A.P. Moller-Maersk zmierza obecnie do osiągnięcia całorocznego zysku, który będzie odpowiadał łącznym wynikom z ostatnich dziewięciu lat i zapisze się w historii biznesu w swoim rodzinnym kraju – Danii.
Połączenie kilku ekstremalnych czynników – w tym wąskich gardeł w portach – zwiększa zarobki największej linii żeglugowej na świecie. Firma w zeszłym tygodniu podniosła swoje prognozy finansowe po raz trzeci w ciągu pięciu miesięcy.
Wynik Maerska w 2021 roku ma być rekordem w historii duńskiej firmy, wynika z notatki opublikowanej we wtorek przez analityka Sydbank A/S - Mikkela Emila Jensena. Będzie trzy razy wyższy niż poprzedni rekord Maerska z 2014 roku i ponad dwukrotnie wyższe niż wynik Novo Nordisk A/S, najcenniejszej duńskiej firmy w 2020 roku.
Dochód netto wyniesie około 16,2 miliarda dolarów w 2021 roku, według średnich szacunków siedmiu analityków ankietowanych przez Bloomberg. To więcej w porównaniu ze średnim szacunkiem wynoszącym około 3 miliardy dolarów na początku roku.
W przypadku Maerska zyski w 2021 roku wynikają ze zjawisk przejściowych i dlatego jest „mało prawdopodobne”, aby linia kontenerowa, ani jakakolwiek inna duńska firma, pobiła nadchodzący rekord „przez wiele, wiele lat”, tłumaczy Jensen.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu