PMK
Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) zanotował mocny spadek na dwóch głównych szlakach handlowych wschód-zachód, co pokazuje jak niski popyt panuje na rynku.
Na trasie z Azji do Północnej Europy spadek wyniósł 8,3 proc., do 831 dolarów za TEU, z kolei na trasie z Azji do Morza Śródziemnego spadek wyniósł 6,8 proc., do 857 dolarów za TEU.
Pomimo odwołania przez armatorów 13 rejsów do Europyw celu złagodzenia wpływu słabego popytu po Nowym Roku w Chinach, linie wciąż nie są w stanie zapełnić swoich statków, w związku z czym stawki natychmiastowo zaczynają spadać.
Jedni ze źródeł rynkowych powiedziało portalowi The Loadstar, że w tym tygodniu zaoferowano mu 300 $ zniżki od obecnej stawki za przewóz kontenerów 40 stopowych na następne dwa tygodnie.
Według danych Alphaliner, sojusz 2M wyłączył większość podróży w kierunku zachodnim (6), biorąc pod uwagę anulowanie pętli AE2 / Swan 2 marca.
Alians Ocean i reszta sojuszy do tej pory wycofały wszystkie trzy rejsy z trasy, a jedyny serwis usług HMM spotkał ten sam los.
Bilans popytu i podaży będzie powoli wracał do równowagi w tym roku, dzięki zmniejszonemu apetytowi armatorów na zamawianie megakontenerowców – twierdzą z kolei eksperci z agencji Drewry.
- Oprócz zastępowania starych statków feederowych nowymi, armatorzy nie kwapią się do budowania dużych jednostek. Wyjątkiem jest HMM, które jako jedyne złożyło zamówienie na megakontenerowce w zeszłym roku. Dzięki temu można mówić o lepsze prognozie popytu i podaży dla przewoźników do 2022 roku - powiedział Simon Heaney, starszy menedżer w Drewry.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego