PMK
Armator, właściciel oraz starsi oficerowie tankowca Ocean Princess zostali skazani za zanieczyszczenie, złe prowadzenie rejestru oraz utrudnianie prowadzenia dochodzenia - podał amerykański Departament Sprawiedliwości.
Ionian Shipping & Trading Corp (armator), Lily Shipping Ltd (właściciel) oraz oficerowie Stamatios Alekidis, Athanasios Pittas i Rey Espulgar wykorzystali paliwo, które przekraczało maksymalne dopuszczalne stężenie siarki w Karaibskim obszarze kontroli emisji i próbowali oszukać inspektorów Straży Przybrzeżnej USA w sprawie źródła paliwa używanego na pokładzie statku.
Jednostki pływające w obszarze karaibskiej ECA nie mogą używać paliwa, które przekracza 0,10% zawartości siarki w celu ochrony jakości powietrza. Między 3 stycznia 2017 a 10 lipca 2018 roku tankowiec Ocean Princess prowadził działalność na terenie amerykańskiej ECA na Karaibach, wykorzystując paliwo, które zawierało nadmiar siarki w dwudziestu sześciu różnych przypadkach.
Dodatkowo między 2 marca 2016 a 6 lutego 2018 roku utworzono 19 osobnych fikcyjnych dokumentów dostawy bunkra i przechowywano je na pokładzie statku. Inspektorzy USCG weszli na tankowiec 10 lipca 2018 roku, aby przeprowadzić inspekcję. Inspektorzy odkryli, że statek zużywał paliwo o nadmiernej zawartości siarki.
Każda z firm zapłaci grzywnę w wysokości 1,5 miliona dolarów, zostanie objęta czteroletnią kuratelą i wdroży plan ochrony środowiska. Kapitan, dyrektor naczelny i główny inżynier zostali skazani na trzy lata kurateli i nakazano im nie wracać do Stanów Zjednoczonych na pokładzie statku w tym czasie. Dyrektor został również ukarany grzywną w wysokości 3000 dolarów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych