• <

Glencore wyczarterował jeden z największych tankowców świata w celu przechowania ropy na morzu

PMK

17.03.2020 21:21 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Glencore wyczarterował jeden z największych tankowców świata w celu przechowania ropy na morzu

Partnerzy portalu

Glencore wyczarterował jeden z największych tankowców świata w celu przechowania ropy na morzu - GospodarkaMorska.pl

Dom handlowy Glencore wyczarterował tankowiec „Europa” o pojemności 3 mln baryłek w celu przechowywania ropy na morzu przez co najmniej 6 miesięcy – podały źródła rynkowe.

Statek jest jednym z dwóch tak zwanych bardzo dużych przewoźników ropy naftowej (ULCC), największych tankowców na świecie. Według źródeł Glencore rezerwował statek za stawkę 37 000 USD dziennie przez pierwsze sześć miesięcy. Rzecznik Glencore odmówił komentarza.

Źródła poinformowały agencję Reuters w zeszłym tygodniu, że Royal Dutch Shell tymczasowo zarezerwował co najmniej trzy supertankowce do przechowywania ropy naftowej na morzu przez co najmniej trzy miesiące, gdyż handlowcy szykują się do gwałtownego wzrostu globalnych zapasów po tym, jak OPEC i jego sojusznicy zrezygnowali z ograniczenia produkcji. Każdy z tych statków może przewozić maksymalnie dwa miliony baryłek ropy.

Będą to pierwsze tankowce, które zostaną użyte do magazynowania na morzu po ostatnim spadku cen ropy. Źródła żeglugowe podały, że co najmniej jeden ze statków będzie miał możliwość przechowywania ropy w Stanach Zjednoczonych.

Szersza struktura cen ropy naftowej załamała się w ostatnich dniach po tym, jak OPEC i inne duże kraje produkujące zakończyły umowę o obniżeniu produkcji.

Nadmiar ropy naftowej na światowych rynkach kasowych wymusza jej dostarczenie poniżej kosztów terminowych kontraktów terminowych, znaną jako struktura contango, dzięki czemu potencjalnie opłaca się kupować ropę, przechowywać ją na morzu na pokładzie statków i sprzedawać później po wyższych cenach.

Według danych Refinitiv, kontrakty terminowe na ropę Brent dla najbliższej dostawy są sprzedawane z największą zniżką od ponad czterech lat.

Dane Baltic Exchange we wtorek pokazały, że koszt wynajmu tankowca na trasie z Bliskiego Wschodu do Chin wzrósł do ponad 70 000 dolarów dziennie z poniżej 40 000 USD dziennie w poniedziałek i poniżej 20 000 USD dziennie w ubiegłym miesiącu.

Dzienne stawki czarterowe były wyceniane w środę na około 100 000 USD dziennie, co wskazuje na ogromny popyt na tankowce.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
okmarit_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.