PMK
A.P. Moller-Maersk rozważa zatrudnienie pierwszy raz kobiety na stanowiska dyrektora finansowego. Ma to zaradzić coraz większej nierówności płac kobiet i mężczyzn w kadrze zarządzającej tego stuletniego konglomeratu.
Żegluga jest tradycyjnie zdominowaną przez mężczyzn branżą i to wyjaśnia, dlaczego Maersk nadal ma drugi najgorszy wynik równowagi płac wśród dużych korporacji z jednego z najbardziej postępowych zakątków świata.
Jim Hagemann Snabe, który od roku jest prezesem koncernu, stwierdził, że większa różnorodność będzie korzystna dla biznesu największej duńskiej firmy działającej w 130 krajach.
- Jest wielu kandydatów zainteresowanych tą rolą, a wśród nich znajdują się także kobiety - powiedział Snabe w niedawnym wywiadzie. - Mamy wyraźny cel, aby zwiększyć liczbę kobiet w organizacji, a także na czołowych stanowiskach.
Podczas gdy kraj ojczysty Maerska – Dania - znany jest z wysokiego poziomu uczestnictwa kobiet w rynku pracy, nie ma tam wprowadzonego obowiązkowej kwoty płci dla zarządów spółek, podobnie jak w sąsiedniej Norwegii.
- Zauważyłem to w moim życiu zawodowym, na innych stanowiskach kierowniczych, że organizacja, która ma lepszą różnorodność i więcej kobiet na wyższych stanowiskach staje się lepszym biznesem - powiedział Snabe, weteran niemieckiego producenta oprogramowania SAP SE i obecny prezes Siemens AG.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych