• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Turecki operator i rosyjski port dołączył do platformy blockchain TradeLens

PMK

19.08.2020 16:05
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Turecki operator i rosyjski port dołączył do platformy blockchain TradeLens
Turecki operator i rosyjski port dołączył do platformy blockchain TradeLens - GospodarkaMorska.pl
TradeLens

TradeLens, cyfrowa platforma logistyczna kontenerów, oparta na technologii blockchain, opracowanej wspólnie przez A.P. Moller - Maersk i IBM, powitała dwóch nowych członków – rosyjski Port Władywostok i tureckiego operatora portowego Yilport.

Port Władywostok to jeden z pierwszych obiektów w Rosji, który dołączył do platformy, która optymalizuje transport i śledzenie towarów poprzez wymianę danych i zdigitalizowanych dokumentów między właścicielami ładunków, firmami spedycyjnymi, organami celnymi, operatorami portów i terminali.

- Obecnie testujemy system i przekazujemy informacje o załadunku i rozładunku oraz cumowaniu statków na platformę blockchain - powiedział Anton Popov, dyrektor działu IT w Porcie Handlowym we Władywostoku. - Po pełnej integracji systemu będziemy mogli zoptymalizować współpracę z organami regulacyjnymi, skrócić czas potrzebny na przetwarzanie dokumentów i otrzymywać aktualizacje online od przewoźnika morskiego.

Współpraca Yilport - TradeLens rozpoczęła się w lipcu 2020 roku od integracji danych z terminali Yilport Gebze i Gemport na platformę opartą na blockchain.

Mając ponad 100 członków, TradeLens już teraz przetwarza ponad dziesięć milionów oddzielnych wydarzeń wysyłkowych i tysiące dokumentów każdego tygodnia, zapewniając spedytorom, przewoźnikom, urzędnikom celnym, władzom portowym, dostawcom transportu śródlądowego i innym wspólny dostęp do informacji o transakcjach.

- Ponad stu członków zaufało sieci TradeLens i dzięki temu zyskuje większą przejrzystość i prostotę w przemieszczaniu towarów. Wspólnie dążymy do celu, jakim jest modernizacja światowych ekosystemów handlowych - powiedziała Bridget van Kralingen, wiceprezes IBM.

Według Maersk, dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy obecnie musi przejść przez ręce prawie 30 osób i organizacji oraz obejmować ponad 200 różnych rodzajów komunikacji. Dokumentacja i biurokracja stanowią nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35101,00 $ tona 1,01% 23 lip
 Cynk 2944,00 $ tona 0,82% 23 lip
 Aluminium 2492,00 $ tona 1,76% 23 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.