PMK
Duński koncern żeglugowy, Maersk, nie zamierza poszukiwać okazji do przejęć i fuzji w obecnym roku – stwierdził prezes spółki, Soren Skou.
Maersk obecnie posiada ponad 20 proc. udziałów w transporcie oceanicznym, co daje im konkurencyjną strukturę kosztów. Duński gigant jest w stanie integracji niemieckiej linii kontenerowej Hamburg Sud, która została nabyta w zeszłym roku. Synergia z przejęcia tego armatora ma przynieść 500 mln dolarów..
Duński koncern skupia się teraz na swoim ambitnym planie uzyskania neutralności węglowej do 2050 roku.
By osiągnąć ten cel, Maersk zainwestuje wiele funduszy przez następne 5 do 10 lat w rozwój innowacji i zielonych technologii. Jedną z nich jest budowa bezemisyjnej jednostki do 2030 roku.
Maersk chce tym samym przyśpieszyć dekarbonizację całej żeglugi i nawołuje innych członków tego sektora do dalszej pracy ku temu celowi.
- Jedynym możliwym sposobem na osiągnięcie tak bardzo potrzebnej dekarbonizacji w naszej branży jest całkowite przekształcenie w nowe, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla łańcuchy dostaw" – powiedział Søren Toft, dyrektor operacyjny A.P. Moller - Maersk.
Ponieważ wolumen transportu wciąż rośnie wraz ze światowym handlem, Maersk twierdzi, że poprawa wydajności w stosunku do obecnej technologii opartej na paliwach kopalnych może jedynie utrzymać ogólne emisje pochodzące z transportu, nie zmniejszając znacząco emisji CO2 do atmosfery.
- Następne 5-10 lat będzie kluczowe - dodał Toft. - Przeznaczymy znaczące środki na innowacje i rozwój technologii, aby poprawić techniczną i finansową rentowność ekologicznych rozwiązań. W ciągu ostatnich czterech lat zainwestowaliśmy około 1 mld dolarów i zaangażowaliśmy ponad 50 inżynierów rocznie w opracowywanie i wdrażanie energooszczędnych rozwiązań. Idąc dalej, nie możemy tego zrobić sami – dodaje.
Biorąc pod uwagę 20-25-letni okres eksploatacji statku, Maersk twierdzi, że nadszedł czas, aby połączyć siły w zakresie rozwoju nowych jednostek, które będą kursować po oceanach w 2050 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny