• <
PZT_980x120_gif_2020

Udziały Maerska maleją z powodu trwającej wojny handlowej

Strona główna Porty, logistyka Udziały Maerska maleją z powodu trwającej wojny handlowej
Udziały Maerska maleją z powodu trwającej wojny handlowej - GospodarkaMorska.pl

PMK

24.02.2019 Źródło: własne

Największy na świecie przewoźnik kontenerowy, A.P. Moller-Maersk, przewiduje wolniejszy wzrost w tym roku z powodu globalnych problemów handlowych. Udziały spółki zmniejszyły się o 10 proc. z tego powodu w czwartku. W tym samym czasie Maersk odłączył spółkę Maersk Drilling, któa od 4 kwietnia będzie w pełni samodzielna.

Maersk spodziewa się wzrostu rzędu 1-3 proc. w przewozach kontenerów w 2019 roku. To mniej niż w poprzednich latach, gdy ten wzrost wyniósł nawet 6 proc. Jedną z wielkich niewiadomych tego roku jest obecna wojna handlowa między dwiema największymi gospodarkami świata, Stanami Zjednoczonymi i Chinami.

Maersk powiedział, że wpływ ograniczeń handlowych wprowadzonych w ubiegłym roku zmniejszyłby globalny wzrost handlu kontenerami o 0,3-1 punktu procentowego w kolejnych dwóch lat, gdyby taryfy dla USA zostały w marcu podniesione dodatkowo do 25 procent.

Czas na rozwiązanie sporu  upływa krótko przed terminem 1 marca i wtedy dowiemy się, czy taryfy amerykańskie na chińskich towarach wzrosną do wartości 200 miliardach dolarów. Jeśli taryfy utrzymają się na obecnym poziomie, wzrost handlu kontenerami wyniesie od 0,2 do 0,5 punktu, powiedział Maersk. Maersk ostrożnie obserwuje także rozmowy handlowe między USA i Europą w sprawie potencjalnych taryf na samochody.

Maersk obecnie posiada ponad 20 proc. udziałów w transporcie oceanicznym, co daje im konkurencyjną strukturę kosztów. Duński gigant jest w stanie integracji niemieckiej linii kontenerowej Hamburg Sud, która została nabyta w zeszłym roku. Synergia z przejęcia tego armatora ma przynieść 500 mln dolarów..

Duński koncern skupia się teraz na swoim ambitnym planie uzyskania neutralności węglowej do 2050 roku.

By osiągnąć ten cel, Maersk zainwestuje wiele funduszy przez następne 5 do 10 lat w rozwój innowacji i zielonych technologii. Jedną z nich jest budowa bezemisyjnej jednostki do 2030 roku.

Maersk chce tym samym przyśpieszyć dekarbonizację całej żeglugi i nawołuje innych członków tego sektora do dalszej pracy ku temu celowi.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 42,83 $ baryłka  -1,02% 15:59
 Cyna 17080,00 $ tona -2,15% 10 lip
 Cynk 2145,00 $ tona 0,61% 10 lip
 Aluminium 1639,00 $ tona -1,21% 10 lip
 Pallad 2066,80 $ uncja  3,50% 15:59
 Platyna 864,50 $ uncja  2,73% 15:59
 Srebro 19,62 $ uncja  2,83% 15:59
 Złoto 1814,25 $ uncja  0,70% 15:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.