• <

Maersk inwestuje w amerykański start-up, aby zabezpieczyć produkcję ekologicznego biometanolu

10.09.2021 15:11 Źródło: własne
Strona główna Maersk inwestuje w amerykański start-up, aby zabezpieczyć produkcję ekologicznego biometanolu
Maersk inwestuje w amerykański start-up, aby zabezpieczyć produkcję ekologicznego biometanolu - GospodarkaMorska.pl
Fot. WasteFuel

Duński armator A.P. Moller – Maersk zdecydował się zainwestować w kalifornijski WasteFuel, start-up skupiający się na przekształcaniu odpadów w zrównoważone paliwo lotnicze, zielony biometanol i odnawialny gaz ziemny.

Inwestycja umożliwi WasteFuel rozwój biorafinerii wykorzystujących najskuteczniejsze dostępne technologie do produkcji zrównoważonych paliw z niemożliwych do odzyskania odpadów, które w przeciwnym razie uległyby degradacji i uwalnianiu metanu oraz innych szkodliwych emisji do atmosfery.

– Maersk jest przekonany, że ekologiczny biometanol jest jednym z obiecujących paliw przyszłości, ponieważ można go zwiększyć i odegrać ważną rolę w dekarbonizacji łańcuchów dostaw w ciągu najbliższych 10-15 lat. Dla każdego surowca i projektu oceniamy jego zrównoważony rozwój, a także redukcję emisji – poinformowała firma.

Informacja pojawiła się dwa tygodnie po tym, jak Maersk zamówił w sumie osiem dużych oceanicznych kontenerowców, które mogą być eksploatowane na neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla metanolu.

Statki zostaną zbudowane w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI), a dostawy mają rozpocząć się w pierwszym kwartale 2024 roku.

– Wiemy, że pozyskiwanie odpowiedniej ilości zielonego paliwa dla naszych statków napędzanych metanolem będzie bardzo trudne, ponieważ wymaga znacznego wzrostu produkcji na całym świecie – skomentował Morten Bo Christiansen, wiceprezes i kierownik ds. dekarbonizacji w A.P. Moller – Maersk.

WasteFuel rozwija również projekty w Azji i obu Amerykach, w tym biorafinerię w Manili na Filipinach, w celu produkcji paliw niskoemisyjnych.

– WasteFuel został uruchomiony, aby rozwiązać dwa problemy: kryzys odpadów, który wpływa na życie milionów ludzi na całym świecie oraz rosnące zapotrzebowanie na paliwa niskoemisyjne, które mogą zmniejszyć ogólne emisje powiedział Trevor Neilson, współzałożyciel, prezes i dyrektor generalny WasteFuel.

– Jesteśmy dumni, że nawiązaliśmy współpracę z firmą Maersk, aby zapoczątkować erę bardziej przyjaznego dla środowiska transportu morskiego. Naszym celem jest, aby firma WasteFuel zredukowała emisje gazów cieplarnianych w całym cyklu życia o 90% w porównaniu z paliwami kopalnymi – dodał.

Wraz z inwestycją Morten Bo Christiansen, wiceprezes i dyrektor ds. dekarbonizacji w A.P. Moller – Maersk, dołącza do zarządu WasteFuel.

Globalne łańcuchy dostaw mogą i muszą zostać zdekarbonizowane do 2050 roku. Według Maerska współpraca i inwestycje w innowacyjne projekty są jednym z najważniejszych sposobów osiągnięcia łańcucha wartości paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.

W sierpniu Maersk ogłosił również porozumienie w sprawie zaopatrzenia w e-metanol w Europie. Nawiązał współpracę z REintegrate, spółką zależną duńskiej firmy zajmującej się energią odnawialną, European Energy, w celu produkcji ekologicznego paliwa do swojego pierwszego zasilanego metanolem statku dostawczego.

Dziękujemy za wysłane grafiki.