• <
smartre_2023

Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego zostanie rozbudowany

jb

17.11.2022 15:53 Źródło: APM Terminals
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego zostanie rozbudowany

Partnerzy portalu

Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego zostanie rozbudowany - GospodarkaMorska.pl
Fot. APM Terminals

W ramach wartej 500 mln USD inwestycji Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego zostanie rozbudowany o nowe, dodatkowe nabrzeże o długości 955 metrów oraz dodatkowy plac kontenerowy o powierzchni 510 tys. metrów kwadratowych.

Podczas gdy konferencja klimatyczna ONZ (COP27) odbywa się w Sharm El-Sheikh (Egipt), Waleid Gamal El-Dein, Przewodniczący Urzędu Generalnego ds. Strefy Ekonomicznej Kanału Sueskiego (SCZONE) oraz Steven Yoogalingam, Dyrektor Generalny i Dyrektor Zarządzający Suez Canal Container Terminal (SCCT), podpisali 15 listopada umowę koncesyjną na „finansowanie, zaprojektowanie, budowę, zarządzanie i eksploatację” rozbudowy SCCT, jako drugiego terminala Port Said East Port, który ma być zlokalizowany pomiędzy SCZONE a istniejącym obszarem SCCT.

Projekt ma na celu rozbudowę istniejącego obiektu SCCT w Port Said East Port poprzez dodanie nowego miejsca do cumowania o długości 955 metrów oraz nowego placu przeładunkowego kontenerów o powierzchni 510 000 mkw. Terminal dysponuje obecnie nabrzeżem o długości 2400 m i placem przeładunkowym o powierzchni 1,2 mln m2 i jest głównym operatorem Port Said East Port, z roczną przepustowością 4 mln TEU.

„Ten projekt wpisuje się w ramy konsekwentnego wspierania przez SCZONE strategii gospodarczej Egiptu, której celem jest rozwój egipskich portów, tak by zmaksymalizować ich rolę w światowym handlu morskim oraz towrzyć nowe miejsca pracy. To właśnie przewiduje ten projekt. Ma on na celu rozbudowę istniejącego terminala kontenerowego we wschodnim porcie Port Said, przy łącznych inwestycjach szacowanych na 500 milionów dolarów, zapewniając 1000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, zwłaszcza dla mieszkańców miast Port Said i Synaj Północny ”, skomentował Waleid Gamal El-Dein, prezes SCZONE.

„Docelowy dodatkowy wolumen po rozbudowie wyniesie 2 mln TEU. Ten ważny projekt był możliwy dzięki wieloletniej współpracy z naszymi egipskimi partnerami, sięgającej 2004 roku, i jest wynikiem ogromnego zaufania i wiary firmy A.P. Moller – Maersk w egipską gospodarkę”, powiedział Steven Yoogalingam, dyrektor zarządzający SCCT.

Nowy, zaawansowany technologicznie terminal będzie działał na czystej i odnawialnej energii, w oparciu o urządzenia elektryczne. Jest to w pełni zgodne z ambicjami AP Moller – Maersk i APM Terminals, aby do 2040 r. stać się w pełni neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla.

Projekt obejmuje również dostawę sprzętu portowego najnowszej generacji, w tym 12 suwnic STS, 30 suwnic bramowych na kołach gumowych (RTG) i 90 samochodów ciężarowych, a także sprzętu pomocniczego i zaawansowanych systemów informatycznych. 

Dzięki projektowi rozbudowy zdolność operacyjna terminala wzrośnie o ponad 40%, co pozwoli sprostać przyszłym potrzebom jego klientów.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.