• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Maersk podpisuje pierwszą umowę na dostawę zielonego metanolu w celu osiągnięcia zerowych emisji netto

20.08.2021 16:20 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk podpisuje pierwszą umowę na dostawę zielonego metanolu w celu osiągnięcia zerowych emisji netto
Maersk podpisuje pierwszą umowę na dostawę zielonego metanolu w celu osiągnięcia zerowych emisji netto - GospodarkaMorska.pl
Fot. Maersk

A.P. Moller-Maersk podał w środę, że podpisał umowę zabezpieczającą zielony metanol, ponieważ przygotowuje się do eksploatacji swojego pierwszego neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla statku w 2023 roku.

Przy około 90 procent światowego handlu transportowanego drogą morską, globalna żegluga odpowiada za prawie 3 procent światowych emisji CO2. Maersk musi mieć flotę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku, aby osiągnąć cel zerowych emisji netto do 2050 roku.

– Tak, to jeden statek, ale jest to prototyp skalowalnego rozwiązania neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla do wysyłki – powiedział Reuterowi Morten Bo Christiansen, szef ds. dekarbonizacji w Maersk.

Maersk poinformował, że podpisał pierwszą umowę z duńskim REintegrate na produkcję około 10 000 ton neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla e-metanolu, którego statek będzie musiał eksploatować każdego roku. Firma pracuje również nad rozwiązywaniem problemów związanych z zabezpieczeniem dostaw paliwa, które Christiansen określił na 20 milionów ton dla całej floty. Jak sama nazwa wskazuje, zielony metanol jest produkowany przy użyciu odnawialnych źródeł, takich jak biomasa i energia słoneczna.

– Przestańmy mówić o paliwach kopalnych, a zamiast tego skupmy się na skalowaniu tego prototypu, ponieważ faktycznie rozwiązuje on problem – powiedział Christiansen, odmawiając podania ram czasowych, kiedy taki rynek byłby realistyczny.

Przyszłe statki wyposażone w silniki, które mogą działać na zielonym metanolu, będą przez pierwsze lata o 10-15 procent droższe, podczas gdy koszt paliwa będzie wynosił ponad dwa razy więcej niż konwencjonalne paliwo bunkrowe.

– Dobrą wiadomością jest to, że ze względu na ilość zużywanej ropy możemy faktycznie zacząć kształtować rynek tylko na nasze zapotrzebowanie – powiedział Christiansen.

Powiedział, że podczas gdy Maersk będzie nosił droższe statki w swoich bilansach, dodatkowe koszty paliwa byłyby dzielone z klientami.

– Ale w rzeczywistości nie jest to dużo droższe, ponieważ nawet jeśli podwoimy nasz koszt paliwa, wpływ na parę tenisówek wyniesie mniej niż pięć centów – dodał Christiansen.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35362,00 $ tona 1,22% 17 wrz
 Cynk 3109,00 $ tona 1,50% 17 wrz
 Aluminium 2914,00 $ tona 1,60% 17 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.