• <
PZT_980x120_gif_2020

Linie kontenerowe podnoszą stawki, aby pokryć rosnące koszty paliwa

Strona główna Porty, logistyka Linie kontenerowe podnoszą stawki, aby pokryć rosnące koszty paliwa
Linie kontenerowe podnoszą stawki, aby pokryć rosnące koszty paliwa - GospodarkaMorska.pl

PMK

22.01.2020 Źródło: własne

Armatorom kontenerowym udało się przerzucić na klientów wyższe koszty ekologicznego paliwa, które mają pomóc spełnić nowe przepisy dotyczące ochrony środowiska.

Ceny transportu na głównych trasach podskoczyły o 31% od końca listopada, co zmniejszyło obawy branży, która już ucierpiała w wyniku wojny celnej USA-Chiny. Są oznaki, że spór obecnie się zmniejsza, a gospodarka ożywa: eksport Chin wzrósł w grudniu o ponad 7,6%, co stanowi pierwszy wzrost w porównaniu z lipcem, a import znacznie wyprzedził prognozy, rosnąc o 16,3%.

- Ten rok może być punktem zwrotnym - powiedział Um Kyung-a, analityk z Shinyoung Securities  w Seulu. - Nowe rozporządzenie w sprawie emisji dało powód firmom spedycyjnym do podnoszenia stawek. Wygląda na to, że niektórzy armatorzy już rozpoczęli tę praktykę.

Konsolidacja w branży dała także gigantom żeglugi większą kontrolę nad stawkami. Cosco Shipping Holdings przejęło Orient Overseas International, a A.P. Moller-Maersk A / S kupiło Hamburg Sud.

- Konsolidacja przynosi teraz swoje owoce - powiedział Rahul Kapoor, szef działu analiz i badań towarowych w IHS Markit Asia Pte Ltd. w Singapurze. - Dzięki pięciu przewoźnikom kontrolującym blisko 70% rynku łatwiej jest przerzucić koszty. Armatorzy wykazują silną dyscyplinę w zakresie powiększania zdolności przewozowych – dodał.

Paliwo to największy koszt dla firm żeglugowych. Od 1 stycznia Międzynarodowa Organizacja Morska wymaga stosowania paliwa o zawartości siarki poniżej 0,5 proc. Statki mogą korzystać z paliwa o wyższej zawartości siarki, jeśli instalują urządzenia czyszczące zwane płuczkami, chociaż co raz więcej państw i regionów zakazuje stosowania płuczek otwartych, które odprowadzają siarkę z powrotem do wody. W listopadzie Malezja zakazała tej praktyki w promieniu 12 mil morskich od swoich brzegów, podążając za innymi krajami, takimi jak Singapur i Chiny.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 43,09 $ baryłka  0,00% 22:59
 Cyna 18150,00 $ tona -0,52% 17 wrz
 Cynk 2466,00 $ tona -1,56% 17 wrz
 Aluminium 1743,00 $ tona -0,91% 17 wrz
 Pallad 2382,60 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 932,40 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 26,97 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1957,75 $ uncja  0,00% 22:59
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.