Żeglugowy gigant Maersk złożył zamówienie na osiem dużych kontenerowców, które mogą być napędzane neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla metanolem, jak również tradycyjnym paliwem. Zastąpią one starsze statki i oczekuje się, że przyniosą redukcję emisji dwutlenku węgla rzędu miliona ton rocznie.
Maersk zamierza eksploatować statki na neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla e-metanolu lub zrównoważonym bio-metanolu "tak szybko, jak to możliwe", ponieważ pozyskiwanie odpowiedniej ilości metanolu neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla od pierwszego dnia eksploatacji jednostki stanowi wyzwanie.
– Czas na działanie jest teraz, jeśli mamy rozwiązać wyzwania klimatyczne związane z żeglugą- powiedział Soren Skou, CEO, A.P. Moller – Maersk.
– To zamówienie dowodzi, że rozwiązania neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla są dostępne we wszystkich segmentach kontenerowców, a Maersk jest zaangażowany w działania na rzecz rosnącej liczby naszych klientów, którzy dążą do dekarbonizacji swoich łańcuchów dostaw. Ponadto, jest to wyraźny sygnał dla producentów paliw, że na rynku szybko pojawia się znaczny popyt na ekologiczne paliwa przyszłości – podsumował.
Zeroemisyjny transport oceaniczny gigantów
Zamówienie, które zostało złożone w Hyundai Heavy Industries (HHI), oznacza, że nowe statki pomogłyby w wysyłce towarów od takich firm jak Amazon, Disney, H&M Group, Microsoft i Unilever – które oficjalnie zobowiązały się do aktywnego korzystania z rozwiązań zeroemisyjnych w swoim transporcie oceanicznym.
– Jako lider branży, Grupa H&M ma obowiązek walczyć ze zmianami klimatycznymi. Naszym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2030 roku. Jesteśmy głęboko przekonani, że nasze działania na rzecz klimatu powinny być podejmowane na wspólnej płaszczyźnie z naszymi partnerami – powiedział Leyla Ertur, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju H&M Group.
– Inwestycja Maersk w duże statki działające na zielonym metanolu jest ważnym innowacyjnym krokiem wspierającym cele klimatyczne H&M Group w ramach International Freight i jesteśmy dumni, że możemy wziąć udział w tej pionierskiej podróży – powiedziała Leyla Ertur.
Konferencja Offshore Wind 2.0. Ryzyko w kablach
MFW przyspiesza, ale czy jesteśmy na to gotowi? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Wyspy, które niekoniecznie otacza woda
Polskie elektrownie wiatrowe na morzu z terminalem instalacyjnym w Gdańsku głównym filarem Krajowego Planu Odbudowy
Simply Blue Group częścią konsorcjum budującego pierwszą na świecie farmę wodorostów na morskiej farmie wiatrowej
Założenia: pełnomocnik ds. strategicznej infrastruktury energetycznej wiceministrem przemysłu