Duński gigant spedycyjny i logistyczny A.P. Moller – Maersk zamknął trzeci kwartał 2021 roku rekordowymi zyskami.
Przychody wzrosły o 68 procent do 16,6 mld dolarów w III kwartale 2021 roku z 9,9 mld dolarów odnotowanych w analogicznym kwartale rok wcześniej.
EBIT wzrósł prawie pięciokrotnie do 5,9 mld dolarów a EBITDA potroił się do 6,9 mld dolarów.
– W trwającej wyjątkowej sytuacji rynkowej, przy wysokim popycie w USA i globalnych zakłóceniach w łańcuchach dostaw, nadal zwiększaliśmy wydajność i poszerzaliśmy naszą ofertę, aby utrzymać ładunek w ruchu dla naszych klientów. Nasza strategia integratorska ma kluczowe znaczenie dla wspierania kompleksowych potrzeb logistycznych naszych klientów poprzez projektowanie bardziej stabilnej działalności oceanicznej, silny rozwój naszej oferty logistycznej i poleganie na zautomatyzowanych i wydajnych terminalach – skomentował Sřren Skou, dyrektor generalny AP Moller – Maersk.
Maersk przejmuje Senator International
W biznesie oceanicznym wyniki w III kwartale były napędzane wysokimi stawkami frachtowymi w wyjątkowej sytuacji rynkowej z przychodami prawie podwojonymi do 13,1 z 7,1 mld dolarów.
Dział Logistyki i Usług kontynuował pozytywną dynamikę, a przychody wzrosły o 38 procent do 2,6 mld dolarów, z czego 33 procent stanowiły produkty organiczne. Wzrost był napędzany silnym wzrostem aktywności we wszystkich produktach i silnymi synergiami handlowymi dla 200 największych klientów oceanicznych.
Gateway Terminals również odnotował mocny III kwartał, przy czym przychody wzrosły do 1 mld dolarów w III kwartale z 816 mln dolarów w zeszłym roku. To zasługa wzrostu wolumenu o 9,6 procent, głównie pochodzącego z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej i Azji.
2 listopada Maersk ogłosił zamiar przejęcia Senator International, niemieckiej firmy spedycyjnej z bogatą ofertą frachtu lotniczego.
Co więcej, w celu rozszerzenia własnej kontrolowanej sieci lotniczej, Maersk dodaje do swojej działalności samoloty: trzy wydzierżawione samoloty towarowe, które będą operować od 2022 roku, oraz dwa samoloty Boeing, które mają zostać rozmieszczone do 2024 roku.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie