Budowę w Hiszpanii dużego zakładu metanolu odnawialnego służącego do zasilania statków towarowych przewiduje porozumienie z duńskim koncernem transportowym Maersk, które zawarł w czwartek rząd w Madrycie. Realizacja inwestycji ma kosztować 10 mld euro.
Jak poinformował rząd Hiszpanii, porozumienie w sprawie wartej 10 mld euro inwestycji zostało zawarte podczas czwartkowego spotkania w Madrycie, w którym uczestniczyli premier Pedro Sanchez i dyrektor generalny firmy Maersk Soren Skou.
Z planów duńskiego koncernu specjalizującego się w ładunkach kontenerowych wynika, że firma ta zamierza już w sezonie 2023-2024 rozpocząć zaopatrywanie statków w metanol odnawialny. Zakład produkcyjny, który miałby powstać w Hiszpanii, mógłby wytwarzać w ciągu roku około 2 mln ton odnawialnego paliwa - przewiduje projekt.
"Dzięki temu przedsięwzięciu mogłoby powstać też 85 tys. miejsc pracy" - przekazał rząd Hiszpanii.
Według wstępnych analiz najbardziej prawdopodobnym miejscem nowej inwestycji jest aktualnie Andaluzja na południu Hiszpanii bądź Galicja na północnym zachodzie tego kraju.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody