22 listopada kontenerowiec Tina I wszedł na mieliznę w Cieśninie Singapurskiej po zderzeniu z irańskim statkiem, który od maja był uwięziony w tym samym miejscu.
Wybudowany w 2004 roku Tina I uderzył w rufę kontenerowca Shahraz, należącego do Iran Shipping Lines.
Statek załadowany kontenerami znajdował się w podróży z Singapuru do Dżakarty. Żaden z 20 członków załogi nie ucierpiał w czasie wypadku. W kadłubie jednostki nie znaleziono też żadnych dziur.
Dane z portalu VesselsValue pokazują, że ten kontenerowiec post panamax należy do greckiego Technomar Shipping i został wyczarterowany Moller Maersk do marca 2021 roku. Jego wartość to 14,6 mln dolarów.
Władze Indonezji wysłały na miejsce łodzie ratunkowe, by monitorowały sytuację. Załoga greckiego kontenerowca została ewakuowana.
Shahraz był jedną ze stron wypadku, do którego doszło 11 maja tego roku. Drugą był masowiec Samudra Sakti I. Obie jednostki weszły na mieliznę w bliskiej odległości od siebie, gdyż próbowały uniknąć zderzenia. Przyczyna wypadku nie została jeszcze ustalona. Masowiec został uwolniony z mielizny, ale kontenerowiec o ładowności 6,572 TEU pozostał tam uwięziony. Jednostka jest prawdopodobnie spisana na straty.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów