Firma Maersk Supply Service ogłosiła plany przetestowania prototypowej boi do ładowania statków o napędzie bateryjnym.
W ramach projektu Maersk Supply Service, część A.P. Moller-Maersk, połączyła siły z duńską firmą energetyczną Ørsted w celu przetestowania boi na jednej z morskich farm wiatrowych Ørsted w 2021 r.
- Maersk Supply Service A / S i Ørsted, światowy lider w dziedzinie morskiej energetyki wiatrowej, utworzyli partnerstwo w celu przetestowania innowacyjnej boi ładującej, która może dostarczać ekologiczną energię elektryczną do statków obsługujących farmy wiatrowe na morzu i potencjalnie do wielu statków morskich - powiedział Maersk Supply Service w oświadczeniu. - Boja może służyć do ładowania mniejszych statków akumulatorowych lub hybrydowo-elektrycznych oraz do zasilania większych statków, umożliwiając im wyłączanie silników podczas postoju. Dzięki zastąpieniu paliw kopalnych ekologiczną energią elektryczną praktycznie wszystkie emisje są eliminowane podczas użytkowania boi.
Prototyp boi został opracowany przez Maersk Supply Service z Ørsted, zapewniając integrację z siecią elektryczną na farmie wiatrowej. Boja ładująca ma zostać przetestowana w drugiej połowie 2021 r. i będzie dostarczać energię na noc do jednego ze statków usługowych Ørsted.
- Po walidacji technicznej i komercyjnym rozwoju, boja do ładowania elektrycznego ma znaczący potencjał, w perspektywie krótko- i średnioterminowej, aby pozytywnie wpłynąć na redukcję emisji w przemyśle morskim - powiedział Maersk Supply Service. - Nastąpi to poprzez wypieranie dziesiątek tysięcy ton paliwa zużywanego każdego roku w szerzej pojętym sektorze morskim, umożliwiając nieaktywnym statkom wyłączenie silników i zastąpienie zużycia energii oraz ładowanie baterii odnawialną energią elektryczną. W ciągu pięciu lat globalnej działalności Maersk Supply Service ma ambicję usunąć 5,5 miliona ton CO2, dodatkowo unikając cząstek stałych, NOx i Sox.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii