• <
bulk_cargo_port_szczecin

Turecki operator i rosyjski port dołączył do platformy blockchain TradeLens

PMK

19.08.2020 16:05
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Turecki operator i rosyjski port dołączył do platformy blockchain TradeLens

Partnerzy portalu

Turecki operator i rosyjski port dołączył do platformy blockchain TradeLens - GospodarkaMorska.pl
TradeLens

TradeLens, cyfrowa platforma logistyczna kontenerów, oparta na technologii blockchain, opracowanej wspólnie przez A.P. Moller - Maersk i IBM, powitała dwóch nowych członków – rosyjski Port Władywostok i tureckiego operatora portowego Yilport.

Port Władywostok to jeden z pierwszych obiektów w Rosji, który dołączył do platformy, która optymalizuje transport i śledzenie towarów poprzez wymianę danych i zdigitalizowanych dokumentów między właścicielami ładunków, firmami spedycyjnymi, organami celnymi, operatorami portów i terminali.

- Obecnie testujemy system i przekazujemy informacje o załadunku i rozładunku oraz cumowaniu statków na platformę blockchain - powiedział Anton Popov, dyrektor działu IT w Porcie Handlowym we Władywostoku. - Po pełnej integracji systemu będziemy mogli zoptymalizować współpracę z organami regulacyjnymi, skrócić czas potrzebny na przetwarzanie dokumentów i otrzymywać aktualizacje online od przewoźnika morskiego.

Współpraca Yilport - TradeLens rozpoczęła się w lipcu 2020 roku od integracji danych z terminali Yilport Gebze i Gemport na platformę opartą na blockchain.

Mając ponad 100 członków, TradeLens już teraz przetwarza ponad dziesięć milionów oddzielnych wydarzeń wysyłkowych i tysiące dokumentów każdego tygodnia, zapewniając spedytorom, przewoźnikom, urzędnikom celnym, władzom portowym, dostawcom transportu śródlądowego i innym wspólny dostęp do informacji o transakcjach.

- Ponad stu członków zaufało sieci TradeLens i dzięki temu zyskuje większą przejrzystość i prostotę w przemieszczaniu towarów. Wspólnie dążymy do celu, jakim jest modernizacja światowych ekosystemów handlowych - powiedziała Bridget van Kralingen, wiceprezes IBM.

Według Maersk, dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy obecnie musi przejść przez ręce prawie 30 osób i organizacji oraz obejmować ponad 200 różnych rodzajów komunikacji. Dokumentacja i biurokracja stanowią nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.