• <
PZT_980x120_gif_2020

ICS: Sytuacja marynarzy uwięzionych na morzu to już kryzys humanitarny

Strona główna Porty, logistyka ICS: Sytuacja marynarzy uwięzionych na morzu to już kryzys humanitarny
ICS: Sytuacja marynarzy uwięzionych na morzu to już kryzys humanitarny - GospodarkaMorska.pl

PMK

29.05.2020 Źródło: własne

W momencie, gdy kraje próbują powrócić do normalności przed pandemią, bieżące ograniczenia są wciąż ciężkie dla kluczowego ogniwa globalnego łańcucha dostaw.

Według Międzynarodowej Izby Żeglugi ponad 200 000 marynarzy uwięzionych na statkach handlowych przewożących wszystko, od środków medycznych po zboże i ropę, jest narażonych na zwiększone ryzyko zmęczenia psychicznego i fizycznego, ponieważ ograniczenia portów i odwołane loty obniżają zdolność statków do zmiany załóg.

Choć marynarze są niewidoczni dla większości konsumentów, utrzymują międzynarodowy handel na fali pandemii i najprawdopodobniej najgorszej recesji od prawie wieku. Podczas gdy organy branżowe, takie jak ICS, ostrzegają sektor przed „kryzysem humanitarnym”, który zagraża przepływowi towarów i naciska na rządy, by złagodziły ograniczenia, niektórzy spedytorzy i załoga biorą sprawy w swoje ręce.

W niektórych przypadkach statki kierują się do portów, których nie odwiedzaliby, by wymienić pracowników, co zwykle jest zarezerwowane na wypadek nagłych wypadków medycznych. Tymczasem firmy starają się zmniejszyć obciążenie załóg. A.P. Moller-Maersk A / S, który kontroluje około jednej piątej światowej floty wykorzystywanej do transportu towarów drogą morską, przedłużył umowy z marynarzami i oferuje korzyści, takie jak zwiększona łączność z Internetem i programy wsparcia psychicznego.

- Zmiany w załodze są zdecydowanie jednym z największych wyzwań dla żeglugi, które pojawiły się w czasie pandemii - powiedział Ralph Leszczyński, szef badań w brokerze statków Banchero Costa & Co. - Do tej pory preferowanym rozwiązaniem było przedłużenie istniejących umów „załogi”, ponieważ zbaczanie statku z trasy może zwiększyć koszty o setki tysięcy dolarów - powiedział.

Siedem masowców zmieniło w tym miesiącu załogę na Filipinach, gdzie mieszka jedna czwarta marynarzy na świecie, podczas gdy kolejny ma przybyć w czerwcu, jak podają lokalne agencje załogowe A. Magsaysay Inc. i Baliwag Navigation Inc.

Tankowiec China Dawn, który był w drodze do Singapuru z Brazylii, w tym miesiącu skierował się do indyjskiego portu Cochin, aby umożliwić pracownikom opuszczenie statku z powodu stresu psychicznego związanego z przedłużającym się okresem na morzu, zgodnie z doniesieniami z gazety South China Morning Post i Splash.

- Rygorystyczne ograniczenia nałożone przez wiele krajów, w tym odmowa przyznania urlopu na lądzie i dostęp do niezbędnej pomocy medycznej, przyczyniają się do zmęczenia i wyczerpania marynarzy - powiedział ICS w liście z 21 maja do Sekretarza Generalnego ONZ Antonio Guterresa. - Niepokoją nas przypadki samobójstw i samookaleczeń wśród tej wrażliwej populacji pracowników.

Zwykle około 100 000 marynarzy zmienia statki co miesiąc podczas zaplanowanych postojów w porcie, kiedy statki zwalniają i odbierają ładunek. Najdłużej marynarze powinni przebywać na statku przez 11 miesięcy, zgodnie z Konwencją o pracy na morzu.

Ale teraz tylko garstka portów pozwala na pełne lub ograniczone transfery załogi, a planowanie lotów dla marynarzy, gdy wiele linii lotniczych zawiesiło działalność, jeszcze bardziej komplikuje to zadanie.

- W branży istnieje duże stłumione zapotrzebowanie na zmiany załogi - powiedział William Fairclough, dyrektor zarządzający Wah Kwong Maritime Transportation Holdings Ltd., niezależnego armatora w Hongkongu z 19 statkami. Powiedział, że firmie udało się zamienić załogi pięć lub sześć razy w ciągu ostatnich kilku tygodni, kiedy statki planowały postoje w Chinach.

Do połowy czerwca około 150 000 marynarzy będzie potrzebowało lotów międzynarodowych w celu ułatwienia zmiany załogi, zgodnie z oświadczeniem szefów organizacji morskich, pracowniczych i lotniczych ONZ z 27 maja. Około połowę z nich dołączy do statków, a druga połowa poleci do domu.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,46 $ baryłka  0,26% 14:56
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2268,80 $ uncja  1,71% 14:55
 Platyna 1012,00 $ uncja  1,86% 14:56
 Srebro 28,18 $ uncja  4,06% 14:56
 Złoto 2056,85 $ uncja  0,82% 14:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.