Dyrektor generalny MSC obiecał premierowi Indii Nadendrze Modiemu, że przewoźnik przepisze część jednostek do indyjskiego rejestru. Podobne ruchy wykonali najwięksi konkurenci – CMA CGM i Maersk – żeby odpowiedzieć na nowe indyjskie regulacje.
Indie dążą do zwiększenia udziału krajowych statków w obsłudze handlu. Dlatego największe linie kontenerowe przepisują swoje jednostki pod tamtejszą banderę. Po CMA CGM i Maersku taki ruch zamierza wykonać MSC. Dyrektor generalny linii Soren Toft potwierdził, że obiecał premierowi Indii Narendrze Modiemu przerejestrowanie 12 kontenerowców.
– W ramach rozmów potwierdziliśmy także nasze zobowiązanie do wprowadzenia 12 statków pod indyjską banderę, wzmacniając nasze długoterminowe partnerstwo i wsparcie dla morskich ambicji Indii – napisał Toft w mediach społecznościowych.
Według indyjskich mediów MSC chce zacząć od dwóch pierwszych kontenerowców, które mają zawiesić indyjską flagę w ciągu kilku dni. Kolejne mają dołączać z czasem. Mają to być mniejsze jednostki – 3-5 tys. TEU. Ponadto, żeby ułatwić sobie działalność, MSC zakłada w Indiach spółkę zależną do obsługi statków.
Działania linii kontenerowych są reakcją na nowe regulacje wprowadzane przez rząd Modiego, m.in. zwiększenie ograniczeń kabotażowych dotyczących transportu kontenerów między portami wewnątrz kraju.
Tym samym indyjski rejestr rozbudowuje sekcję kontenerowców. W ciągu kilku tygodni od zera doszedł do ośmiu jednostek, wliczając planowane dwa pierwsze statki MSC. CMA CGM miało zakończyć czwarty transfer w październiku, a Maersk przeniósł już do Indii dwie jednostki o pojemności ok. 1800 TEU
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych
Włoski sąd zgodził się na przekazanie Niemcom Ukraińca podejrzanego o atak na Nord Stream