PMK
Sea Machines zakończyło z sukcesem test autonomicznej jednostki w operacji usuwania wycieku ropy (skimmer). Test został przeprowadzony w porozumieniu z Administracji Morskiej (MARAD).
Amerykańska firma przeprowadziła test w środę przy pomocy jednostki do usuwania plam ropy MARCO, wyposażonej w autonomiczny system poleceń Sea Machines SM300.
W czasie demonstracji operator Sea Machines kontrolował statek z zakładu Portland Yacht Services na lądzie. Jednostka wykazała pełną funkcjonalność obejmującą zdalną autonomiczną kontrolę; planowanie misji na podstawie ENC; autonomiczne śledzenie punktów; autonomiczne śledzenie linii siatki; autonomię współpracy w przypadku operacji na wielu statkach; oraz bezprzewodową, zdalną kontrolę pokładowego wysięgnika, paska odpieniacza i innego sprzętu reagującego.
Firma omówiła również sposób obsługi skimmera w bezzałogowym trybie autonomicznym, który pomoże operatorom reagować na zdarzenia wycieku 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Można to również wykorzystać do zmniejszenia lub wyeliminowania narażenia członków załogi na trudne warunki morskie i pogodowe, toksyczne opary i inne zagrożenia bezpieczeństwa.
- Eksploatacja pierwszego na świecie autonomicznego, zdalnie sterowanego skimmera to kolejny wkład Sea Machines w branże morską - powiedział Michael G. Johnson, założyciel i dyrektor generalny Sea Machines. - Ale jeszcze ważniejszy jest fakt, że udowodniliśmy, że naszą technologię można zastosować w branży reagowania na wycieki morskie - a także w innych sektorach morskich - w celu ochrony zdrowia i życia marynarzy - dodał.
- Jesteśmy podekscytowani współpracą z Sea Machines nad tą nową technologią. Bezpieczeństwo naszego personelu jest najważniejszym czynnikiem w każdej reakcji. Autonomiczna technologia zwiększa bezpieczeństwo operacji - powiedział John Swift, wiceprezes MSRC.
- To jest przyszłość przemysłu morskiego. Autonamiczna jednostka jest bezpieczniejsza, szybsza, bardziej opłacalna - powiedział Richard Balzano, zastępca administratora MARAD.
Seria SM firmy Sea Machines, w skład której wchodzą SM300 i SM200, zapewnia operatorom morskim sterowaną komputerowo kontrolę statków z zaawansowaną autonomią. Sea Machines jest także twórcą zaawansowanej technologii percepcji i pomocy nawigacyjnej dla szeregu typów statków, w tym kontenerowców. Firma testuje obecnie technologię postrzegania i świadomości sytuacyjnej na pokładzie jednego z nowych kontenerowców klasy lodowej A.P. Mollera-Maerska. W sierpniu 2018 roku Sea Machines zademonstrowała możliwości swojego produktu SM300 na pokładzie pierwszej na świecie autonomicznej, zdalnie sterowanej łodzi pożarniczej, należącej do TUCO Marine, podczas wydarzenia w Korsør w Danii.
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami
Jak chronić morskie szlaki komunikacyjne? Szkolenie Okrętowej Grupy Zadaniowej 3. FO
Rishi Sunak podkreśla, że Wielka Brytania będzie zwalczać przestępców przewożących imigrantów
Na Morzu Czarnym bez zmian? Po sukcesie ukraińskiego ataku na bazę morską w Sewastopolu Rosja ogranicza aktywność okrętów
Stuletni, rosyjski okręt Kommuna miał nie odnieść dużych zniszczeń. To najstarszy okręt w czynnej służbie na świecie
Tragiczne obchody święta marynarki wojennej w Malezji. Zderzyły się dwa śmigłowce