PMK
Armator, właściciel oraz starsi oficerowie tankowca Ocean Princess zostali skazani za zanieczyszczenie, złe prowadzenie rejestru oraz utrudnianie prowadzenia dochodzenia - podał amerykański Departament Sprawiedliwości.
Ionian Shipping & Trading Corp (armator), Lily Shipping Ltd (właściciel) oraz oficerowie Stamatios Alekidis, Athanasios Pittas i Rey Espulgar wykorzystali paliwo, które przekraczało maksymalne dopuszczalne stężenie siarki w Karaibskim obszarze kontroli emisji i próbowali oszukać inspektorów Straży Przybrzeżnej USA w sprawie źródła paliwa używanego na pokładzie statku.
Jednostki pływające w obszarze karaibskiej ECA nie mogą używać paliwa, które przekracza 0,10% zawartości siarki w celu ochrony jakości powietrza. Między 3 stycznia 2017 a 10 lipca 2018 roku tankowiec Ocean Princess prowadził działalność na terenie amerykańskiej ECA na Karaibach, wykorzystując paliwo, które zawierało nadmiar siarki w dwudziestu sześciu różnych przypadkach.
Dodatkowo między 2 marca 2016 a 6 lutego 2018 roku utworzono 19 osobnych fikcyjnych dokumentów dostawy bunkra i przechowywano je na pokładzie statku. Inspektorzy USCG weszli na tankowiec 10 lipca 2018 roku, aby przeprowadzić inspekcję. Inspektorzy odkryli, że statek zużywał paliwo o nadmiernej zawartości siarki.
Każda z firm zapłaci grzywnę w wysokości 1,5 miliona dolarów, zostanie objęta czteroletnią kuratelą i wdroży plan ochrony środowiska. Kapitan, dyrektor naczelny i główny inżynier zostali skazani na trzy lata kurateli i nakazano im nie wracać do Stanów Zjednoczonych na pokładzie statku w tym czasie. Dyrektor został również ukarany grzywną w wysokości 3000 dolarów.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi