P. Mollera - Maerska, a biorąc pod uwagę obecną sytuację, możemy lepiej chronić naszych marynarzy, zawieszając wymianę załogi, ponieważ zmniejsza to liczbę interakcji społecznych, których potrzebują. Po drugie, szybkie zmiany w globalnych podróżach stwarzają ryzyko pozostawienia marynarzy w tranzycie w miejscach, z których nie są w stanie opuścić ani uzyskać wystarczającej pomocy.
Maersk pozostaje w kontakcie ze wszystkimi właściwymi organami i organizacjami i będzie ściśle koordynować wszelkie kwestie prawne lub dotyczące zgodności w celu ich rozwiązania, zapewniając jednocześnie bezpieczne i bezpieczne działanie naszej floty.”
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny