Zamówione przez Maersk w Korei kontenerowce będą wyposażone w największe w historii silniki na metanol.
Jednostki zasilane metanolem w chwili obecnej są odpowiednio mniejsze – dochodzą do 2 tys. TEU. Zamówione jednak ostatnio przez Maersk nowe kontenerowce mają pojemność 16 tys. TEU, co oznacza znaczny przeskok w skalowaniu tego typu silników. Tym samym zamontowane w nowych kontenerowcach silniki będą największymi jednostkami na metanol jakie kiedykolwiek zbudowano.
Koreańska spółka Hyundai Shipbuilding Division (HHI) zamówiła osiem silników MAN B&W 8G95ME-LGIM, które staną się sercami nowych kontenerowców. Zostaną one zbudowane przez inną część spółki Hyundai – Hyundai Engine & Machinery Division. Motory mają mieć 95-centymetrowe cylindry, co jest dużym przeskokiem w porównaniu do aktualnie stosowanych, 50-centymetrowych.
– To ogromny kamień milowy, ponieważ silniki te będą największymi silnikami na metanol, jakie kiedykolwiek zbudowano – powiedział Bjarne Foldager, wiceprezes i szef Two-Stroke Business w MAN Energy Solutions. Dodał, że mniejsze silniki mają już wypracowane po 100 tys. roboczogodzin na samym metanolu. Będą one pracować między innymi w dwóch jednostkach o pojemności 2100 TEU, również zamówionych w HHI przez Maersk.
Nowe silniki będą mogły spalać zarówno bio-metanol, jak i e-metanol.
– Metanol jako paliwo szybko staje się popularny w segmencie dużych statków kontenerowych, w którym – do tej pory – od dawna królowały paliwa konwencjonalne i LNG – powiedział Thomas S. Hansen, dyrektor ds. promocji i obsługi klienta w MAN Energy Solutions. – Spodziewamy się, że to znaczące zamówienie pobudzi dalsze zainteresowanie rynku metanolem jako paliwem również w innych segmentach statków, jak na przykład masowce. – dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów