• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Sea Machines testują autonomiczną jednostkę do usuwania plam ropy

PMK

28.08.2019 19:04 Źródło: własne
Strona główna Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo Sea Machines testują autonomiczną jednostkę do usuwania plam ropy

Partnerzy portalu

Sea Machines testują autonomiczną jednostkę do usuwania plam ropy - GospodarkaMorska.pl

Sea Machines zakończyło z sukcesem test autonomicznej jednostki w operacji usuwania wycieku ropy (skimmer). Test został przeprowadzony w porozumieniu z Administracji Morskiej (MARAD).

Amerykańska firma przeprowadziła test w środę przy pomocy jednostki do usuwania plam ropy MARCO, wyposażonej w autonomiczny system poleceń Sea Machines SM300.

W czasie demonstracji operator Sea Machines kontrolował statek z zakładu Portland Yacht Services na lądzie. Jednostka wykazała pełną funkcjonalność obejmującą zdalną autonomiczną kontrolę; planowanie misji na podstawie ENC; autonomiczne śledzenie punktów; autonomiczne śledzenie linii siatki; autonomię współpracy w przypadku operacji na wielu statkach; oraz bezprzewodową, zdalną kontrolę pokładowego wysięgnika, paska odpieniacza i innego sprzętu reagującego.

Firma omówiła również sposób obsługi skimmera w bezzałogowym trybie autonomicznym, który pomoże operatorom reagować na zdarzenia wycieku 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Można to również wykorzystać do zmniejszenia lub wyeliminowania narażenia członków załogi na trudne warunki morskie i pogodowe, toksyczne opary i inne zagrożenia bezpieczeństwa.

- Eksploatacja pierwszego na świecie autonomicznego, zdalnie sterowanego skimmera to kolejny wkład Sea Machines w branże morską - powiedział Michael G. Johnson, założyciel i dyrektor generalny Sea Machines. - Ale jeszcze ważniejszy jest fakt, że udowodniliśmy, że naszą technologię można zastosować w branży reagowania na wycieki morskie - a także w innych sektorach morskich - w celu ochrony zdrowia i życia marynarzy - dodał.

- Jesteśmy podekscytowani współpracą z Sea Machines nad tą nową technologią. Bezpieczeństwo naszego personelu jest najważniejszym czynnikiem w każdej reakcji. Autonomiczna technologia zwiększa bezpieczeństwo operacji - powiedział John Swift, wiceprezes MSRC.

- To jest przyszłość przemysłu morskiego. Autonamiczna jednostka jest bezpieczniejsza, szybsza, bardziej opłacalna - powiedział Richard Balzano, zastępca administratora MARAD.

Seria SM firmy Sea Machines, w skład której wchodzą SM300 i SM200, zapewnia operatorom morskim sterowaną komputerowo kontrolę statków z zaawansowaną autonomią. Sea Machines jest także twórcą zaawansowanej technologii percepcji i pomocy nawigacyjnej dla szeregu typów statków, w tym kontenerowców. Firma testuje obecnie technologię postrzegania i świadomości sytuacyjnej na pokładzie jednego z nowych kontenerowców klasy lodowej A.P. Mollera-Maerska. W sierpniu 2018 roku Sea Machines zademonstrowała możliwości swojego produktu SM300 na pokładzie pierwszej na świecie autonomicznej, zdalnie sterowanej łodzi pożarniczej, należącej do TUCO Marine, podczas wydarzenia w Korsør w Danii.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.