Stocznia Hyundai Heavy Industries była gospodarzem ceremonii rozpoczęcia budowy nowej jednostki dalekomorskiej dla Maersk. Ma to być kontenerowiec o pojemności 16 200 TEU, zasilany ekologicznym metanonol.
W uroczystości wzięli udział przedstawiciele firm zaangażowanych w przedsięwzięcie.
- To wydarzenie jest istotnym momentem, w którym projekt staje się rzeczywistością. Cieszymy się na kontynuację dobrej współpracy z Hyundai Heavy Industries Co, Ltd. Od tego momentu produkcja będzie postępować szybko, a następny kluczowy etap, fabryczny test homologacyjny silnika głównego, spodziewany jest wiosną 2023 roku - powiedział główny architekt morski Architect A.P- Moller - Maersk Kristian Agdrup.
Maersk zamówił łącznie 19 kontenerowców napędzanych metanolem, które mają zostać zbudowane w koreańskich stoczniach Hyundai Heavy Industries i Hyundai Mipo Dockyard. Obejmują one sześć statków o nominalnej pojemności 17 000 TEU (kontenery o długości 20 stóp, czyli 6 metrów) zamówionych w październiku ubiegłego roku, dwanaście kontenerowców o pojemności 16 000 TEU oraz jeden mniejszy z pojemnością do 1000 kontenerów, zamówiony w 2021 roku. Statki dwupaliwowe będą mogły spalać metanol, jak również konwencjonalne paliwo o niskiej zawartości siarki.
Najmniejszy z zamówionych kontenerowców ma dołączyć do floty firmy w przyszłym roku, natomiast pierwszy nowy statek z partii 16 000 TEU ma zostać dostarczony za dwa lata. Sześć statków o pojemności 17 000 TEU ma do nich dołączyć do 2025 roku. Wszystkie będą pływać pod duńską banderą.
New ship building news🛳The steel cut milestone for our new ocean-going vessels that can sail on green methanol. “A good beginning is half way to completion”.
— Maersk (@Maersk) December 28, 2022
#maersk #shipping #sustainableshipping #greenmethanol pic.twitter.com/xW8UvYe6bs
Zdaniem firmy po wprowadzeniu do eksploatacji wszystkich 19 zamówionych statków, które zastąpią starsze jednostki, roczne oszczędności w emisji CO2 wyniosą około 2,3 mln ton. W związku z tym zamówione jednostki będą wymagały około 750 000 ton zielonego metanolu. Dlatego firma od kilku lat prowadził szeroko zakrojoną kampanię budowania partnerstwa w celu zapewnienia dostaw zielonego metanolu dla swoich statków. W związku z tym przedsiębiorstwo podpisało łącznie osiem umów na dostawy z partnerami na całym świecie, z których najnowsza została uzgodniona z amerykańską firmą SunGas Renewables, Inc, spółką wydzieloną z GTI Energy.
Duński armator kontenerowy wyznaczył sobie ambitne cele na rok 2030, w ramach strategii dekarbonizacji do 2040, która zakłada, że co najmniej jedna czwarta ładunków oceanicznych będzie transportowana przy użyciu statków korzystających z zielonych paliw. Firma dąży do zmniejszenia emisji CO2 w przestrzeni oceanicznej o 50% w porównaniu z poziomem bazowym z 2020 roku. Obejmuje to posiadanie co najmniej 25% ładunków oceanicznych transportowanych przy użyciu paliw ekologicznych. Aby osiągnąć te cele Maersk planuje przejście na paliwa ekologiczne poprzez inwestycje w ekologiczne statki i modernizację wybranych jednostek pozostających w użyciu.
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników
Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat