Konferencję „Prawnik w Branży Offshore Wind – prawo gospodarki morskiej w praktyce” otworzyli Prodziekan ds. kształcenia Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego - dr Beata Kanarek wraz z adw. Patrykiem Zbroją, którzy przywitali zgromadzonych uczestników - studentów, prawników, praktyków oraz osoby zainteresowane rozwojem sektora morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
Podczas konferencji odbyły się dwa panele tematyczne:
Pierwszy - „Rola prawników w budowaniu morskiej energetyki wiatrowej w portach i w stoczniach” - rozpoczął się wystąpieniem dr Oliwii Mróz-Malik z Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej, po którym nastąpiła ożywiona dyskusja z udziałem dr hab. prof. US Daniela Wacinkiewicza, adw. Patryka Zbroi, r. pr. Marka Czernisa oraz moderatora apl. adw. Stanisława Kaupa.
Drugi - „Prawnik jako architekt kontraktów w offshore wind” – koncentrował się na praktycznych aspektach zawierania i realizacji umów w branży. Wystąpili w nim: Berenika Sepczyńska - Legal Manager w OW Ocean Winds, adw. Łukasz Gembiś z DWF Poland oraz r. pr. Mateusz Filipp - Członek Zarządu CRIST Offshore. Panel zakończyła dyskusja moderowana przez adw. Patryka Zbroję, podczas której eksperci dzielili się doświadczeniami dotyczącymi wyzwań kontraktowych i znaczenia precyzyjnego planowania procesów inwestycyjnych.
Konferencja była doskonałą okazją dla studentów prawa do poznania realiów funkcjonowania branży offshore wind oraz roli, jaką odgrywają w niej prawnicy. Uczestnicy mogli nie tylko poszerzyć swoją wiedzę, ale również zobaczyć perspektywy zawodowe i potencjalne ścieżki kariery w jednym z najszybciej rozwijających się sektorów energetyki w Polsce.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych