PMK
Restrykcje spowodowane pandemią koronawirusa przyspieszyły proces cyfryzacji w globalnym sektorze transportu i logistyki.
Operator DP World powiedział w czwartek, że dołączy do firmy przewozowej Maersk i innych firm na platformie blockchain, której celem jest ograniczenie kosztownego papieru w branży.
- Sytuacja wokół koronawirusa jest bardzo dobrym katalizatorem dla zapewnienia, że wszyscy w łańcuchu dostaw mogą komunikować się ze sobą cyfrowo - powiedział Mike Bhaskaran, dyrektor operacyjny DP World ds. logistyki i technologii.
Dubajska firma, jeden z największych operatorów portów na świecie, planuje połączyć całą swoją działalność, w tym 82 terminale kontenerowe, z wykorzystaniem technologii blockchain.
Udział największych firm w platformie TradeLens, zapoczątkowanej w 2018 roku przez Maersk i IBM, jest postrzegany jako kluczowy dla obniżenia kosztów w branży, w której wprowadzono niewielkie innowacje od czasu wynalezienia kontenera w latach 50. XX wieku.
- Obecne okoliczności pokazały, że cyfryzacja logistycznego łańcucha dostaw nabiera tempa - powiedział Vincent Clerc, dyrektor handlowy Maersk.
Jednak pomimo zarejestrowania ponad 200 portów, linii żeglugowych, spedytorów, władz portowych i organów celnych platforma nie osiągnęła jeszcze „masy krytycznej”, aby wywrzeć znaczący wpływ, powiedział Clerc.
W wielu krajach afrykańskich Maersk korzysta z flot motocykli zwanych „boda bodas”, aby dostarczać dokumenty między portami a spedytorami.
- Fizyczny przepływ dokumentów z kurierem i lokalne dostawy na rowerach, wszystko to ostatecznie zniknie - powiedział Clerc.
Przygotowanie niezbędnych dokumentów i znaczków do wysyłki pojemnika z owocami cytrusowymi z Południowej Afryki zajmuje obecnie średnio 228 godzin.
W Rosji zalega 150 tys. pustych kontenerów
Dziś jest obchodzony Światowy Dzień Morza
Komisja Europejska w przyszłym tygodniu przedstawi informacje w sprawie ukraińskiej propozycji dotyczącej zboża
Niemcy: pieniądze za gaz LNG nadal płyną do Rosji z krajów unijnych
Ukraina złożyła propozycję licencjonowania towarów rolnych
Bloomberg: pomimo sankcji Rosja dalej korzysta z europejskiego transportu, by eksportować ropę