• <
PZT_1100x200_gif_2020

Raport: Branża wycieczkowców zbyt wolno przechodzi na zielone technologie

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Raport: Branża wycieczkowców zbyt wolno przechodzi na zielone technologie
Raport: Branża wycieczkowców zbyt wolno przechodzi na zielone technologie - GospodarkaMorska.pl

PMK

28.08.2019 Źródło: własne

Branża wycieczkowa zbyt mocno polega na ciężkich paliwach, a tylko małą część jej floty można uznać za ekologiczną - takie wnioski można wyciągnąć z raportu statków wycieczkowych NABU 2019.

Wyniki oceny niemieckiej organizacji ochrony środowiska pokazują, że ślad klimatyczny branży wycieczkowej pozostaje w dużej mierze niezmieniony, ponieważ statki nie stosują bardziej ekologicznych technologii.

Tegoroczne badanie objęło 89 statków i po raz pierwszy technologie w dziedzinie dostaw energii i układów napędowych były wymienione jako osobna kategoria.

NABU zauważyło, że norweska firma żeglugowa Hurtigruten wyznaczyła nowe standardy swoim statkiem hybrydowym Roald Amundsen. Ta jednostka nadal stosuje silniki Diesla, ale ich wzrost efektywności energetycznej znacznie zmniejsza emisję CO2.

W kategorii najmniejszego zanieczyszczenia powietrza pierwsze miejsce zajął niemiecki Armator Aida, dzięki najnowszej jednostce AIDAnova. Włoska grupa Costa Crociere zajęła drugie miejsce z wycieczkowcem Costa Smeralda napędzanym LNG. Trzecie miejsce zajęły trzy statki firmy żeglugowej Hapag-Lloyd.

- Giganci branży, MSC i Royal Carribean, są daleko w tyle i zajmują zawsze ostatnie miejsca - podało NABU.

Podkreślono również, że francuska linia wycieczkowa Ponant była pierwszą firmą, która ogłosiła dobrowolne wycofanie ciężkiego oleju napędowego.

- Kompleksowa redukcja zanieczyszczeń powietrza jest technologicznie możliwa, a także ekonomicznie opłacalna, bo stanowi zaledwie ułamek kosztów budowy nowego statku - powiedziała Malte Siegert, szef polityki klimatycznej w NABU Hamburg.

- To skandal, że do dziś widzimy statki zbudowane zgodnie ze standardem sprzed dziesięcioleci. Bardzo ważne jest, aby nowe normy stały się obowiązkowe i wszystkie statki je spełniały - dodała.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28400,00 $ tona 1,65% 20 kwi
 Cynk 2825,00 $ tona -0,60% 20 kwi
 Aluminium 2324,00 $ tona -0,30% 20 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.