Duński armator A.P. Moller – Maersk zdecydował się zainwestować w kalifornijski WasteFuel, start-up skupiający się na przekształcaniu odpadów w zrównoważone paliwo lotnicze, zielony biometanol i odnawialny gaz ziemny.
Inwestycja umożliwi WasteFuel rozwój biorafinerii wykorzystujących najskuteczniejsze dostępne technologie do produkcji zrównoważonych paliw z niemożliwych do odzyskania odpadów, które w przeciwnym razie uległyby degradacji i uwalnianiu metanu oraz innych szkodliwych emisji do atmosfery.
– Maersk jest przekonany, że ekologiczny biometanol jest jednym z obiecujących paliw przyszłości, ponieważ można go zwiększyć i odegrać ważną rolę w dekarbonizacji łańcuchów dostaw w ciągu najbliższych 10-15 lat. Dla każdego surowca i projektu oceniamy jego zrównoważony rozwój, a także redukcję emisji – poinformowała firma.
Informacja pojawiła się dwa tygodnie po tym, jak Maersk zamówił w sumie osiem dużych oceanicznych kontenerowców, które mogą być eksploatowane na neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla metanolu.
Statki zostaną zbudowane w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI), a dostawy mają rozpocząć się w pierwszym kwartale 2024 roku.
– Wiemy, że pozyskiwanie odpowiedniej ilości zielonego paliwa dla naszych statków napędzanych metanolem będzie bardzo trudne, ponieważ wymaga znacznego wzrostu produkcji na całym świecie – skomentował Morten Bo Christiansen, wiceprezes i kierownik ds. dekarbonizacji w A.P. Moller – Maersk.
WasteFuel rozwija również projekty w Azji i obu Amerykach, w tym biorafinerię w Manili na Filipinach, w celu produkcji paliw niskoemisyjnych.
– WasteFuel został uruchomiony, aby rozwiązać dwa problemy: kryzys odpadów, który wpływa na życie milionów ludzi na całym świecie oraz rosnące zapotrzebowanie na paliwa niskoemisyjne, które mogą zmniejszyć ogólne emisje powiedział Trevor Neilson, współzałożyciel, prezes i dyrektor generalny WasteFuel.
– Jesteśmy dumni, że nawiązaliśmy współpracę z firmą Maersk, aby zapoczątkować erę bardziej przyjaznego dla środowiska transportu morskiego. Naszym celem jest, aby firma WasteFuel zredukowała emisje gazów cieplarnianych w całym cyklu życia o 90% w porównaniu z paliwami kopalnymi – dodał.
Wraz z inwestycją Morten Bo Christiansen, wiceprezes i dyrektor ds. dekarbonizacji w A.P. Moller – Maersk, dołącza do zarządu WasteFuel.
Globalne łańcuchy dostaw mogą i muszą zostać zdekarbonizowane do 2050 roku. Według Maerska współpraca i inwestycje w innowacyjne projekty są jednym z najważniejszych sposobów osiągnięcia łańcucha wartości paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
W sierpniu Maersk ogłosił
również porozumienie w sprawie zaopatrzenia w e-metanol w Europie.
Nawiązał współpracę z REintegrate, spółką zależną duńskiej firmy
zajmującej się energią odnawialną, European Energy, w celu produkcji
ekologicznego paliwa do swojego pierwszego zasilanego metanolem statku
dostawczego.
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi
Nie ma czasu do stracenia. Europejska energetyka wiatrowa musi przyśpieszyć